Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@22:34:17 GMT

طلا و رکورد جدید یکضرب به نام سهراب مرادی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۲۵۳۷۷

طلا و رکورد جدید یکضرب به نام سهراب مرادی

سهراب مرادی همانطور که پیش بینی می شد با کسب مدال طلا و ثبت یک رکورد جدید به کارش در حرکت یکضرب پایان داد.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از گذشت چند روز از رقابت های جهانی وزنه برداری 2018 بالاخره ستاره وزنه برداری ایران روی تخته عشق آباد حاضر شد. سهراب مرادی که قبل از اعزام هم امید اصلی کسب مدال طلا برای ایران بود، امروز در دسته 96 کیلوگرم روی تخته رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این وزنه بردار ایرانی که طلای المپیک و جهان را در کارنامه دارد و رکورددار دسته 94 کیلوگرم به حساب می آید، حالا با تغییر اوزان در دسته 96 کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت.
البته امیر حقوقی دیگر وزنه بردار ایرانی در این دسته بود که در حرکت اول 161 و در حرکت دوم یکضرب 167 را با موفقیت بالای سر برد. او در سومین تلاش خود 171 را به زمین انداخت تا با همان 167 کیلوگرم به کارش در یکضرب پایان دهد.


سهراب مرادی که آخرین به عنوان آخرین وزنه بردار و مدعی اصلی این وزن با 181 کیلوگرم کار خود را در یکضرب آغاز کرد، رقبایی از کشورهایی بلاروس، رومانی و چین را در کنار خود می دید.


ستاره وزنه برداری ایران 181 کیلوگرم را با موفقیت به نام خود ثبت کرد؛ اما قبل از اینکه برای دومین حرکت روی تخته بیاید، مدال طلای یکضرب برایش قطعی شد.


با توجه به تغییر اوزان وزنه 186 کیلوگرمی طبق اعلام فدراسیون جهانی می توانست رکورد جدیدی را به نام سهراب مرادی ثبت کند. او در حرکت دوم این وزنه را به سختی مهار کرد؛ اما داوران به خاطر لرزش آرنج از او خطا گرفتند و با 3 چراغ قرمز این وزنه را قبول نکردند.


در ادامه سهراب مرادی که خیالش از کسب مدال طلای یکضرب راحت بود، برای حرکت سوم همان 186 کیلوگرم را انتخاب کرد. این بار وزنه بردار ایرانی خیلی راحت وزنه را بالای سر خود مهار کرد و علاوه برکسب مدال طلای یکضرب جهان رکورد جدیدی در دسته 96 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد.


سهراب که قبل از اینکه در یکضرب دسته 94 کیلوگرم وزنه 189 کیلویی را به نام خود ثبت کرده بود، حالا در دسته 96 کیلوگرم هم اولین رکورد جهان را به نام خود ثبت کرد.


تیان تائو از چین با 181 کیلوگرم و یوهنی از بلاروس با 180 کیلوگرم به مدال های نقره و برنز یکضرب دست یافتند.

وزنه برداری سهراب مرادی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزنه برداری سهراب مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات

به گزارش خبرگزاری مهر، روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در مسابقات روز نخست نمایندگان ایران با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز بود.

در رقابت‌های امروز مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از چین، معین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم ساندا، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان با پشت سرگذاشتن نماینده چین و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند.

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی (۲مدال برنز) در فرم‌های چانگ چوان و گون شو و هلیا اسدیان در نان‌چوان دو مدال برنز در تالو بدست آوردند.

امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم یک برد و یک باخت کسب کرد، محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن ۷۵- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.

همچنین در پیکارهای بخش تالو حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.

فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) نیز پیکارها تالو پیگیری می‌شود و هر ۶ نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

کد خبر 6087953

دیگر خبرها

  • انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ ۱۰ مدال رنگارنگ نمایندگان ایران در روز نخست
  • کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای ووشوکاران ایران
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • جام‌جهانی ووشو| کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند
  • کسب دو نقره و یک برنز تیم ملی بوکس در تورنمنت قرقیزستان
  • بوکس ایران در بیشکک طلایی نشد