Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرناپلاس- در بين اسامي منتشر شده از اعضاي هيأت مديره شرکت‌هاي زير مجموعه شستا و صندوق بازنشستگي کشور، نام‌هاي آشنايي به چشم مي‌خورد. کساني که خود چهره سياسي يا نام آشنا هستند يا با افراد مشهور نسبت خانوادگي دارند.

محمد شريعتمداري هنگام اخذ رأي اعتماد در مجلس شوراي اسلامي وعده داده بود تمام اقداماتي که در زيرمجموعه‌هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي انجام مي‌شود، در منظر مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تأکيد کرده بود انجام هيچ‌گونه معامله‌اي از سوي مسئولان اين حوزه انجام نمي‌شود مگر اينکه در سايتي مشخصات آن اعلام شود.
سه‌شنبه شب شريعتمداري در اولين گام فهرست اعضاي هيأت مديره شرکت‌هاي تابعه شرکت سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي (شستا) و همچنين شرکت‌هاي تابعه صندوق بازنشستگي کشوري را براي دسترسي عموم منتشر کرد. او 13 آبان ماه در جلسه کميسيون اجتماعي مجلس وعده داده بود تا دوشنبه اين اسامي را در راستاي شفاف‌سازي انجام دهد.
در ليستي که روي وب‌سايت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي منتشر شده، اسامي چهره‌هاي سياسي و شناخته شده؛ از نمايندگان پيشين مجلس گرفته تا فعالان سياسي و حتي گاه فرزندان آنان به چشم مي‌خورد. منصور حقيقت‌پور، نوذر شفيعي، داريوش قنبري، سيد احمدرضا دستغيب، کمال‌الدين پيرموذن و روبرت بگلريان از نمايندگان ادوار هستند که نامشان در ليست منتشر شده از سوي وزارت کار قرار دارد. نام دو فرزند محمدعلي وکيلي، نماينده فعلي مردم تهران نيز در اين فهرست قرار دارد.
دکتر حسين علايي مديرعامل پيشين شرکت آسمان، دکتر سيد طه هاشمي سفير ايران در واتيکان و سعيد اله‌بداشتي فعال سياسي اصلاح‌طلب نيز ديگر افرادي هستند که از اعضاي هيأت مديره شرکت‌هاي تابعه شستا يا صندوق بازنشستگي کشوري به‌شمار مي‌روند.
طبعا نفس حضور اين نام‌ها جاي نقد ندارد و مي‌تواند ناشي از صلاحيت باشد، اما شفاف‌سازي انجام شده مي‌تواند زمينه ساز بررسي اين صلاحيت‌ها و شايستگي‌ها باشد.
در ادامه گزارش اسامي برخي از اين افراد و شرکتي که عضو هيأت مديره آن هستند، آمده است:
منصور حقيقت‌پور: نايب رئيس هيأت مديره هلدينگ صباانرژي
نوذر شيفعي:‌ عضو هيأت مديره شرکت صنايع شير
حسين علايي: عضو هيأت مديره شرکت سرمايه‌گذاري آتيه صبا
مهدي وکيلي: عضو هيأت مديره شرکت خدمات پشتيبان صندوق بازنشستگي کشوري
کمال‌الدين پيرموذن: عضو هيأت مديره صندوق بازنشستگي کشوري
سيداحمدرضا دستغيب: عضو هيأت مديره شرکت پشم‌شيشه ايران
سعيد‌ اله بداشتي: عضو هيأت مديره کارخانجات پارس الکتريک
داريوش قنبري: عضو هيأت مديره شرکت پتروشيمي ايلام
احمد محمود رباطي: عضو هيأت مديره شرکت پتروشيمي فرآورد قشم
روبرت بگلريان: عضو هيأت مديره شرکت پتروشيمي شيمي بافت
هادي وکيلي: عضو هيأت مديره شرکت پتروشيمي دوده صنعت پارس
طه هاشمي: عضو هيأت مديره شرکت سرمايه‌گذاري دارويي تأمين
**داريوش قنبري: اگر نماينده مجلس نبودم، موقعيت بهتر از اين داشتم
وقتي اسامي اعضاي هيات مديره شرکت‌هاي تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي منتشر شد، نام داريوش قنبري، نماينده پيشين مجلس نيز در اين ليست بود. او در هيات مديره پتروشيمي ايلام عضويت دارد اما معتقد است اين جايگاه را به دليل تخصص و تجربه‌اش به دست آورده و اگر نماينده مجلس نبود موقعيت بهتر از اين داشت.
او در گفت‌وگو با ايرناپلاس با تاييد اين که عضو هيات مديره پتروشيمي ايلام است توضيح مي‌دهد:‌ من عضو غيرموظف هستم. اعضاي غيرموظف حقوقي دريافت نمي‌کنند. تنها يک حق‌الجلسه‌اي مي‌گيرند که مبلغي حدود 800 هزار تومان در ماه است.
به گفته قنبري اعضاي غيرموظف در ماه در دو جلسه شرکت مي‌کنند و اگر هم جلسه فوق‌العاده‌اي برگزار شود موظف هستند که حضور داشته باشند.
اين نماينده سابق مجلس مي‌گويد: دو دوره عضو هيات مديره پتروشيمي ايلام بودم. يک دوره از سال 91 به مدت يک سال. اکنون نيز در دوره دوم هستم که يک سال و چند ماه از آن مي‌گذرد.
قنبري اظهار مي‌کند:‌ عضويت در اين هيات مديره‌ها امتياز خيلي خاصي براي کساني که عضو غيرموظف هستند، ندارد. عرف بر اين بوده از کساني استفاده شود که توقع مالي چنداني نداشته باشند و از سوي ديگر انگيزه کافي براي خدمت به مردم داشته باشند.
او مي‌گويد: من از دوراني که نماينده مجلس بودم پيگير بحث پتروشيمي ايلام بودم. انگيزه من براي عضويت در هيات مديره پتروشيمي ايلام به شکل غيرموظف، مالي نبوده است. من اگر مي خواستم جايي مشغول به کار شوم با توجه به سابقه نمايندگي و با توجه به تخصصم مي‌توانستم به عنوان مديرعامل يک شرکت سودده فعاليت کنم. اما انگيزه‌ام چيزي جز خدمت به اهالي منطقه ام نبوده است.
قنبري اضافه مي‌کند: هيچ کسي با مدرک دکتري براي ماهي 800 هزارتومان اين همه وقت اختصاص نمي‌دهد.
او در پاسخ به اين سوال که اگر نماينده مجلس نبوديد هم احتمال داشت عضو هيات مديره يک شرکت پتروشيمي شويد مي‌گويد: شايد اگر نماينده مجلس نبودم پروژه پتروشيمي ايلام هم به نتيجه نمي‌رسيد! من اگر نماينده مجلس نبودم شايد موقعيت خيلي بهتر از اين داشتم. بنده فردي با تحصيلات بالا بودم و به صرف اينکه روزي نماينده بودم به اين جايگاه نرسيدم. من قبل از اينکه نماينده شوم موقعيت‌هاي خيلي بهتري داشتم.
*اداره کل اخبار چندرسانه اي*ايرناپلاس*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش برکنار خواهد شد؟؛ قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است

واگذاری بلوک سهام ۵۱ درصدی باشگاه پرسپولیس در حالی آخرین مرحله خود را پشت سر می‌گذارد که همچنان مشکلات مالی و قراردادی اعضای تیم پابرجاست.

رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان پایتخت که بارها وعده پرداخت مطالبات بازیکنان را داده بود حالا با چالش اساسی در ادامه فعالیت خود روبروست. او پس از پشت سر گذاشتن حاشیه‌های فراوان در حالی قرار است همچنان به عنوان مدیرعامل فعالیت خود را ادامه دهد که هیأت مدیره این باشگاه پس از واگذاری به بخش خصوصی قرار است در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر کند تا سرخ‌ها با کابینه‌ای جدید برای نقل و انتقالات تابستانی آماده شوند.

با این حال هیأت مدیره فعلی باشگاه، مجوز مذاکره با اوسمار ویه را برای تمدید قرارداد با پرسپولیس را داده است تا سرمربی برزیلی در صورت توافق مالی با این باشگاه روی کار بیاید.

درویش هم قصد دارد بر خلاف بازیکنانی که در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد امضای تمدید ویه را با پرسپولیس را از این مرد برزیلی بگیرد تا هر اتفاقی در تابستان هم روی کار این مربی تأثیر نگذارد.

از سوی دیگر با ورود کنسرسیوم بانکی به باشگاه پرسپولیس قرار است تمام نفرات فعلی هیأت مدیره تغییر کرده و به احتمال فراوان هیأت مدیره‌ای هفت نفره تشکیل شود تا از تمام ظرفیت انسانی خود در این مجموعه استفاده کنند.

درویش برای حل و فصل مشکلات مالی فصل جاری تیمش منتظر ورود افراد اقتصادی است تا شاید آنها بتوانند راهکاری برای پرداخت حداقل ۱۳۰ میلیارد تومان در یک ماه آینده برای بیش از ۵۰ درصد باقیمانده قراردادهای لیگ بیست و سوم فراهم کنند.

حالا باید دید نقشه‌های مدیریتی درویش برای تمدید قرارداد با ویه‌را و دریافت پول از هیأت مدیره آینده، اتفاق خواهد افتاد یا این باشگاه با تغییرهای هیأت مدیره دچار چالش‌های بیشتری خواهد شد.

منبع:خبرورزشی

 

دیگر خبرها

  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران - ۵ اردیبهشت
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس
  • درویش برکنار خواهد شد؟؛ قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • با تخلفات کنکوری و مجازات‌های آن آشنا شوید
  • با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید