Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در ترکمنستان سهراب مرادی و  امیر حقوقی ملی‌پوشان دسته 96 کیلوگرم کشورمان از ساعت 16، امروز (چهارشنبه 16 آبان ماه) روی تخته رفتند و به رقابت با 10 وزنه‌بردار دیگر از کشورهای کلمبیا، گرجستان، چین ، قطر، روسیه، کانادا، تایلند، بلاروس، رومانی و قزاقستان  پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* یک‌ضرب:

مرادی در نخستین حرکت موفق به مهار وزنه 181 کیلوگرمی شد. وی در دومین تلاش با انتخاب وزنه 186 کیلوگرمی به حدنصاب جدید جهان در این دسته حمله کرد که با وجود بالا بردن این وزنه، اما موفق به کسب ۳ چراغ سفید از سوی داوران نشد. مرادی در سومین حرکت این وزنه را مهار کرد تا علاوه بر کسب مدال طلا رکورد جهان در این دسته را نیز به نام خود ثبت کند.

حقوقی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در حرکات اول و دوم موفق به مهار وزنه‌های 161 و 167 کیلوگرمی شد، اما در مهار وزنه 171 کیلوگرمی ناکام بود تا با همان 167 کیلو در رده چهاردهم این حرکت قرار گیرد.

 تائو تیان از چین با 181 کیلوگرم نقره گرفت و مدال برنز به نماینده بلاروس با 180 کیلوگرم رسید.

* دوضرب:

مرادی در اولین حرکت وزنه 223 کیلوگرمی را بالای سر برد. وی در دومین حرکت نیز با مهار وزنه 230 کیلوگرمی رکورد دوضرب این دسته را نیز به نام خود ثبت کرد تا با 416 کیلوگرم طلای مجموع را هم بگیرد.

 

گفتنی است ،حقوقی نیز ابتدا موفق به مهار وزنه‌های 201 و 207 کیلوگرمی شد، اما در سومین حرکت موفق به مهار وزنه 213 کیلوگرمی نشد تا با مجموع 374 کیلوگرم به کار خود پایان دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکمنستان جهان قزاقستان کانادا وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان احتمالا با ذراتی پر شده که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند

آیا ممکن است کیهان تحت غلبه‌ی ذراتی قرار داشته باشد که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند؟ دو فیزیکدان کشف کرده‌اند که این مدل از جهان به شکل شگفت‌انگیزی با مشاهدات سازگار است.

به گزارش زومیت، فیزیکدان‌ها در پژوهشی جدید که هنوز داوری نشده است، نشان دادند که جهان ما تحت تسلط ذراتی فرضی به نام تاکیون‌ها قرار دارد که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند. بااین‌حال، تاکیون‌ها تقریبا به‌طور قطع وجود ندارند؛ زیرا حرکت سریع‌تر از نور هر آنچه را که درباره‌ی جریان علت و معلولی از گذشته تا آینده می‌دانیم، نقض می‌کند؛ اما این ذره‌های فرضی هنوز برای فیزیک‌دان‌ها جذابیت دارند، زیرا احتمال کمی وجود دارد که حتی پذیرفته‌شده‌ترین تصورات ما مانند علیت اشتباه باشند.

به باور پژوهشگرها تاکیون‌ها می‌توانند هویت واقعی ماده تاریک باشند. ماده تاریک شکل اسرارآمیزی از ماده است که بیشترین بخش از جرم کهکشان‌های جهان را تشکیل می‌دهد و نسبت آن به ماده‌ی عادی ۵ به ۱ است.

ستاره‌شناس‌ها و فیزیکدان‌ها در حال حاضر از ماهیت ماده تاریک چیزی نمی‌دانند، بنابراین باید تمام فرضیه‌های احتمالی را در نظر بگیرند؛ زیرا گاهی یک ایده‌ی بسیار دور از واقعیت می‌تواند صحیح باشد یا حتی اگر اشتباه باشد می‌تواند به درک بهتر مسیر کمک کند.

ابرنواختر نوع Ia در کهکشان M82 از نگاه تلسکوپ فضایی هابل. این انفجارها به ستاره‌شناس‌ها امکان تخمین سرعت انبساط جهان را می‌دهند.

بر اساس محاسبات پژوهشگرها، جهان در حال انبساط مملو از تاکیون‌ها می‌تواند در ابتدا به کندشدن انبساط و سپس افزایش سرعت انبساط منجر شود. جهان ما در حال حاضر در مرحله‌ی افزایش سرعت انبساط قرار دارد که حاصل پدیده‌ای موسوم به انرژی تاریک است، بنابراین مدل کیهانی تاکیون می‌تواند انرژی و ماده تاریک را همزمان توضیح دهد.

فیزیکدان‌ها برای آزمایش فرضیه‌‌شان مدل خود را روی رصدهای ابرنواخترهای نوع Ia اعمال کردند. این ابرنواخترها نوعی انفجار ستاره‌ای هستند که به کیهان‌شناسان امکان بررسی رابطه‌ی بین فاصله و سرعت انبساط جهان را می‌دهند. ستاره‌شناس‌ها از طریق این نوع ابرنواختر در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی متوجه شدند سرعت انبساط جهان در حال افزایش است.

فیزیک‌دان‌ها دریافتند که مدل کیهانی تاکیون به اندازه‌ی مدل کیهانی استاندارد ماده و انرژی تاریک در توضیح داده‌های ابرنواختر عملکرد خوبی دارد. این یافته با توجه به غیرمعمول بودن این فرضیه یک شگفتی به شمار می‌رود.

با این‌حال، این تازه ابتدای راه است. ما اکنون به مجموعه‌ای غنی از داده‌ها درباره‌ی جهان در مقیاس بزرگ، تابش پس‌زمینه کیهانی (پرتوهای باقی‌مانده از بیگ‌بنگ) و آرایش کهکشان‌ها در بزرگ‌ترین مقیاس‌ها دسترسی داریم. گام بعدی ادامه‌ی آزمایش فرضیه در برابر رصدهای بیشتر است.

البته با توجه به ماهیت غیرمحتمل تاکیون‌ها بعید است مدل کیهانی تاکیون بتواند آزمایش‌های تجربی سخت‌گیرانه را پشت سر بگذارد؛ اما ادامه‌ی مسیرهای جدید و حتی غیرعادی در کیهان‌شناسی حائز اهمیت است، چرا که ما هرگز نمی‌دانیم ممکن است در این راه به چه کشف شگفت‌انگیزی برسیم.

دانشمندان از ۵۰ سال پیش در جستجوی ماده‌ تاریک بوده‌اند و ۲۵ سال است که تلاش می‌کنند به ماهیت انرژی تاریک پی ببرند. اما هیچ‌کدام از این تلاش‌ها نتیجه‌ی جامعی به دنبال نداشته است. راه‌حل این معماها ممکن است از مسیرهای غیرمنتظره به دست بیاید.

یافته‌های پژوهش ماه مارس در پایگاه پیش‌انتشار آرکایو منتشر شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • جهان احتمالا با ذراتی پر شده که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند
  • فقط از مسی برآمده بود؛ رکورد فوق‌العاده جیدون سانچو در لیگ قهرمانان اروپا / عکس
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • شاه کلید مهار تورم
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه