Web Analytics Made Easy - Statcounter

تک ستاره باقیمانده آسمان وزنه برداری ایران، بار دیگر در مسابقات قهرمانی جهان درخشید و با رکوردشکنی های پیاپی، سه مدال ارزنده طلا را در رقابت تنگاتنگ با تائو چینی، به ویترین افتخارات خودش و وزنه برداری افول کرده ایران اضافه کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که تیم ایران تا هفتمین روز مسابقات دست خالی مانده بود؛ سهراب مرادی از ساعتی پیش در ترکمنستان به روی تخته مسابقات قهرمانی جهان رفت و با قدرتمنایی مثالزدنی و آمادگی همیشگی اش در پایان حرکت یک ضرب دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان نشان طلا را بار دیگر کسب کرد و همزمان رکورد حرکت یک ضرب جهان را هم شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی در اولین حرکت دوضرب، ۲۲۳ کیلوگرم را برای احتیاط مهار کرد و همینجا توانست رکورد مجموع جهان (۴۰۱ کیلوگرم) را ۸ کیلوگرم ارتقا دهد. مرادی کار را تمام نکرد و در دومین حرکت دوضرب، وزنه سنگین و تاریخی۲۳۰ کیلوگرم را هم بالای سر برد و رکورد دوضرب جهان را ۵ کیلوگرم شکست و رکورد مجموع را ۱۵کیلوگرم افزایش داد! در این میان تائوی چینی هر چه کرد نتوانست به گرد پای سهراب برسد و به نقره بسنده کرد.

 

در هفتمین روز از مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان۲۰۱۸، رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم عصر امروز آغاز شده است که در پایان حرکت یکضرب، سهراب مرادی با رکورد ۱۸۶ کیلوگرم توانست تیم ایران را بالاخره صاحب مدال طلا کند. وی با بلند کردن این وزنه، موفق شد رکورد یکضرب جهان را یک کیلوگرم ارتقا دهد.

امیر حقوقی دیگر نماینده ایران در همین ورن مسابقات است که با رکورد ۱۶۷ کیلوگرم در یکضرب چهاردهم شد.

اتفاقات حرکت یک ضرب دسته 96کیلوگرم:

امیر حقوقی در اولین حرکت یک ضرب ۱۶۱ کیلوگرم را به راحتی بالای سر برد. حقوقی برای حرکت دوم پشت وزنه ۱۶۷ کیلوگرم قرار گرفت که این وزنه را هم بالای سر برد. برخواه سرمربی تیم ملی برای آخرین حرکت حقوقی ۱۷۱کیلوگرم را درخواست که نماینده ایران موفق به بالای سربردن این وزنه نشد و با همان ۱۶۷ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

سهراب مرادی در اولین حرکت پشت وزنه ۱۸۱ کیلوگرم قرار گرفت که به راحتی وزنه را بالای سر برد. مرادی در دومین حرکت یک ضرب، وزنه ۱۸۶ کیلوگرم را مهار نکرد که باعث نگرانی مربیان تیم ملی و هوادارانش در سالن و پای تلویزیون ها شد اما در آخرین حرکت یک ضرب، ۱۸۶ کیلوگرم را سرانجام بالای سر برد و رکورد یکضرب جهان را یک کیلوگرم ارتقا داد.

تیان تائو مهمترین رقیب مرادی در اولین حرکت یک ضرب ۱۷۵ کیلوگرم ثبت کرد. او در دومین حرکت، ۱۸۱ کیلوگرم را انداخت. او در آخرین حرکت یک ضرب توانست ۱۸۱ کیلوگرم را ثبت کند و مدال نقره گرفت. مدال برنز به وزنه بردار بلاروس با رکورد ۱۸۰ کیلوگرم رسید.

سیخانتسو از بلاروس ابتدا با مهار وزنه ۱۷۳ کیلوگرم توانست رکورد یک ضرب جوانان جهان (۱۷۲ کیلوگرم ) را یک کیلوگرم ارتقا دهد. سپس جاناتان ریواز از کلمبیا رکورد ۱۷۶ کیلوگرم را ثبت کرد و رکورد را ۳ کیلوگرم افزایش داد. وزنه بردار بلاروس دوباره توانست با مهار وزنه ۱۸۰ کیلوگرم رکورد یک ضرب جوانان جهان را از آن خود کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت مرغ در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن، هر بسته ۱.۸ کیلوگرمی گوشت سینه مرغ ۲۶۱ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته ران بی پوست مرغ ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹ هزار تومان است.

قیمت کتف و بال زعفرانی بسته بندی شده در بسته ۸۰۰ گرم ۱۲۸ هزار تومان است. قیمت ران و سینه مرغ ۱.۸ کیلوگرم هم امروز ۲۵۴ هزار تومان اعلام شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع گوشت مرغ در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه شکستن رکورد سنگین‌ترین مشت جهان
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • کارلتو یک جام تا بلعیدن رکورد زیدان
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳