Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما  ،‌ ­آسوشیتدپرس گزارش داد پیروزی دموکرات ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا می تواند از مسکو تا پکن و تا ریاض انعکاس داشته باشد زیرا دموکرات ها که اکنون تقویت شده اند می توانند تحقیقاتی جدید را در ارتباط با امپراطوری تجاری بین المللی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مراودات سیاسی او با دیگر کشورهای جهان انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کنترل بر مجلس نمایندگان آمریکا طی انتخابات میان دوره ای سبب شد دموکرات ها یک سلاح قدرتمند علیه دونالد ترامپ به دست آورند که همان صدور احضاریه هاست. رهبران دموکرات بسیاری از کمیته ها در مجلس نمایندگان آمریکا از قدرت صادر کردن احضاریه برخوردارند و آنها از این طریق می توانند به اسناد، ایمیل ها و گواهی های شاهدان دسترسی داشته باشند.
این احضاریه ها می تواند فراتر از کاخ سفید و واشنگتن گسترش یابد.
این بدان معناست که دموکرات ها می توانند به موضوعاتی از قبیل هجده آرم تجاری که چین طی ماه های اخیر برای شرکت های مرتبط با ترامپ و دخترش ایوانکا ترامپ صادر کرده است چشم داشته باشند و این که آیا آنها منعکس کننده تضاد منافع هستند یا خیر.
چین می گوید در ارتباط با صدور این آرم های تجاری به صورتی برابر برخورد می کند اما کمیته ها در مجلس نمایندگان آمریکا می توانند در این باره تحقیقاتی انجام دهند که ایا پکن می تواند از دارایی های مالکیت معنوی قابل توجه خانواده ترامپ در چین برای اهداف سیاسی یا دیپلماتیکی بهره برداری کند یا خیر.
روز چهارشنبه، چین اعلام کرد نمی خواهد در ارتباط با نتایج انتخابات میان دوره ای در آمریکا به طور مستقیم اظهار نظر کند.
هوآ چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در گفتگو با خبرنگاران گفت: "این یک موضوع داخلی مربوط به آنهاست. نمی خواهم در این باره اظهار نظر کنم زیرا خطر متهم شدن به مداخله در انتخابات میان دوره ای آنها را به جان می خرم."
او همچنین گفت: "قطع نظر از نتایج انتخابات، ما بر این باوریم که دو دولت و دو مردم همگی خواهان حفظ و توسعه روابط دو جانبه هستند زیرا ما بر این باوریم این موضوع در راستای منافع بین المللی قرار دارد."
از نظر مسکو، پیروزی دموکرات ها به معنای آغاز احتمالی تحقیقات در ارتباط با مداخله روسیه در انتخابات سال دو هزار و شانزده است. کمیته اطلاعاتی تحت هدایت جمهوری خواهان تحقیقات خود را در ارتباط با مداخله روسیه به پایان رساند و اعلام کرد هیچ گونه شواهدی دال بر تبانی بین روسیه و کارزار انتخاباتی ترامپ نیافته است. اما دموکرات ها همواره اعلام کرده اند جمهوری خواهان شماری از حقایق و شاهدان را نادیده گرفته اند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هر گونه دخالت در پیروزی ترامپ در انتخابات را رد کرد اما او ممکن است از آغاز مجدد تحقیقات در این باره حمایت کند و آن را راهی برای تشدید آشوب و اختلاف در صحنه سیاسی آمریکا قلمداد کند. آنچه که او از آن حمایت نمی کند، انجام تحقیقات یا اعمال تحریم هایی است که سبب آسیب رسیدن به روسیه می شود.
سپس موضوع عربستان سعودی و رابطه بین محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و جارد کوشنر داماد دونالد ترامپ مطرح می شود . روابط بین این دو -که گفته می شود اغلب با هم در ارتباط هستند- می تواند تحت موشکافی های فزاینده ای از سوی دموکرات ها قرار بگیرد.
آمریکا و عربستان سعودی همواره هم پیمانانی کلیدی برای یکدیگر بوده اند و ترامپ به عنوان رئیس جمهور عربستان را به عنوان نخستین مقصد خارجی خود انتخاب کرد.
اما ولیعهد عربستان سعودی از زمان کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول در روز دوم ماه اکتبر،حامیان خود را در کنگره از دست داده است.گفته می شود محمد بن سلمان از قتل خاشقجی اطلاع داشت، قتلی که توسط عوامل نزدیک به او انجام شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دمکرات جمهوريخواه انتخابات آمريکا ترامپ مجلس کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانچینی: هواداران درباره ما درست می‌گویند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی عربستان عصر روز سه‌شنبه در دور چهارم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 در ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه به مصاف تاجیکستان رفت و به تساوی 1-1 رسید.

سبزپوشان عربستانی در این مسابقه ابتدا توسط فراس البریکان در دقیقه 46 به گل رسیدند، اما تاجیک‌ها توانستند در فاصله 10 دقیقه مانده به پایان بازی توسط رستم سرووف بازی را به تساوی بکشاند.

تیم ملی عربستان با وجود این شکست با 10 امتیاز صدرنشین گروه هفتم مسابقات است. اردن با 7 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و تاجیکستان 5 امتیازی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی عربستان سعودی، با ابراز نارضایتی از نتیجه این مسابقه گفت: ما به دنبال تساوی نبودیم، اما بازی سختی مقابل یک حریف قدرتمند داشتیم. ما توانستیم دروازه حریف را باز کنیم و می‌خواستیم گل دوم را هم اما در فوتبال تا سوت پایان نیاز به تمرکز خواهید داشت.

وی در خصوص انتقادهای هواداران توضیح داد: هواداران درست می‌گویند و من با نظر آنها در مورد عملکردی که به سطح مورد نیاز بالا نرفت موافق هستم. کارهای زیادی برای اصلاح داریم. زمان کافی برای آماده شدن برای این مسابقه را نداشتیم. یک برد و یک تساوی یک نتیجه خوب برای من به عنوان مربی است، اما من آرزوی کسب نتیجه بهتری را داشتم.

مانچینی در مورد بازیکنان غایب تیمش گفت: به دلایل مختلف از غیبت‌های تاثیرگذاری در تیم رنج می‌بردیم اما نگذاشتیم این روی عزم ما برای برد تاثیر بگذارد و هر بازیکنی در زمین بهترین عملکرد خود را به کار گرفت.

او در پایان اظهارات خود بیان کرد: با وجود تساوی، جایگاه خود را در صدر گروه حفظ کرده‌ایم و هدف‌مان صعود است. برای بهتر ظاهر شدن در مسابقات آینده کار زیادی داریم.

دیگر خبرها

  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • مانچینی: هواداران درباره ما درست می‌گویند
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • جواب سرمربی تاجیکستان به مانچینی: فقط بهانه!
  • روحانی: ترامپ 8 بار پیغام داد که مذاکره کنیم/ در داخل کشور ماجراهایی اتفاق افتاد که ترامپ احساس کرد به‌ راحتی می‌تواند از برجام خارج شود/ عربستان و اسرائیل در دوره مذاکرات برجام علیه ما بسیار فعال بودند