Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ناصرشکریان امیری در جمع زائرین مازندرانی پیاده روی حرم مطهر رضوی در چناران گفت: امروز جمهوری اسلامی علمدار مبارزه با استکبار جهانی است و هئیات مذهبی باید در تقویت مبانی گفتمان امام (ره) و رهبری (حفظه الله) نقش آفرینی کنند.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت جانسور امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: نقش و جایگاه هیئات مذهبی در شرایط بسیار حساس فعلی نقش اثرگذار و بی بدیلی است و هیئات مذهبی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله دفاع مقدس و در بسیاری از برهه های حساس انقلاب اسلامی به ارزشی ترین سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی مبدل شده است که می تواند به یاری و مدد نظام و انقلاب اسلامی بشتابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با توجه به شرایط سخت اقتصادی امسال و تحریم های ظالمانه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی افزود: اربعین حسینی امسال از سال های گذشته به مراتب باشکوه تر برگزار شد و افزایش چشمگیر زائرین در این پیاده روی از کشور عزیزمان ایران با توجه به شرایط بد اقتصادی گویای محبت مردم عزیز کشورمان نسبت به اهل بیت (ع) است که همین موضوع دشمنان را بسیار عصبانی کرده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : دشمنان دین و اسلام سعی دارند محبت و علاقه امت اسلام را نسبت به اهل بیت(ع) از آنان بگیرند و در تهی کردن باورهای دینی امت اسلامی میلیون ها دلار هزینه می کنند ولی هرسال ما شاهد هستیم که شور و استقبال مردم از شعائر دینی بیشتر می شود و راهپیمایی اربعین حسینی امسال و پیاده روی به حرم مطهر رضوی بیانگر همین محبت به اهل بیت (ع) و خاندان عصمت و طهارت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به پیاده روی های زائرین در اربعین حسینی و دهه آخر صفر به حرم مطهر رضوی اشاره کرد و بیان داشت: این پیاده روی ها و عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) یکی از زمینه سازی ها برای ظهور حضرت حجت است.

حجت الاسلام ناصرشکریان امیری ضمن اشاره به برخی رسالت های امروز هیئات مذهبی، اظهار داشت : امروز باید هیئات مذهبی در معرفت افزایی جامعه تلاش کنند و باید سبک زندگی و سیره رضوی در جامعه تبیین شود.

شکریان بیان داشت: وظیفه مسئولان این است که سفر مشهد و اربعین را در ایام ماه صفر تسهیل کنند ولی اگر اتفاقی هم نیافتد حضور مردم در اربعین حسینی نشان داد در فرهنگ شیعه و به ویژه مازندرانی ها که علوی تبار هستند، اعتقاداتشان دستخوش معیشت نیست

وی انقلاب اسلامی را انقلابی بابرکت عنوان کرد و بیان کرد: اکنون که بیش از چهار دهه از انقاب اسلامی می گذرد با همه خباثتها و دشمنی ها و تحریم ها و جنگ هشت ساله بر ملت مقاوم و سربلند ایران اسلامی، شاهد پیشرفت های بسیاری هستیم و با رهبری مقام معظم رهبری و بصیرت ملت، از این گردنه ها هم عبور خو اهیم کرد و این سفرهای شما و توسل به اهل بیت ع و استقامت در دین رمز موفقیت و سربلندی ماست.

کد خبر 4452704

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی مازندران مراسم عزاداری اربعین 97 اربعین حسینی یوم الله 13 آبان بوشهر مرز مهران مشهد گرگان راهپيمايي 13 آبان شهرکرد پدافند غیرعامل شیراز خرم آباد بارش باران سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت مذهبی استان به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۱۶ شهر استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی، علما، روحانیون و مردم ولایتمدار استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به‌صورت متمرکز به دسته‌روی و سپس عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه‌ این مراسم، ادامه داد: در تمام نقاط شهری استان از جمله مراکز ۱۰ شهرستان و به‌طور کلی ۱۶ شهر خراسان شمالی شاهد برگزاری این دسته‌روی‌ها و عزاداری‌ها خواهیم بود. همچنین در روستاهای بزرگ استان، مراسم عزاداری و دسته‌روی به‌صورت همزمان برگزار می شود.

وی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت‌های مذهبی شهرستان بجنورد ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه از محل میدان شهید به سمت آستان امامزاده سید عباس (ع) انجام می‌شود.

هدایتی با بیان اینکه این دسته‌روی در همه نقاط شهری استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آیین در شیروان ساعت ۹ صبح از مساجد به سمت مصلای نماز جمعه، در اسفراین ساعت ۱۰ صبح از مساجد شهر به سمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) و در آشخانه نیز ساعت ۹ صبح از ابتدای بلوار شهید بهشتی تا میدان امام خمینی (ره) مقابل مسجدجامع است.

وی با تاکید بر لزوم الگو گرفتن از سبک زندگی امام صادق (ع) افزود: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است