Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها گذاشتن امام حسن(ع) توسط خواص جامعه سبب شد تا او ناچار به صلح شود. ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی امشب در مراسم عزاداری ایام پایانی ماه صفر در رشت اظهار داشت: شناخت سیره و شخصیت امام حسین(ع) اتفاق مهمی بود که در دو ماه محرم و صفر برای اهل معرفت اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ضمن بررسی علل بعث پیامبراکرم(ص) خاطرنشان کرد: ما انسان‌ها معمولان در زندگی قدر نعمات الهی را ندانسته و با با جایگاه آن‌ها آشنا نیستیم.

آیت‌الله رمضانی گیلانی بارورسازی و تربیت عقل را یکی از اهداف بعثت پیامبراکرم(ص) دانست و تصریح کرد: معرفی نشانه‌ها و آیات الهی به بشریت یکی دیگر از اهداف بعثت نبی‌اکرم(ص) است.

وی با اشاره به اینکه تمامی انبیاء و اهل بیت به این نکته تاکید کردند که انسان باید به مسئله تعقل توجه ویژه داشته باشد ابراز داشت: عقل انسان وسیله‌ای است که به انسان حکم می‌کند باید خدای متعال را بپذیرد و به مسیر انبیاء الهی ایمان بیاورد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تفاوت مسئله عقلانیت در باورهای اسلامی و تفکرات غرب عنوان داشت: غربی‌ها به مسئله عقلانیت نگاه سکولار دارند.

آیت‌الله رمضانی گیلانی با اعلام اینکه تفکرات غربی بر اساس انسان محوری و دوری از دین بنیان شده است خاطرنشان کرد: انسان بدون استفاده از عقل و توجه به مسئله عقلانیت نمی‌تواند در زندگی پیشرفت کند.

وی عقل را عامل هدایت و جهل را عامل گمراهی انسان‌ها دانست و اظهار داشت: مسئله عقل و عقلانیت در اسلام از جمله مباحث مهمی است که امروز باید پیرامون آن نکات فراوانی مطرح شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه توجه به شریعت و رعایت احکام دینی در شکوفایی عقل تاثیر فراوانی دارد گفت: مقام معظم رهبری یکی از افراد متخصص در حوزه تشریح سیره اهل بیت هستند و نمونه تحلیل‌های عمیق ایشان در این حوزه در کتاب "انسان 250 ساله" آمده است.

آیت‌الله رمضانی گیلانی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، امام حسن(ع) یکی از شجاع‌ترین امامان بوده است افزود: یکی از نکاتی که درباره امام حسن مجتبی(ع) مورد توجه است این است که بعد شهادتش حتی دوستانش نیز به او اهانت کردند و این امام والامقام را عامل ذلت مسلمانان می‌دانستند.

وی با بیان اینکه باید مطالعه شود تا بفهمیم امام حسن(ع) چه دستاوردهایی را با صلح خود به‌دست آورد ابراز داشت: امام حسن(ع) نکات مهمی را در صلح نامه خود مطرح کردند و یکی از آن‌ها این است که معاویه را "امیرالمومنین" خطاب نکند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام حسن(ع) در صلح‌نامه خود با معاویه این نکته را مطرح کرده بود که امنیت شیعیان باید حفظ شود گفت: براساس این صلح‌نامه بخشی از بیت‌المال به امام حسن(ع) واگذار شد تا در اختیار خانواده شهدا قرار دهند.

آیت‌الله رمضانی گیلانی با بیان اینکه براساس صلح‌نامه امام حسن(ع)، معاویه حق نداشت تا بعد از خود کسی را به عنوان خلیفه معرفی کند عنوان داشت: تنها گذاشتن امام حسن(ع) توسط خواص جامعه سبب شد تا او ناچار به صلح شود.

وی با اعلام اینکه امام حسن(ع) برای حفظ دین و مبارزه با تزویر آبروی خود را نیز فدا کرد تصریح کرد: افراد تزویرگر برای ضربه زدن به دین از خود دین استفاده می‌کنند و به همین دلیل مقابله با آن‌ها سخت است‌.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نماز و روزه را وسیله‌ای برای شکوفایی عقل دانست و خاطرنشان کرد: بنا به روایتی از معصوم(ع) پاداش روز قیامت به اندازه عقل انسان داده می‌شود‌.

آیت‌الله رمضانی گیلانی با بیان اینکه انسان عاقل کسی است که مردم از او توقع امر خیر دارند و از بدی او در امان هستند ابراز داشت: انسان عاقل هیچگاه به خود و دیگران آزار نمی‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه انسان عاقل هیچگاه کار خیر دیگران رو کوچک نمی‌شمارد و خودش نیز همواره در امور خیر شرکت می‌کند تصریح کرد: انسان عاقل کارهای خیر خود را بزرگ نمی‌شمارد و آن را کوچک می‌بیند.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران