Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- برج رادکان غربی در نزدیکی روستای رادکان و بیست و چهارکیلومتری کردکوی، پنجاه و چهار کیلومتری جنوب گرگان بر فراز تپه‌ای با موقعیت خاص طبیعی و سوق الجیشی قرار گرفته است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، برج رادکان غربی در نزدیکی روستای رادکان و بیست و چهارکیلومتری کردکوی، پنجاه و چهار کیلومتری جنوب گرگان بر فراز تپه‌ای با موقعیت خاص طبیعی و سوق الجیشی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بنا سی و پنج متر ارتفاع دارد و بدنه آن ساده و آجرچین است که در فواصل معین بدنه آن، سوراخ‌های داربستی در هنگام احداث بنا تعبیه شده است.


زیباترین قسمت بنا، در بخش فوقانی آن قرار دارد و مشتمل بر دو ردیف قطاربندی و دو کتیبه کوفی است که نام بانی آن و تاریخ ساختمان بر آن نوشته شده است.


کتیبه بنا به صورت کشیده نوشته شده است و عده‌ای آن را تقلیدی از معماری گنبد قابوس می‌دانند.با این تفاوت که گنبد برج رادکان به صورت دوپوش است و پوشش فوقانی به صورت مخروطه بلند جلب توجه می‌کند و از شاهکارهای معماری قرون اولیه به شمار می‌آید.سر در ورودی بنا بر پرتگاهی مشرف است.طرح داخلی برج رادکان مدور و نمای بسیار ساده دارد.


تمام بدنه بنا از آجر ساخته شده و آجرهای آن از نظر پختگی، رنگ و استحکام نظیر آجرهای گنبد قابوس است.ملاط به کار رفته در بنا گچ است. تا دوره قاجار، بر بالای ورودی بنا،کتیبه‌ای به خط کوفی وجود داشته که به سرقت رفته است.


این برج محل دفن یکی از اسپهبدان آل باوند طبرستان به نام ابوجعفر محمدبن و نوریان باوندی است.


بنای برج در تاریخ چهار صد و هفت ه.ق شروع و در سال چهار صدو یازده هجری قمری به پایان رسیده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اماکن دیدنی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لینگشی L ؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می کنند! (+عکس)

عصر ایران- سال گذشته هوندا و دانگ فنگ همکاری های جدیدی را در راستای معرفی یک برند الکتریکی جدید برای بازار چین آغاز کردند تا لینگشی شکل بگیرد. اکنون این تلاش ها به ثمر نشسته و از مرحله مفهومی عبور کرده است زیرا لینگشی آماده ورود به بازار چین شده است.

لینگشی ال اولین محصول این خانواده چینی/ژاپنی است که در کلاس سدان عرضه می شود. طراحی بدنه این خودرو یک کلاس هندسه تمام عیار است زیرا هر جای بدنه را که نگاه کنید زوایا و خطوط تند و تیزی را مشاهده می کنید.

داخل کابین نیز طراحی فناورانه و رادیکالی از همین نظر دارد. تمامی کنسول اصلی جلو به نمایشگرهای دیجیتال اختصاص یافته است. مجموعا 5 نمایشگر در این قسمت جانمایی شده که 2 نمایشگر در طرفین مربوط به نمایش اطلاعات آینه های جانبی دیجیتال لینگشی ال است.

اطلاعات پیشرانه الکتریکی و جزئیات بیشتر در آینده نزدیک منتشر خواهد شد. اما منابع غیر رسمی از تک موتور الکتریکی 215 اسب بخاری برای آن خبر داده اند. ابعاد خودرو نیز 4830 میلیمتر در طول، 1845 میلیمتر در عرض، 1503 میلیمتر در ارتفاع و 2731 میلیمتر در فاصله بین محورها مورد اشاره قرار گرفته است.

لینگشی ال کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اینتگرا؛ هوندا چینی زیبا در همکاری با گاک (+عکس)

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • رئیس جدید هیات کشتی شهرستان گرگان معرفی شد
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان
  • رادیو هشتاد و چهار ساله شد 
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • مصدوم شدن دو نفر در ارومیه بدلیل انفجار کپسول گاز
  • (عکس) لینگشی L؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می‌کنند!
  • لینگشی L ؛ وقتی هوندا و دانگ فنگ اتصال برقرار می کنند! (+عکس)