Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سهراب سپهری شاعر معاصر ایرانی در صحن امامزاده سلطان‌علی‌ بن محمد باقر در روستای مشهد اردهال کاشان دفن شده است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، سهراب سپهری شاعر معاصر و نقاش ایرانی بود که در صحن امامزاده سلطان‌علی‌ بن محمد باقر در روستای مشهد اردهال کاشان در استان اصفهان دفن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهراب سپهری در ۱۵ مهرماه ۱۳۰۷ در کاشان به دنیا آمد پدربزرگش میرزا نصرالله خان سپهری نخستین رییس تلگراف‌خانه کاشان، پدرش «اسدالله» و مادرش «ماه جبین» نام داشتند که هر دو اهل هنر و شعر بودند.

آرامگاه و سنگ قبر سهراب سپهری :


در ابتدا یک کاشی فیروزه‌ ای در محل دفن سهراب سپهری نصب‌ شد اما مدتی بعد با حضور خانواده سهراب، سنگ سفید رنگی جایگزین آن شد که‌ روی آن، بخشی از شعر «واحه‌ای در لحظه» از کتاب حجم سبز با خطاطی رضا مافی حکاکی شده‌ بود؛ سنگی که همگان قبرش را با تصویر آن می ‌شناسند و سادگی و شفافیتش، همواره یادآور‌ روح این شاعر جاودانه بود.

در سال ۱۳۸۴ در حین بازسازی صحن امامزاده، بر اثر بی‌ دقتی کارگران و برخورد مصالح، سنگ قبر سهراب سپهری شکست، که این باعث تلاشی ناشیانه شد تا سنگ قبری شبیه به سنگ قبر پیشین جایگزین آن شود که برای بسیاری شاید این تغییر قابل تشخیص نبود و در ۲۹ اسفند ماه ۱۳۸۷، سنگ قبر سهراب در حرکتی غیرمترقبه تغییر کرد!


یک بولدزر و چند کارگر، سنگ قبر سهراب را کندند و سنگی سیاه و دراز جایگزین سنگ پیشین کردند که نسبتی به نگاه این شاعر نداشت .

 

سیر تغییر سنگ قبر سهراب سپهری

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اماکن دیدنی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشان میزبان مسابقات بسکتبال کشوری شد

رئیس اداره ورزش کاشان از میزبانی کاشان در مسابقات مرحله دوم دور رفت مسابقات بسکتبال کشوری خبر داد. - اخبار استانها -

محمدجواد سلامیان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به برگزاری مسابقات لیگ بسکتبال کشوری، اظهار داشت: این دوره از مسابقات دور رفت مرحله دوم لیگ بسکتبال کشور است که از فردا در کاشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم هشت گروه وجود دارد، افزود: از هر گروه دو تیم به 16 تیم برتر صعود کرده و یک تیم نیز از دور مسابقات حذف شده است و در هر گروه نیز سه تیم قرار دارد تیم بسکتبال تاک کاشان در گروه M این مسابقات قرار دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان در بیان مسابقات لیگ بسکتبال کشور در این شهرستان ابراز داشت: مسابقات از فردا به مدت سه روز در سالن ورزشی تختی کاشان برگزار می‌شود و تیم‌های گروه M مسابقات بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به مصاف حریفان خود می‌روند.

وی گفت: فردا تیم بسکتبال تاک کاشان از ساعت 16 به مصاف نفت تهران می‌رود و روز پنجشنبه نیز تیم نفت تهران در مقابل تیم بسکتبال خانه بسکتبال گرگان صف‌آرایی می‌کند و در روز آخر مسابقات دور رفت مرحله دوم مسابقات بسکتبال کشوری تیم تاک کاشان به مصاف نفت بسکتبال گرگان می‌رود.

سلامیان‌زاده با بیان اینکه کاشان با توجه به ظرفیت خود از مسابقات مختلف کشوری میزبانی کرده است، تصریح کرد: میزبانی از مسابقات بسکتبال کشوری و وجود تیم بسکتبال تاک کاشان در این دوره از مسابقات نشان از ظرفیت بالای حوزه ورزش کاشان به ویژه بسکتبال است.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • کاشان میزبان مسابقات بسکتبال کشوری شد
  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • ماجرای جالب شاعر شدن شهرام شکیبا + فیلم
  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • در سرزمین ما شاعران پس از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه‌کاره هیچ‌کاره است
  • در سرزمین ما شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه کاره هیچ کاره است