Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در هفته‌ای که گذشت گزارش‌های مختلفی در صفحه سیاسی خبرگزاری میزان منتشر شد؛ از چیستی عملیات «پرچم دروغین» تا نگاهی به اقدامات ضدامنیتی گروهک مجذوبان.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در هفته‌ای که گذشت گزارش‌های مختلفی در صفحه سیاسی خبرگزاری میزان منتشر شد؛ از چیستی عملیات «پرچم دروغین» تا نگاهی به اقدامات ضدامنیتی گروهک مجذوبان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ۲ مرد/ «ضربات مُهلک» پاسخی به هر ضربه آمریکا و نوکرانش
ضربات مُهلک و مرگ‌بار سپاه به دشمنان جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های گذشته، قدرت دفاعی مثال‌زدنی ایران که مبتنی بر اصل «بازدارندگی» است را برای جهانیان به اثبات رسانده است. بیشتر

۲۴ ساعت تا پایان فرصت اروپا برای حفظ برجام / از تلنگر روحانی تا موانع پیش‌روی SPV
سازوکار‌های اتحادیه اروپا برای حفظ برجام در همین چند روزه عملیاتی خواهد شد، البته ممکن است تا زمانی که این سازوکار‌ها قابلیت بهره‌برداری پیدا کنند مقدار دیگری طول بکشد، که این امر ناشی از فشار‌ها و کارشکنی‌های آمریکا است. بیشتر

عملیات «پرچم دروغین» چیست؟/ نگاهی به سناریوسازی‌های مضحک موساد
«پرچم دروغین» به عملیات‌هایی اطلاق می‌شود که در آن، یک دستگاه جاسوسی بگونه‌ای مهره‌چینی و رمزگذاری می‌کند که کشف و افشاء آن عملیات، ذهنِ کاشف و افشاء کننده را به سمت دستگاه اطلاعاتی کشور ثالث معطوف کند. بیشتر

تماشایی‌ترین ۱۳ آبان/ دلایلی که ثابت می‌کند آمریکا بزرگترین دشمن مردم ایران است
تقارن سالروز ۱۳ آبان روز ملی «مبارزه با استکبار جهانی» با اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها علیه مردم ایران، خباثت و شرارت سردمداران کاخ سفید را بیش از پیش برای ملت ما آشکار می‌کند و آن‌ها را در حضور هرچه باشکوه‌تر در راهپیمایی امروز و سردادن شعار ایمانی «مرگ بر آمریکا»، مصمم‌تر می‌سازد. بیشتر

غائله کوار؛ روزی که عناصر گروهک مجذوبان به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند/ خانه تیمی گروهک در پاسداران تهران و دستور استمرار آشوب در کوار
زمستان سال ۱۳۸۴ را باید مقطع آغاز اقدامات ایذایی و ضدامنیتی گروه افراطی مجذوبان نور دانست. در این مقطع زمانی بود که گروهک مورد اشاره، غائله‌ای را در قم به راه انداخت و طی سال‌های بعد از آن، سلسله‌وار این غائله ضدامنیتی را به شهر‌هایی همچون بروجرد، اصفهان، کرج و سروستان تسری داد. بیشتر

سایت مروج خشونت؛ حلقه ارتباطی اشرار گروهک مجذوبان/ رپورتاژ آگهی برای یکی از سران فتنه
عمده وسیله ارتباطی عناصر گروهک افراطی مجذوبان نور که از طریق آن اقدام به فراخوان شورش مسلحانه و آشوب‌طلبی می‌کردند، سایت این گروهک است که با همان نام «مجذوبان نور» فعالیت می‌کند. این سایت از اوایل سال ۸۵، در جهت تبلیغ و ترویج اغراض شوم گروهک مجذوبان نور آغاز به کار کرد. بیشتر

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته گزارش سیاسی میزان موانع پیش روی SPV عملیات پرچم دروغین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!

 «نصف حقوقم را به عنوان بیعانه کارت به کارت کردم تا خانه را اجاره ندهد؛ اما دیگر جواب تلفنم را نمی‌دهد»؛ این جمله را آقای مردانی می‌گوید که با دیدن آگهی اجاره آپارتمان با شرایط و قیمت مناسب در دیوار و صحبت با آگهی‌دهنده، ۱۰ میلیون تومان بیعانه واریز کرده است.

«با آغاز فصل اجاره و نقل و انتقالات مسکن، شاهد افزایش ثبت آگهی‌های دروغین در پلتفرم‌های سایت‌های واسطی مانند دیوار هستیم»؛ سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا این جمله را گفته و می‌افزاید که افراد سودجو با سوءاستفاده از موقعیت و با ثبت آگهی‌های جعلی در سایت دیوار با «قیمت‌های پایین‌تر از عرف تعیین‌شده» و استفاده از ترفند‌های خاص و جلب نظر مشتریان در خصوص تضمین معامله، «مبالغی را تحت عنوان بیعانه از مشتریان دریافت می‌کنند و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تعهدات خود نیستند».

مجرمان فضای مجازی با مهندسی مسائل روز و نیاز‌های مخاطب و بکارگیری انواع روش و ترفند‌ها از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند؛ اجاره و فروش ارزان قیمت منزل، خودرو و کالا، ابلاغ الکترونیکی سامانه ثنا، کالابرگ الکترونیکی، کارت سوخت، اینترنت رایگان و برنده شدن در انواع قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی و ... از جمله ترفند‌های کلاهبرداران مجازی است.

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا با بیان اینکه میزان کلاهبرداری اینترنتی حدود ۳۷ درصد است، معتقد است که یکی از مهمترین دلایلی که مجرمان سایبری می‌توانند در رسیدن به اهداف مجرمانه خود موفق باشند اعتماد هموطنان است؛ این در حالی است که سرهنگ مهدی فرازپور رئیس پلیس فتا استان قم می‌گوید که «طمع و کنجکاوی در مواجهه با فضای مجازی باید کنترل شود که این موارد مهمترین شگرد مجرمان سایبری است».
کلاهبرداری اینترنتی و سایبری مختص ایران نیست؛ اف‌بی‌آی (FBI) اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۱۲.۵ میلیارد دلار خسارت به‌خاطر کلاهبرداری آنلاین به مردم آمریکا وارد شده است.

راهرو‌های پلیس فتا پر است از مالباختگانی که برای پیگیری پرونده خود از این اتاق به آن اتاق می‌روند؛ با اینکه تعدادی از شاکیان و مالباختگان از پیگیری و حصول پرونده کلاهبرداری ناامید بوده و پول خود را از دست رفته می‌دادند، اما سردار منتظر المهدی سخنگوی پلیس از کشف ۸۷ درصدی جرایم سایبری خبر داده و می‌گوید که تعداد پرونده‌های مکشوفه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۱ درصدی همراه بوده و در جریان رسیدگی به پرونده‌های سایبری تعداد ۴۲۳ فقره پرونده مهم، عمده و کثیرالشاکی یابش و ۹۰۵ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

احمد موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی می‌گوید که «تعلیق حساب‌های بانکی و انسداد شماره تلفن‌های در اختیار کلاهبرداران، به روز رسانی و تکمیل مشخصات دقیق حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی، ارسال پیام‌های انبوه هشدار و تهیه و تولید محتوای آموزشی مناسب از جمله راهکار‌های مبارزه و کاهش جرایم سایبری است».
وی همچنین بر تقسیم کار دستگاه‌های دولتی با هدف پیشگیری از کلاهبرداری‌های پرتکرار در فضای مجازی و نیز استفاده از فناوری‌های نوین مثل هوش مصنوعی برای جلوگیری از بروز جرایم مربوطه تاکید دارد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تیراندازی در خنداب برای عملیات تعقیب و گریز سارقان مسلح بوده است
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • خرد شدن پنجه‌های عقاب در ریگزار طبس/ روزی که وعده صادق محقق شد
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود