Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تا کنون هیچ یک از بنادر خارجی اعلام نکرده است که بنادر ایران را تحریم می کند یا مانع از ورود کشتی ایرانی به محدوده بندری خود می شود،‌ گفت: به طور قطع کشتی ها می تونند از تحریم های دوره ترامپ راحت تر از دوره های قبل عبور کنند.

هادی حق شناس درباره محدودیت‌هایی که با اعمال تحریم‌های آمریکایی برای صنعت دریایی کشور ایجاد می شود، اظهار داشت: این دوره از تحریم‌ها بسیار متفاوت از دوره‌های قبل است و در این دوره، تحریم‌ها محمل قانونی و حقوقی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تحریم‌های دوره قبل گفت: در دوره قبل ایران با تحریم‌های سازمان ملل و فصل هفتم شورای امنیت مواجه بود اما این بار تنها تحریم‌های امریکا و مساله ترجیح شرکت‌ها برای همکاری با ایران یا آمریکا مطرح است. امریکا اعلام کرده است که اگر کشوری با ایران همکاری داشته باشد از سوی آمریکا مورد مجازات قرار می گیرد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در این دوره تحریم ها بحث منافع مطرح است، ادامه داد: در این دوره از تحریم ها تنها با مجازات یک طرفه آمریکا برای دور زدن تحریم ها مواجه هستیم و سازمان ملل و اروپایی ها همراه ترامپ نیستند.

حق شناس با بیان اینکه محدودیت های دریایی در این دوره از تحریم ها بسیار متفاوت از دوره های قبل است، گفت: به طور قطع کشتی ها می توانند از تحریم های دوره ترامپ راحت تر از دوره های قبل عبور کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به لحاظ حقوقی و قوانین بین الملل هیچ مشکلی برای تردد کشتی های خارجی در بنادر ایران و کشتی های ایران در بنادر سایر کشورها وجود ندارد، اظهار داشت: هیچ مشکلی برای ارتباط دریایی بین کشورها وجود ندارد مگر اینکه یک کشوری بخواهد روابط خود را با ایران قطع کند وگرنه هیچ یک از قوانین بین المللی مانع از تردد کشتی ها بین بنادر ایران و بنادر خارجی نشده اند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: تا کنون هیچ یک از بنادر خارجی اعلام نکرده است که بنادر ایران را تحریم می کند یا مانع از ورود کشتی ایرانی به محدوده بندری خود می شود.

حق شناس درباره احتمال کاهش تخلیه و بارگیری در بنادر ایران اظهار داشت: این موضوع ارتباطی به تحریم های بندری و دریایی ندارد بلکه حجم در خواست ها برای واردات و صادرات کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی سازمان ملل تحریم دونالد ترامپ تحریم ایران تحریم های ایران بنادر ایران تحریم بنادر ایران راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۲۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل شد

تیم کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان جام قهرمانی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام صفوی را در اردبیل بالای سر برد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075873 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل شد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود