Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزارت خارجه آمریکا برای حذف نام سودان از فهرست به اصطلاح کشورهای حامی تروریسم ؛ شرط تعیین کرد .

به گزارش ایرنا ؛ روزنامه ' السودانی ' روز پنجشنبه نوشت : 'هدر ناوئرت' سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کشورش آماده است نام سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف کند، با این شرط که مقامات سودان اصلاحات داخلی بیشتری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'الدردیری محمد احمد' وزیر خارجه سودان که به آمریکا سفر کرده است با مقام های آمریکایی درباره خارج کردن نام خارطوم از فهرست حامیان مالی تروریسم گفت و گو کرد.
ناوئرت در این بیانیه که به دنبال گفت و گوهای دوجانبه در واشنگتن صادر شده، از خارطوم خواست ضمن تقویت همکاری ها برای مبارزه با تروریسم، پرونده خود را در زمینه حقوق بشر بهبود ببخشد و فضای مناسب تری برای پیشرفت روند صلح در سودان ایجاد کند.
دو طرف درباره آغاز مرحله دوم گفت و گوها و ترسیم نقشه راهی برای توسعه همکاری های دوجانبه درباره هدف یاد شده، به توافق رسیدند.
سودان در سال 1993 در فهرست حامیان مالی تروریسم وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.
واشنگتن در سال 1997، تحریم ‌های اقتصادی، تجاری و مالی علیه سودان وضع کرد و این کشور را به حمایت از تروریسم، بی ‌ثبات کردن کشورهای همسایه و نقض حقوق بشر متهم کرد.
آمریکا در سال 2017 میلادی، تحریم های تجاری سودان را پس از چند دهه لغو کرد اما نام این کشور را همچنان در لیست حامیان تروریسم باقی گذاشت.
خاورم**9329** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سودان آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دانشجویان حامی آرمان فلسطین در دانشگاه اوهایو، سومین دانشگاه بزرگ ایالات متحده، تظاهرات کردند.

پلیس تعدادی از دانشجویان دانشگاه اوهایو را که در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه شرکت کرده بودند، بازداشت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • فیلم/ سرکوب حامیان فلسطین در دانشگاه ایلینوی آمریکا
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا