Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، همین چند روز پیش بود که رهبر جانباز انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم فرمودند:

«اگر مدافعان حرم نبودند؛ راهپیمایی اربعین هم نبود»؛ و البته همین چند روز پیش نیز، همایش و راهپیمایی اربعین به عنوان بی‌نظیر‌ترین اجتماع بین المللی، باشکوه‌تر از هر سال و در آرامش و امنیت تمام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهم در حالی به وقوع پیوست که تا چندی پیش، امنیت کشور همسایه توسط دشمنان دین خدا به یغما رفته بود و پیروان تکفیر، به عربده کشی مشغول بودند. آن جا بود که ایثارگران و آزادمردان با نوای آسمانی دفاع از حرم، به صحنه آمدند تا نشان دهند که دفاع از کیان اسلام، مرز نمی‌شناسد:

مرز ما عشق است؛ هرجا اوست آنجا خاک ماست

سامرا، غزه، حلب، تهران چه فرقی می‌کند

این حضور در صحنه البته همچنان ادامه دارد و شهادت شهید حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن دهقانی به عنوان استاد حوزه علمیه قم، یکی از نشانه‌های تداوم این حضور مقدس است:

این بوم، پُر از نقش گُل سرخ و سپید است

با خون شهیدان شده امضا اثر عشق

مرداد ۱۳۵۷ بود که محمدحسن در شهربابک به دنیا آمد. او در سال ۱۳۷۵ و به شوق تحصیل علوم آل محمد (ص)، قم را برای ادامه تحصیل و زندگی برگزید.

تحصیلات او در قم از مدرسه کرمانی‌ها آغاز شد تا اینکه وی پس از طی کردن مراحل و سطوح مختلف تحصیل در حوزه علمیه، به دروس خارج فقه و اصول رسید.

۱۰ سال بعد از ورود به قم، وی همزمان با تحصیل، تدریس هم می‌کرد با این توضیح که تلاش کرد تا تدریسش با نوآوری و خلاقیت همراه باشد.

او تدریس خود را با جدول و نمودار‌های آموزشی همراه می‌کرد تا مطلب برای درک و فهم طلاب روشن‌تر باشد؛ این بود که جزوات وی دست به دست و حتی منتشر می‌شد و بسیاری از طلاب از آن سود می‌بردند.

محمدحسن همچنین بر این باور بود که یک طلبه باید مهارت‌های مختلفی را کسب کند این بود که خود، مهارت‌هایی مانند تندخوانی و مهارت‌های مطالعه، مهارت مدیریت زمان، مدیریت استرس و مواردی از این دست را فرا گرفته و سپس آن را با دیگران به اشتراک گذاشته بود.

وی در آن سال‌ها و در کنار تحصیل و تدریس، مسؤولیت‌هایی هم بر عهده گرفت که مسؤولیت واحد قرآن و عترت مدرسه علمیه حقانی از آن جمله است.

یکی دیگر از فعالیت‌های این طلبه فعال و کوشا، حضور در مرکز ملی پاسخگویی به پرسش‌های شرعی و به عنوان کارشناس پاسخگویی بخش فقه بود. شاید همین امر هم سبب شد که وی به عنوان یکی از طلاب احکام گو در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) و همچنین مراسم نمازجمعه پردیسان به انجام وظیفه بپردازد و در عین حال، به بیان این احکام در وبلاگ «نوشته‌های یک طلبه» روی آورد.

بُعد دیگر زندگی نورانی این طلبه مجاهد، همکاری با مؤسسه روایت سیره شهدا و پذیرش مسؤولیت دفتر ستاد اعزام راویان روحانی بود؛ و این روایت سیره شهدا، وی را به جهاد عملی هم کشاند، آن جا که حضور تبلیغی رزمی را در جمع مجاهدان و مدافعان حرم تجربه کرد و بالاخره در اربعین حسینی امسال در ریف سوریه، به اجر عظیم جهاد علمی و عملی خود رسید:

عشق یعنی کُلّنا عباسک یا زینبا

پشت جبهه اسم تو، خط مقدم اسم توست

هر که را صبح شهادت نیست؛ شام مرگ هست

بی شهادت، مرگ با خُسران چه فرقی می‌کند

پیکر مطهر این شهید سرافراز (ره)، در هفتمین روز شهادتش بر دوش مردم قدرشناس قم و همچنین شاگردان و دوستداران آن شهید والامقام تشییع شد.

صالحان میراث داران زمین خواهند شد

این حکایت فصل‌ها دارد؛ ولی پایان یکی است

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست احساسی کاپیتان استقلال با ایموجی قلب!

یکی از پیشکسوتانی که روز جمعه در تمرین استقلال حضور یافته بود، حمید بابازاده دروازه‌بان سابق آبی‌ها بود. بابازاده که سال‌ها به عنوان مربی گلر‌ها در استقلال فعالیت می‌کرد با اعضای استقلال و به خصوص سید حسینی گلر این تیم خوش و بش گرمی داشت.

سید حسین حسینی که دوازدهمین فصل حضور در استقلال را سپری می‌کند همراه با بابازاده عکسی را به یادگار گرفت و ساعتی قبل این تصویر را در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشت.

کاپیتان آبی پوشان خطاب به بابازاده در اینستاگرامش نوشت: “حمید خان عزیز دیدن شما بعد از چند سال باعث افتخار بود همیشه مدیون شما هستم”.

کاپیتان استقلال با قلب آبی رنگ در پایان متن خود اراداتش به حمید بابازاده را نشان داد و برای او آرزوی موفقیت کرد.

tags # استقلال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر آرام گرفت
  • پست احساسی کاپیتان استقلال با ایموجی قلب!