Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تحولات عربستان از ادامه جنايت هاي آل سعود عليه منتقدان و شهروندان عربستاني حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، بي‌بي‌سي مي‌گويد که سعودي‌ها تابستان سال گذشته، يک جوخه مرگ پنجاه نفره براي از ميان برداشتن مخالفان سياسي خود تاسيس کرده‌اند.
به نوشته شبکه خبري الجزيره، يک منبع آگاه به شبکه خبري بي‌بي‌سي گفته که جمال خاشقچي، منتقد بن سلمان که بيش از يک ماه پيش توسط سعودي‌ها در کنسول‌گري عربستان سعودي در استانبول به قتل رسيد، اولين قرباني چنين اقداماتي نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بي‌بي‌سي اطلاعاتي از مرگ يک مخالف ديگر سعودي يک سال پيش از قتل جمال خاشقچي منتشر کرده است. اين مقتول تحت بازداشت سعودي‌ها بوده است.
اين قتل پس از ضرب و شتم و شکنجه معارض سعودي مزبور در هتل ريتز صورت گرفته است.

ادامه حذف مخالفان و منتقدان آل سعود
عربستان هنوز از اتهام قتل «جمال خاشقچي» روزنامه نگار و منتقد هيات حاکمه سعودي تبرئه نشده است که منابع مخالف اين کشور بامداد چهارشنبه از کشته شدن يک روزنامه نگار ديگر در زير شکنجه مقام هاي امنيتي سعودي خبر دادند.
صفحه توئيتري زندانيان عقيدتي عربستان موسوم به «معتقلي الراي» که اخبار بازداشت شدگان و نقض حقوق بشر در عربستان را پيگيري مي کند، اعلام کرد که «ترکي بن عبدالعزيز الجاسر» روزنامه نگار و نويسنده سعودي زير شکنجه جان باخته است.
اين صفحه تاکيد کرد: مقام هاي سعودي مدعي هستند که وي مديريت حساب توئيتري «کشکول» را برعهده داشته که گزارش هاي مربوط به نقض قوانين حقوق بشري رياض را منتشر مي کرده است.
منابع مخالف اعلام کردند که مقام هاي سعودي توانستند از طريق ابزار جاسوسي که در دفتر توئيتر در دبي کار گذاشته بودند، وي را شناسايي کنند و سرانجام وي در ماه مي گذشته (ارديبهشت 97) دستگير شد.

اعدام قريب الوقوع 12 زنداني
مدير منطقه خاورميانه و شمال آفريقا سازمان عفو بين الملل روز چهارشنبه نسبت به اعدام قريب الوقوع 12 زنداني شيعه عربستاني در اين کشور هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «هبه مورايف» مدير منطقه خاورميانه و شمال آفريقا سازمان عفو بين الملل افزود: اين افراد که در سال 2016 به اتهام جاسوسي در دادگاه هاي عربستان به اعدام محکوم شدند، ممکن است درصورت تاييد احکام آن ها توسط پادشاه اين کشور اعدام شوند.
وي افزود: خانواده اين افراد به خاطر ارائه اطلاعات ناقص و کم درخصوص وضعيت عزيزانشان مي ترسند.
مدير منطقه خاورميانه و شمال آفريقا سازمان عفو بين الملل ادامه داد: با توجه به مخفي بودن اقدامات قضايي در عربستان، مي ترسيم تغييراتي که در پرونده آن ها روي داده، حاکي از اين باشد که اعدام اين 12 نفر به زودي انجام شود.
کشورهاي غربي در نشست هفته جاري شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد از عربستان سعودي خواسته بودند تا اجراي حکم اعدام را در اين کشور متوقف کنند.
درحالي سازمان عفو بين الملل درخصوص اعدام 12 عربستاني در اين کشور ابراز نگراني کرده که مقام هاي سعودي تحت فشار جامعه جهاني و نهادهاي بين المللي براي پاسخگويي به قتل «جمال خاشقچي» روزنامه نگار منتقد سعودي قرار دارند.
خاشقچي ستون نويس روزنامه واشنگتن پست دوم اکتبر (دهم مهر) پس از ورود به کنسولگري عربستان در استانبول جهت دريافت مدارک موردنياز براي ثبت ازدواج خود، ناپديد شد.
عربستان پس از دو هفته انکار و تکذيب، سرانجام اذعان کرد که اين روزنامه نگار در جريان درگيري در داخل کنسولگري به قتل رسيده است.
رياض همچنين يادآور شد که 18 نفر به دليل دست داشتن در ماجراي قتل خاشقچي بازداشت شدند و در عربستان محاکمه مي شوند.
اما دادستان کل عربستان به نوبه خود اعتراف کرد قتل خاشقچي تعمدي بوده است و حال آنکه رياض بر دخالت نداشتن خاندان سلطنتي سعودي در اين قتل اصرار ورزيد.
آن سوتر در ترکيه، تحقيقات مجزايي در مورد اين پرونده درحال انجام است. آنکارا مي گويد: يک جوخه مرگ که ازسوي عربستان اعزام شد، خاشقچي را ترور کرده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عربستان ترور بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند

به گزارش بلومبرگ، شهروندان عربستان سعودی در ماه‌های اخیر به دلیل اشتراک‌گذاری احساسات ضد رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش، ریاض نگران است که جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس و ملت فلسطین و همچنین حملاتی که توسط دیگر نیروهای مقاومت انجام می‌شود، غرب آسیا را وارد یک جنگ همه‌جانبه کند.
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش می‌دهد که در میان بازداشت‌شدگان اخیر یکی از مدیران شرکتی بود که در طرح محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای تقویت اقتصاد نقش داشت. گزارش شده است که این مقام در مورد جنگ غزه اظهاراتی کرده بود که تنش‌زا تلقی می‌شد.
بنا به گزارش‌ها، یک زندانی دیگر از شهروندان سعودی خواسته بود تا برندهای آمریکایی فعال در عربستان سعودی را تحریم کنند.
یک منبع نزدیک به دولت عربستان سعودی در گفت‌وگو با بلومبرگ تاکید کرد که این بازداشت‌ها ناشی از این نگرانی است که تأثیرات افراد وابسته به امنیت این کشور آسیب می‌رساند. در این گزارش آمده است که آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌های صورت گرفته از ۷ اکتبر وجود ندارد.
این سرکوب‌ در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده به همکاری با ریاض برای یافتن راهی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد. در اوایل این هفته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در سفر ریاض گفت کار فشرده‌ای برای دستیابی به توافقی برای این منظور انجام شده و این توافق «به طور بالقوه به تکمیل شدن بسیار نزدیک است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • توافق میان حماس و اسرائیل قریب‌الوقوع است
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)