Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) دسته عزاداری خادمان حرم کریمه اهل بیت (س) به سمت حرم مطهر این بانو حرکت کرد.

به گزارش ایرنا، خادمان حرم حضرت معصومه (س) روز پنجشنبه با اجتماع در مسجد امام حسن عسکری (ع) با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) بر سر و سینه زده و در فراق ثامن الحجج به سوگ نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد حوزه علمیه قم در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: وقایعی که در جریان حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو در سه سال پایانی عمر شریف و نورانی آن حضرت رخ داد، در تاریخ امامت شیعه کم نظیر است.
حجت الاسلام والمسلمین حسین رضایی قم افزود: آن امام بزرگوار توجه فراوانی به شیعیان و پیروان خود داشته از این رو به عنوان امام مهربانی ها مورد خطاب قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه مطابق چهار روایت مهم و معتبر ثواب زیارت مضجع امام رضا(ع) از زیارت قبر سیدالشهدا (ع) افضل تر است، گفت: پیامبراکرم (ص) حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را پاره تن خود خوانده، و این از سخنان استثنایی می باشد که توسط نبی مکرم اسلام در خصوص افراد به کار رفته است.
استاد حوزه علمیه قم با برشمردن چند مورد از توصیه های امام رضا(ع)خطاب به یکی از بزرگان افزود: آن حضرت راستگویی را تنها راه نجات و دروغ را نیز عامل هلاکت بشر می دانستند.
همچنین در ادامه مراسم خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حزن و اندوه فراوان و با در دست داشتن پرچم های عزا به سمت بارگاه ملکوتی بانوی آب و آینه حرکت کرده و این مصیبت جانسوز را به کریمه اهل بیت تسلیت گفتند.
اقشار مردم اعم از زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با پیوستن به دسته عزاداری خادمان وارد این مکان مقدس شدند و به عزاداری پرداختند.
این آیین مذهبی هر ساله در سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در کنار دسته های عزاداری و سینه زنی با حضور گسترده و باشکوه مردم متدین قم انجام می شود.
در پایان این مراسم آیین خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اجرا شد و عزاداران‌‌ با چشم هایی اشک بار شفاعت خویش را از این بانوی گرامی طلب کردند.
قم در سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) غرق در سوگ و ماتم است و جمع کثیری از شیعیان و محبان اهل بیت در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس بویژه حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، تکایا و بیوت علما و مراجع تقلید برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت اشک ماتم ریختند.
امام رضا (ع) در یازدهم ذی‌القعده سال 148 هجری در مدینه متولد شد و پس از 20 سال امامت در پایان ماه صفر سال 203 قمری، به دست مامون خلیفه عباسی به شهادت رسید.
7403/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دسته عزاداري خادمان حرم شهادت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار دهه کرامت امسال اعلام شد

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود و شعار امسال «با شما سربلندیم» است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سیداحمد مشرف در نشست دهه کرامت اظهار کرد: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود و شعار امسال «با شما سربلندیم» است.

وی افزود: برای سایر روزهای دهه کرامت نیز عناوینی ازجمله «حضرت فاطمه معصومه (س)، بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»، «زیست عفیفانه به دست بانوی کرامت و مهربانی»، «شهر مقدس قم حرم اهل بیت (ع)، خواستگاه انقلاب اسلامی» انتخاب شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار مردمی»، «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین و معرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر (ع)، الگوی خانواده ایمانی» از دیگر عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت است.

حجت‌الاسلام مشرف با بیان اینکه جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت در قم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان باشند.

منبع: فارس

کد خبر 749051

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم