Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@22:10:12 GMT

دانمارک سه عضو گروه الاحوازیه را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۲۴۰۱

دانمارک سه عضو گروه الاحوازیه را آزاد کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، پلیس دانمارک سه عضو گروه "جنبش الاحواز" را آزاد کرد. این افراد به دلیل "ستایش" حمله‌ مرگبار شهریورماه علیه رژه نظامی در اهواز، چندین ساعت مورد بازجویی پلیس قرار گرفتند، اما در نهایت به گفته دادستانی دلیلی برای ادامه بازداشت آنان تا پیش از برگزاری جلسه دادگاه وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس دانمارک هویت این سه نفر را فاش نکرده است.

در حمله خونین ۳۱ شهریور (۲۲ سپتامبر) به رژه نیروهای مسلح در اهواز دستکم ۲۴ نفر کشته و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند. در میان مجروحان، غیرنظامیان تماشاگر رژه هم بودند.

سرویس امنیتی دانمارک ماه گذشته تهران را به برنامه‌ریزی برای ترور اعضای جنبش عربی آزادیبخش الاحواز در خاک این کشور متهم کرده و در همین رابطه یک ایرانی را نیز دستگیر کرد. دانمارک در همین رابطه سفیر ایران در کپنهاگ را نیز احضار کرده و همچنین سفیر خود در تهران را نیز برای مشاوره به کشور فراخواند.

جمهوری اسلامی بارها دانمارک، هلند و بریتانیا را متهم به پناه‌ دادن به اعضای این گروه کرده است. تهران اتهامات وارده از سوی دانمارک را رد می‌کند. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در واکنش به این موضوع گفته بود که جمهوری اسلامی نیز خواستار روشن شدن پرونده "حمله تروریستی در دانمارک" است و این آمادگی را دارد که با مقامات امنیتی دانمارک در این زمینه همکاری کند.

روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که اطلاعات مربوط به "برنامه تروریستی ایران" در دانمارک توسط سازمان امنیت اسرائیل، موساد در اختیار مقامات امنیتی دانمارک قرار گرفته است.

ایران جنبش جنبش عربی آزادیبخش الاحواز را مسئول حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز می‌داند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی خاک نیروهای مسلح وزیر خارجه هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین اختتامیه دومین نشست افق تحول دانشگاه اجلاسیه سراسری گروه کشوری علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در روز دوم این اجلاسیه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سید عبداله میر غیاثی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، اکبر نصرالهی رئیس دانشکدگان هنر و رسانه، زهرا السادات مشیر استخاره مدیر گروه کشوری علوم اجتماعی، محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر، مدیران گروه علوم اجتماعی کشوری، علی چیتگر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس و روسای واحد‌های دانشگاهی و معاونین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برگزار شد.

دکتر طهرانچی در حاشیه مراسم اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با دکتر چیتگر دیدار و گفت‌وگو کرد.

اجلاسیه سراسری گروه کشوری علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه در ساختمان شهید سلیمانی (اداری) واحد چالوس در قالب کمیته‌های کارگروه علوم اجتماعی در چهار بخش کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیئت حماس به قاهره می‌رود
  • کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • الاخبار متن پیشنهاد رژیم صهیونیستی به جنبش حماس را منتشر کرد
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند