Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@02:15:44 GMT

ساماندهی رودخانه‌های پایتخت/احداث پل سبز زندگی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۲۴۰۶

به گزارش ایلنا، ایرج معزی که در هفتادمین نشست کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران سخن می‌گفت، با بیان آنکه مطالعه پیوست های اجتماعی پروژه احداث پل سبز زندگی باید ضمن معرفی پروژه در قالب گردهمایی های محلی تا سطح نظرسنجی از ذینفعان پروژه گسترش یابد، افزود: پل کوی نصر(گیشا) شاخصی برای تعریف و ارائه نشانی این محدوده از پایتخت است و از این رو به نظر می رسد حفظ آن به لحاظ جنبه های اجتماعی برای شهروندان حایز اهمیت باشد؛ ضمن آنکه بهره برداری از زیرگذر کوی نصر بدون نگهداشت پل موجود نیز مستلزم احداث ۴ دستگاه پل عابر پیاده در این تقاطع پر رفت و آمد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران شامل طرح های به ثمر نشسته در سال جاری، طرح های در حال اجرا و پیش بینی زمان بهره برداری از این طرح ها ارائه شد. به این ترتیب در حالی که شهروندان تهرانی طی هفته آتی شاهد بهره برداری از ۴ پروژه عمرانی شامل پروژه های احداث زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه یادگار امام(ره)، پل دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه امام رضا(ع)، ایمن سازی پایه های پل تقاطع بزرگراه شهید خرازی با رودخانه وردآورد و مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با بلوار مدیریت خواهند بود، گزارش روند پیشرفت پروژه هایی از قبیل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک، زیرگذر کوی نصر، تونل- زیرگذر امتداد خیابان استاد معین، بزرگراه شهید بروجردی، به سمع و نظر اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران رسید.

همچنین درباره طرح های نگهداشت روکش آسفالت معابر بزرگراهی بحث و تبادل نظر شد و ضمن تاکید بر ضرورت پیشگیری از اجرای عملیات تراش و روکش کلی آسفالت، آخرین وضعیت پروژه بهسازی مسیرهای کندروی بزرگراه آزادگان مورد بررسی قرار گرفت.

پروژه های احداث مجموعه فرهنگی- تجاری برج طغرل، پایانه جدید شرق، ساختمان خانه شهر و مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو، از دیگر طرح هایی بود که در جریان هفتادمین نشست کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، زیر ذره بین نمایندگان پارلمان شهری قرار گرفت.

معرفی اجمالی طرح احیا و ساماندهی رودخانه های شهر تهران و ارائه برخی از دستاوردهای این طرح که در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران مورد مطالعه و تدوین قرار گرفته است، از دیگر موارد مطرح شده در نشست بود که طی آن "سعید احمری" مدیر گروه آبهای سطحی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، ضمن ارائه تاریخچه ای از نحوه مواجهه بشر با رودخانه های شهری، به تشریح ویژگی های رویکرد نوین تعامل با این مواهب طبیعی و همچنین اهداف اصلی طرح احیا و ساماندهی رودخانه های شهر تهران پرداخت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عین اللهی از بیمارستان‌های در دست احداث بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، روز سه شنبه از پروژه‌های در حال ساخت بیمارستان سوختگی تهران، بیمارستان نوین شریعتی، عملیات ساخت و گودبرداری پروژه بیمارستانی موقوفه دکتر افشین در منطقه ۲۲ تهران و پروژه در حال ساخت بیمارستان امام‌خمینی (ره) اسلامشهر بازدید کرد.

ساخت بیمارستان سوختگی در غرب تهران

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان سوختگی تهران که به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال ساخت است، گفت: به دلیل بروز سوانح و حوادث غیرمترقبه و نیاز به خدمات تخصصی سوختگی، این پروژه، در اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت قرار گرفت.

عین اللهی افزود: این پروژه در سال ۹۱ آغاز شده و در شروع دولت مردمی به پیشرفت حدود ۶۲ درصدی رسیده بود و در حال حاضر با توجه به اولویت گذاری وزارت بهداشت به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده است.

وزیر بهداشت گفت: در این بیمارستان با پیشرفته‌ترین تجهیزات و روش‌های درمانی و جراحی، سوختگی‌های شدید قابل درمان است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های سوختگی باید دارای شرایط عاری از میکروب و تهویه هوای مناسب باشند، تصریح کرد: در این پروژه مجهز، استانداردهای لازم برای بیمارستان سوختگی در نظر گرفته شده و جدیدترین تکنیک‌های ترمیم زخم مانند سلول‌های بنیادی در این مرکز قابل انجام است.

عین اللهی با بیان اینکه اعتبار خوبی برای ساخت و تکمیل این پروژه تخصیص داده شده است، گفت: قسمت‌های اصلی تا ۹۸ درصد پیشرفت داشته و طبقات بالاتر رو به اتمام است؛ امیدواریم با بهره برداری از این پروژه و به کارگیری نیروی انسانی متخصص، بتوانیم گامی دیگر در مسیر خدمت به مردم برداریم.

بازدید از پروژه در حال ساخت بیمارستان نوین شریعتی

در ادامه، وزیر بهداشت، از روند ساخت پروژه بیمارستان نوین شریعتی که به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران در غرب تهران در حال ساخت است، بازدید کرد؛ بیمارستان هزار تختخوابی نوین شریعتی، یک بیمارستان راهبردی برای استان‌های تهران و البرز به شمار می‌رود که می‌تواند نقش مهمی در خدمات رسانی به ویژه در زمان بروز بحران ایفا کند.

بازدید از پروژه بیمارستانی موقوفه دکتر افشین

عین اللهی در ادامه بازدید از پروژه‌های سلامت محور، از عملیات ساخت و گودبرداری پروژه بیمارستانی موقوفه دکتر افشین در منطقه ۲۲ تهران، و بیمارستان در حال ساخت امام خمینی (ره) اسلامشهر که با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد آماده شده است، نیز بازدید کرد.

کد خبر 6080323 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • عین اللهی از بیمارستان‌های در دست احداث بازدید کرد
  • نام ۳۱ میدان تهران به نام استان‌های کشور تغییر می‌ کند | حضور عجیب گله‌ سگ ها در این بزرگراه پایتخت
  • سرانجام دهکده ورزشی در پایتخت چه شد؟
  • هشدار پلیس راهور پایتخت: عابران پیاده شب‌ها لباس تیره نپوشند