Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@13:39:46 GMT

لزوم رفع مشکلات پیمان سپاری ارزی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۲۸۳۲

لزوم رفع مشکلات پیمان سپاری ارزی

عدنان موسی پور بر ضرورت رفع مشکلات پیمان سپاری ارزی جهت رونق وتوسعه هرچه بیشتر صادرات در کشور تاکید کرد.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: هفتاد و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی دیروز (دوشنبه) با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس اتاق بازرگانی ایران و تمامی بخش های مرتبط با حوزه صادرات با موضوع پیمان سپاری ارزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه از طرف بخش خصوصی تمامی مشکلات پیمان سپاری ارزی و همینطور موانع و محدودیت های مرتبط با حوزه صادرات به درستی به اعضای جلسه منتقل شد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: بطورکلی در این نشست بیان شد بحران ارزی در کشور به خیلی از بخش های اقتصادی ضربه زده اما در عوض یک فرصت خوبی برای حوزه صادرات فراهم کرده است.

وی افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت های صادراتی کشور درشرایط تحریمی از جمله تاکیدات مهم اعضای شورای گفتگو در روز گذشته بود.

موسی پور بیان داشت: درخواست بخشی خصوصی در این نشست از مسئولان این بود که با توجه به تنگ تر شدن حلقه های تحریم از سوی آمریکا آزادی عمل بیشتری به فعالان اقتصادی در داخل داده تا بتوانند تحریم ها را دور بزنند.

وی به رادیواقتصاد توضیح داد: خوشبختانه این صحبت ها مورد توجه وزرای اقتصاد و دارایی و صنعت و معدن و تجارت قرار گرفت و همینطور مقرر شد یک کارگروهی به جهت تسریع در بازنگری رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان تشکیل تا چرخ صادرات با شتاب هرچه تمامتر بچرخد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: خوشبختانه همینطوردر این جلسه صحبت های زیادی مطرح شد از جمله اینکه در مقطع کنونی انتظارات از صادرات کمی تعدیل و بیشتر بحث اشتغال زایی و حفظ میزان اشتغال فعلی در جامعه منظور نظر قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: قرار شد کارگروه رفع تعهدات ارزی با در نظر گرفتن ظرافت های حوزه صادرات نقطه نظرات بخش خصوصی را به سرعت اعمال کند.

 

رادیو اقتصاد

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000AkZ برچسب ها: پیمان سپاری ارزی ، ارز ، اقتصاد ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پیمان سپاری ارزی ارز اقتصاد بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات حوزه صمت در استان همدان اظهار کرد: باتوجه به سیاست گذاری های دولت و تکلیفی که به صورت قانونی برای ادارات تعریف شده، در این موارد سعی شد تا تمام موارد و مسائل طرح جوانی جمعیت به صورت مناسب به انجام رسد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع باید بتوانیم با ایجاد اشتغال و بسترسازی حوزه واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی که هرکدام به نوبه خود ارزش افزوده بسیار خوبی را در استان به صورت غیرمستقیم در حوزه جوانی جمعیت ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل صمت استان همدان تصریح کرد: همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی که افراد منجر با این می شوند که نسبت به اقتصاد خانواده که یکی از ارکان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

شانیان با بیان اینکه اشتغالزایی بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم، افزود: در استان همدان امروز، کار هست اما کارگر و کارمند در بخش خصوصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم ما در حوزه بازار در شهرستان های همدتن متفاوت عمل می کنند اما در مجموع اگر بخواهیم مرکز استان را ملاک قرار دهیم، در دسترس بودن اقلام و کالاهای که باید برای ابتدای زندگی را شاهدیم.

شانیان با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف و تخفیفات متعدد نیز از افزایش قدرت خرید مردم سخن گفت.

وی افزود: استان همدان یکی از استان های است که تورم کمتری را نسبت به سایر استان ها تجربه کرده که این امر به صورت مستقیم با سفره و معیشت مردم و خانواده ها و تشکیل خانواده برای افراد موثر خواهد بود.

وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: اقلام اولیه مانند شیرخشک، پوشک و سایر موارد که برای فرزندان باید در دسترس باشد، در دسترس مردم است و نرخ آنها نیز در سیاست گذاری های وزارت صمت گنجانده شده است.

کد خبر 6092915

دیگر خبرها

  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد