Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@01:24:17 GMT

گزارشرویترز از قیمت رو به افزایش نفت

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۲۸۹۱

گزارشرویترز از قیمت رو به افزایش نفت

پس از ثبت رکورد در واردات نفت چین که نگرانی در مورد رکورد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان و اشباع در بازارهای جهانی را کاهش داد، قیمت نفت افزایش یافت.  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، پس از ثبت رکورد در واردات نفت چین که نگرانی در مورد رکورد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان و اشباع در بازار‌های جهانی را کاهش داد، قیمت نفت افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته ثبت رکورد در تولید نفت آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت با ۸۱ سنت افزایش ۷۲.۸۸ دلار فروخته شد. نفت خام امریکا نیز با ۶۲ سنت افزایش ۶۲.۲۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

آمار‌های گمرک چین نشان داد واردات نفت این کشور در ماه اکتبر به نسبت مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد افزایش یافته است.

بانک‌ای ان زد در یادداشتی نوشت: «با کاهش بلاتکلیفی ناشی از تعرفه‌ها بر واردات از آمریکا و همچنین تحریم‌های ایران کاهش یافت، واردات نفت خام افزایش یافت... همچنین ما شاهد افزایش تقاضا از سوی پالایشگاه‌های مستقل بودیم.»

بر اساس آمار‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲ نوامبر به رکورد ۱۱.۶ میلیون بشکه در روز رسید؛ که این ارقام مانع افزایش بیشتر قیمت نفت شد.

کشور‌های عضو اوپک و کشور‌های غیر اوپکی ژوئن گذشته تصمیم گرفتند تا توافق کاهش تولید را که از سال ۲۰۱۷ اجرا شده بود به علت فشار‌های آمریکا برای کاهش قیمت نفت کم کم کاهش دهند.

دو منبع آگاه در اوپک دیروز گفتند علی رغم تحریم‌های ایران هنوز نفت کافی در بازار در دسترس است و توافق کاهش تولید را در سال آینده نمی‌تواند کنار گذاشت.

اوله هانسن، تحلیلگر بازار در ساکسو بانک گفت: «اوپک و روسیه احتمالا از توافق کاهش تولید برای حفظ نفت در ۷۰ دلار استفاده خواهند کرد.»

وی افزود: «اعلام تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این هفته با اعلام معافیت برای ۸ کشور نتوانست قیمت نفت را در بازار بالا ببرد که سه کشور از این ۸ کشور بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت در جهان هستند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش قیمت نفت قیمت هر بشکه نفت نفت برنت نفت دریای شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند.مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند.

جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند.

«کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد