Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا اعلام کرد، قصد دارد سودان را از لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم حذف کند به شرط اینکه این کشور آفریقایی اصلاحات بیشتری را انجام دهد و راه را برای عادی سازی روابطش با واشنگتن هموار سازد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، به دنبال مذاکرات در واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا دورنمای یک روند رسمی برای خروج سودان از لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم را پیشنهاد داد و از این کشور آفریقایی خواست تا همکاری بیشتری در زمینه مبارزه با تروریسم انجام دهد و مسائل مربوط به حقوق بشر در کشورش را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته میلادی تحریم‌های دیرینه علیه سودان را لغو کرد. با این حال از آن جایی که نام سودان همچنان در بین کشورهای حامی تروریسم قرار دارد، سرمایه‌گذاری در این کشور ممنوع است.

شرکت‌ها در حال‌ حاضر از سرمایه‌گذاری در سودان اجتناب می‌کنند، چرا که از تهدید پیامدهای قانونی در آمریکا می‌ترسند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: جان سالیوان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در خصوص نگرانی‌های کشورش با وزیر امور خارجه سودان نشستی برگزار کرد. آمریکا از تعهد سودان برای پیشرفت هر چه بیشتر در حوزه‌های کلیدی استقبال می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به عنوان بخشی از این روند، آمریکا آماده است تا سودان را از لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم خارج کند به شرطی که این کشور آفریقایی به تمامی وعده‌های خود عمل کند و در رسیدگی به نگرانی‌های مشترک در شش حوزه کلیدی پیشرفت بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، علاوه بر همکاری در زمینه مقابله با تروریسم و حقوق بشر، آمریکا از سودان خواسته است تا در حل درگیری‌های داخلی بی‌شمارش پیشرفت داشته باشد که این مساله شامل ارائه دسترسی بهتر به کارمندان بخش حقوق بشر و کمک‌های بشردوستانه است. همچنین آزادی دین و مطبوعات و بهبود وضعیت انتقال کمک‌های انسانی توقف درگیری‌های داخلی و ایجاد فضای مناسبتر برای تحقق صلح در سودان و پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه مربوط به کره شمالی از این شروط هستند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: آمریکا آماده است تا با سودان همکاری کند و بر پیشرفتش در این زمینه نظارت داشته باشد، چرا که ما به دنبال رشد و توسعه واقعی برای مردم سودان و این منطقه هستیم.

ثبت شدن نام یک کشور به عنوان حامی تروریسم در لیست سیاه آمریکا مانع دسترسی آن به تامین مالی و سرمایه‌گذاری‌هایی بین‌المللی می‌شود و کار را برای شهروندان آمریکایی برای همکاری تجاری با آن کشور دشوار می‌سازد.

در این راستا وزارت خارجه سودان امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، بر آغاز مرحله دوم استراتژی همکاری با واشنگتن توافق صورت گرفت تا نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم خط بخورد.

در بیانیه وزارت خارجه سودان آمده، محمد احمد دردیری، وزیر خارجه سودان در دیدار با سالیوان به این توافق دست یافت.

به موجب این بیانیه، سودان از آغاز مرحله دوم مذاکرات استراتژیک و تصمیم برای گسترش روابط و همکاری دو جانبه و تحقق پیشرفت در تمام زمینه‌های مشترک بخصوص بعد از موفقیت مرحله نخست یعنی لغو تحریم‌های اقتصادی از سودان استقبال می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!

در روزهایی که باشگاه استقلال قرارداد خود را با حامی مالی اسبق خود به صورت یکطرفه فسخ کرده بود ضمانت‌نامه ۸۰ میلیارد ریالی این باشگاه بدون مجوز هیات مدیره باشگاه به حامی مالی بازگردانده می‌شود.

به گزارش مشرق، در روزهایی که احمد مددی مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده داشت قراردادی را با یکی از شرکت‌های فعال در زمینه وب منعقد کردکه این قرارداد به مدت سه سال اعتبار داشت؛ اما مصطفی آجورلو پس از استعفای احمد مددی این قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کرد.

این ماجرا به کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان ارائه شد. جلسه‌ای میان طرفین برگزار شد، جلسه‌ای که نماینده باشگاه استقلال در آن حضور پیدا کرد اما نماینده های وب در این جلسه حضور پیدا نکرد. آنها با ارسال نمابری اعلام کردند مدیرعامل شرکت‌های‌وب در مسافرت خارج از کشور هستند و قادر به شرکت در جلسه نیستند.

کمیته حَکَمیت وزارت ورزش جلسه دیگری برای روز شنبه ۲۴ مهر ساعت ۱۰ صبح تعیین وقت کرد که این بار هر دو طرف شرکت کردند؛ جلسه‌ای که بیش از دو ساعت طول کشید،

طرفین مطالب خود را مطرح کردند که منجر به تفاهم نشد و قرار بر صدور گواهی و حکم کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان شد که ۴۸ ساعت بعد، یعنی امروز دوشنبه گواهی حکم مبنی بر تایید نظر شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در خصوص بر عدم ایفای تعهدات قراردادی توسط شرکت داده گستر عصر نوین که مجوز فسخ یک‌طرفه است، به نشانی باشگاه ابلاغ شد.

طرفین مطالب خود را مطرح کردند که متاسفانه منجر به تفاهم نشد و قرار بر صدور گواهی و حکم کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان شد. چهل و هشت ساعت بعد حکمی را صادر کرد که این حکم حکایت از این داشت که باشگاه استقلال مجوز به فسخ یکطرفه بوده است.

سرپرست فعلی مدیرعاملی باشگاه استقلال که در آن روزها معاون فرهنگی باشگاه استقلال بود نقش پرررنگی در فسخ این ماجرا داشت و اثبات کرد که حامی مالی استقلال به تعهدات خود طبق مفاد قرارداد عمل نکرده است و آبی‌پوشان حق داشتند ضمانتنامه تعهد پرداخت ۸۰ میلیارد ریالی را که این شرکت در اختیار باشگاه قرار داده بود تا درصورت عدم انجام تعهدات ،توسط باشگاه به بانک ارایه شود وصول کند.

این ماجرا ادامه پیدا کرد تا زمانی که سمیعی از استقلال جدا می‌شود و پس از مدتی که دوباره در نقش هیات مدیره به جمع این تیم باز می‌گردد سراغ ضمانت‌نامه مالی را از معاونت مالی وقت استقلال می‌گیرد. این ماجرا به هیات مدیره باشگاه استقلال کشیده و مشخص می‌شود این ضمانت‌نامه ۸۰ میلیارد ریالی بدون مجوز هیات مدیره به حامی مالی وقت استقلال بازگردانده شده است، مدیران ارشد استقلال از این موضوع انتقاد کردند و اعتقاد داشتند نباید چنین کاری از سوی معاون مالی سابق استقلال صورت می‌گرفت!

اتفاق عجیب اینکه چند هفته پیش حامی مالی پیشین استقلال که در حال حاضر مالک باشگاه هوادار است چک ۵۰ میلیارد ریالی آبی‌ها را که بابت صدور رضایت‌ محمدرضا خالدآبادی در اختیارشان گذاشته بود را برگشت می‌زند و حساب استقلال مسدود می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است