Web Analytics Made Easy - Statcounter

گتوند - ایرنا - همزمان با 29 صفر سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) کاروان پیاده روی عزاداران روز پنجشنبه از مصلای امام خمینی(ره)گتوند تا قدمگاه امام رضا(ع) در کوی شهید سلطانی به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

به گزارش ایرنا آیین عزادارای پیاده روی تا قدمگاه امام رضا(ع) درکوی شهید سلطانی گتوند سنت دیرینه ای است که هر ساله با حضور بیش از چهار هزار نفر از اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عاشقان و دلدادگان رضوی در این آیین در رثای حضرت امام رضا (ع) و اهل بیت به عزاداری و سینه زنی می پردازند.
پخت و توزیع نان، غذای نذری و آش بین عزاداران از سنت های این آیین است که از سوی مردم گتوند بویژه اهالی کوی شهید سلطانی انجام می شود.
یکی از خادمان و موکب داران کوی شهید سلطانی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: به عشق امام رضا(ع) چهار سال است که به همراه خانواده از زائرین قدمگاه پذیرایی می کنیم و هرگز خسته نمی شویم.
جاسم دبیسی پور غذای گرم، باقله، چای و خرما را از جمله اقلام پذیرایی توزیع شده در بین عزاداران امام رضا(ع) نام برد و افزود: در سال های آینده با امکانات بیشتر و افزایش پخت و توزیع غذای گرم از عزاداران امام رضا (ع) استقبال و پذیرایی می کنیم.
یکی از روحانیون برجسته شهرستان گتوند نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مردم شهرستان ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند و به یاد و تبرک امام رضا (ع) در روز آخر ماه صفر این مسیر تا شاه خراسان را عزاداری می کنند.
حجت الاسلام عباس حسنی افزود: هم این پیاده روی روز شهادت امام رضا(ع) تا قدمگاه شاه خراسان و هم مراسم پیاده روی تا امامزاده محمد بن زید(ع) که چند سالی است در شهرستان گتوند برگزار می شود، مورد استقبال مردم قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، آیین عزادارای به مناسبت شهادت امام رضا(ع) چهارشنبه شب در مساجد و اماکن مذهبی شهرهای گتوند، ترکالکی، سماله، جنت مکان، صالح شهر و روستاهای توابع این شهرستان برگزار شد.
قدمگاه شاه خراسان در کوی شهید سلطانی شهر گتوند به عنوان قدمگاه حضرت امام رضا(ع) شناخته می شود، این قدمگاه درکنار رودخانه کارون قرار دارد که بنای این قدمگاه در سال های گذشته با کمک خیرین این شهرستان بازسازی شد.
حضرت امام رضا (ع) در سن 55 سالگی با توطئه مامون در روز آخر ماه صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسید،مرقد مطهراین امام همام در مشهد مقدس پناهگاه عاشقان اهل بیت (ع) است.
گتوند از شهرستان های مذهبی در شمال استان خوزستان قرار دارد.
7467/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين شهادت امام رضا ع گتوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده

ایسنا/خوزستان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از انعقاد قرارداد ساخت دو پل عابر پیاده برای شهر دانشگاهی در محدوده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز و در محدوده درب استادیوم تختی خبر داد.

حجت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تردد دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بعد از حذف پل عابر پیاده این دانشگاه برای اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی اظهار کرد: بعد از اجرای این پروژه، شرایط تردد دانشجویان در عرض اتوبان جمهوری برای رسیدن به در دانشگاه، ناایمن شده است و احتمال وقوع خطر وجود دارد و از سوی دیگر می‌خواهیم تردد عابران پیاده در تقاطع خیابان «رفیش» را نیز پوشش دهیم، بنابراین در حد فاصل تقاطع و چراغ راهنمایی رفیش که در محدوده پایین‌تر از درب غربی دانشگاه است، پل عابر پیاده احداث می‌شود.

وی با اشاره به طراحی سه پل عابر پیاده افزود: قرارداد احداث پل عابر پیاده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز و قرارداد احداث پل عابر پیاده درب استادیوم تختی منعقد و ابلاغ شده است. هر کدام از این پروژه‌ها به حدود ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است و عملیات اجرایی این پروژه‌ها به زودی آغاز می‌شود و اجرای هر کدام حدود شش ماه زمان می‌برد. البته معمولا پل‌های عابر پیاده در محل کارگاه ساخته می‌شوند و بعد به محل پروژه منتقل می‌شوند؛ در این پروژه‌ها بعد از تعطیلی دانشگاه، این کار انجام می‌شود تا مزاحمتی برای دانشجویان ایجاد نشود.

وی عنوان کرد: طرح پل عابر پیاده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز مقداری متفاوت خواهد بود و روی سازه آن کار معماری برای زیبایی بیشتر انجام می‌شود. این پل، ستون میانی ندارد و دارای معماری باستانی خوزستان شامل طرح گنبدی و ستون‌های ایوان‌مانند خواهد بود.

سلیمانی گفت: در پروژه پل عابر پیاده درب استادیوم تختی نیز المان‌های ورزش‌های مختلف با نورپردازی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در نظر داریم ابتدا ایمن‌سازی را انجام دهیم، طراحی اولیه پل‌ها معمولی هستند و در اقدام بعدی می‌توان در مورد مکانیزه بودن پل تصمیم‌گیری کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان