Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:32:13 GMT

دانمارک 3 عضو گروه تروریستی 'الاحوازیه' را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۴۲۰۰

دانمارک 3 عضو گروه تروریستی 'الاحوازیه' را آزاد کرد

تهران - ایرنا - پلیس دانمارک روز پنجشنبه در اقدامی شتاب زده اعلام کرد سه عضو گروه تروریستی 'الاحوازیه' که روز گذشته بازداشت شده بودند را آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس دانمارک این سه تن را روز گذشته (چهارشنبه) به اتهام حمایت و ابراز خرسندی از اقدام تروریستی در مراسم روز ارتش در شهر اهواز بازداشت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اقدام شتاب زده پلیس دانمارک در آزادی این سه تن در حالیست که با توجه به فعالیت گسترده این شبکه تروریستی در دانمارک و ابراز خرسندی سه فرد بازداشت شده از حمله مراسم روز ارتش که به شهات 25 تن منجر شد، انتظار می رفت دستگاه قضایی دانمارک در این زمینه با جدیت بیشتری اقدام کند.
آزادی سریع این افراد در حالیست که روز گذشته 'کرک گارد' سخنگوی پلیس دانمارک گفته بود که طبق قوانین این کشور، بازداشت شدگان به پرداخت جریمه یا حبس بالای دو سال محکوم خواهند شد.
حمله تروریستی در شهر اهواز روز شنبه 31 شهریور 1397 در جریان مراسم رژه نظامی نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس روی داد که در جریان آن 25 نفر از افراد حاضر برای تماشای مراسم از جمله شماری از زنان و کودکان شهید شدند.
وزیر خارجه دانمارک پس از وقوع این حمله با محکوم کردن آن، گفته بود در صورتی که عاملان یا حامیان این حمله ارتباطی با دانمارک داشته باشند، برای آن‌ها تبعاتی خواهد داشت.
به گفته سخنگوی پلیس دانمارک، هر سه فرد بازداشت شده از اعضای گروه الاحوازیه و حامیان حمله مزبور هستند.
ایران این رویداد را که منجر به کشته و زخمی شدن نظامیان و مردم عادی شد، حمله تروریستی معرفی کرد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد، وزارت امور خارجه آمریکا، سوریه، پاکستان و رئیسان جمهور روسیه، افغانستان و برخی کشورهای دیگر و نهادها و شخصیت‌های سیاسی نیز ضمن تروریستی دانستن این حمله آن را به ‌شدت محکوم کردند.
شبد**9041**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دانمارك الاحواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا  از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا | بازداشت۳۳دانشجو
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند