Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:18:37 GMT

12‌ وقف جدید در سربیشه ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۴۳۵۷

12‌ وقف جدید در سربیشه ثبت شد

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 12 وقف جدید به ارزش چهار میلیارد و 400 میلیون ریال در این شهرستان ثبت شده و تعداد موقوفه های آن به 570 مورد رسیده است.

علی امینی نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر نیت واقفین برای اطعام و عزاداری امام حسین (ع)، خواندن قرآن، درمان افراد بی بضاعت، کمک به افراد بی بضاعت و ایتام، برگزاری جشن میلاد امام عصر (عج) و احداث مسجد و حسینیه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: درآمد موقوفات شهرستان سربیشه در هشت ماه گذشته رشد خوبی داشته است و در زمینه وصول درآمد موقوفات در استان رتبه برتر را داریم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه گفت: هشت ماه گذشته 800 میلیون ریال نیت واقفین در زمینه های مذهبی، خیریه، اجتماعی، مدارس علوم دینی، مساجد و حفظ عین موقوفات هزینه شده است و نیت واقفان در موقوفه های این شهرستان به عنوان یک وظیفه بدون خطا تحقق می یابد.
وی افزود: وقف های جدید و نیت واقفان باید مطابق نیازهای روز جامعه باشد که تحقق این امر نیازمند آگاه سازی مردم از سوی رسانه ها است.
امینی نسب اظهار داشت: 570 موقوفه، 985 رقبه، هفت بقعه متبرکه، 243 مسجد، حسینه و مهدیه در شهرستان سربیشه وجود دارد و از ابتدای امسال 120 هزار نفر از بقاع متبرکه این شهرستان بازدید و زیات کردند و تعداد زیادی مسافر نیز در آن اسکان یافتند.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وقف ثبت وقف سربيشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  سردار جلیل موقوفه ئی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با برقراری ایست و کنترل در محور سمنان - دامغان، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلر مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: راننده خودرو با استفاده از بارنامه‌های غیر رسمی سعی در فریب ماموران را داشت، اما با هوشیاری پلیس مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل انواع لوازم خانگی، ابزار آلات صنعتی، قطعات خودرو، لوازم صوتی و تصویری، مواد خوراکی  که به صورت ماهرانه‌ای در بین سایر بار‌های مجاز جاساز شده بود کشف و ضبط شد.
سردار موقوفه ئی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان بالغ بر ۹ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شد، تصریح کرد: راننده تریلر در این رابطه بازداشت و به اداره کل تعزیرات حکومتی سمنان معرفی و خودروی وی توقیف و روانه پارکینگ شد.

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات