Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:03:06 GMT

اجتماع عزاداران رضوی در آستانه اشرفیه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۵۶۹۱

اجتماع عزاداران رضوی در آستانه اشرفیه برگزار شد

رشت - ایرنا - در سالروز شهادت امام رضا (ع) ، عزاداران و سوگواران رضوی با اجتماع در حرم مطهر سید جلال الدین اشرف (ع) برادر گرامی آن حضرت به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، به این مناسبت هیئت های مذهبی و مردم عزادار و متدین ، عصر امروز با شرکت در این اجتماع پرشور با برپایی آیین سینه زنی در غم شهادت امام رضا (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اجتماع مذهبی ، عزاداران و عاشقان خاندان عصمت و طهارت در حالی که نوای یا امام رضا (ع) را در فضای حرم مطهر آستانه اشرفیه طنین انداز کرده بودند، در غم شهادت آن امام بزرگوار اشک ماتم ریختند.
در این آیین جمعی از عزاداران نیز سربندهای یا امام رضا (ع) و ائمه اطهار (ع) را بر پیشانی داشتند و بیرق های سیاه عزا نیز در حرم مطهر استانه اشرفیه برافراشته شد .
همچنین در ادامه این اجتماع که با قرائت زیارت نامه خاصه امام رضا (ع) همراه بود ، جمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در غم شهادت آن امام همام به نوحه خوانی و مداحی پرداختند.
آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع شده و آیین های عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) ، همه ساله در این شهر مذهبی با شکوه خاصی برگزار می شود.
2007/ 7287

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي امام رضا ع آستانه اشرفيه گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی گفت: این نمایشگاه به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر و با همکاری بعثه رهبری در حج و زیارت، روز چهارشنبه گذشته (۲۹ فروردین) گشایش یافت و تا پایان ماه شوال (۲۰ اردیبهشت) فعال خواهد بود.   حجت الاسلام والمسلمین علی پایاب، مکان این نمایشگاه را ضلع شرقی صحن غدیر حرم مطهر رضوی اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه راوی محور است و روایان در این نمایشگاه حضور می‌یابند و در خصوص تحولات قبور ائمه بقیع (ع) و تخریب آن، به زائران رضوی توضیحاتی ارائه می‌دهند.   وی تصریح کرد: همچنین اساتید و کارشناسان در این نمایشگاه به سوالات و شبهاتی که در ذهن زائران، پاسخ می‌دهند.   در کتب تاریخی، حرم ائمه بقیع (ع) به عنوان «مشهد» و «حرم اهل بیت (ع)» معروف شده که در سمت غربی و منتهی الیه قبرستان بقیع واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با حماسی خوانی میثم مطیعی
  • طنین «حیدر حیدر» در اجتماع مردمی وعده صادق حرم رضوی
  • (تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی