Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه خبری «یمن اکسترا» در گزارشی به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر پایان دادن به جنگ یمن پرداخته و می‌نویسد که این اظهارات فراتر از یک اقدام تبلیغاتی آشکار است و در پشت این ماجرا آمریکا است که عربستان سعودی و دیگر کشور‌های عربی را در جنگ یمن هدایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پایگاه «یمن اکسترا» در گزارشی به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر پایان دادن به جنگ یمن پرداخته و می‌نویسد که این اظهارات فراتر از یک اقدام تبلیغاتی آشکار است و در پشت این ماجرا آمریکاست که عربستان سعودی و دیگر کشور‌های عربی را در جنگ یمن هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دیوید ویلیام پی‌یر» در این یادداشت می‌نویسد: روز ۳۱ اکتبر «جیمز متیس» و «مایک پمپئو، وزرای دفاع خارجه آمریکا آتش‌بس و حل و فصل از طریق مذاکره جنگ یمن شدندو این اقدام فراتر از یک اقدام تبلیغاتی آشکار است.

 

 

در ادامه این یادداشت آمده است: این آمریکاست که از پس ماجرا عربستان سعودی و دیگر کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس در جنگ یمن را هدایت می‌کند. آمریکا مظنونان معمولی شامل عوامل غیردولتی، مزدوران بلک واتر، داعش و القاعده را بکار گرفته تا یمنی‌ها را در روی زمین ترور کند؛ و در همین حال خلبانان عربستان سعودی بمب‌های ۲ هزار پوندی را از فراز آسمان بر سر مردم یمن می‌ریزند. ائتلاف عربستان به طور عمد مدارس، روستاها، بازارها، بیمارستان‌ها و ... را با بمب‌های هدایت شونده دقیق هدف قرار می‌دهد.

 

 

دیوید ویلیام در بخش دیگری از این گزارش می‌نویسد: سازمان ملل نیز تنها {سگ} دست‌آموز آمریکاست که به این کشور و عربستان سعودی پوششی قانونی برای برای نسل‌کشی در یمن می‌دهد. سازمان ملل یک تحریم تسلیحاتی یکجانبه علیه یمن تصویب کرده که آمریکا و عربستان آن را به یک منع ورود کامل آب و غذا و تجهیزات بشردوستانه علیه یمن تبدیل کرده‌اند. این محاصره پشتیبانی‌های حیاتی که مردم یمن برای ادامه حیات به آن‌ها نیازمند هستند را از آن‌ها جدا کرده است.

 

 

در ادامه این گزارش آمده است: سازمان ملل همچنان با نمایاندن این ادعا که «عبد ربه منصور هادی» دولت به رسمیت شناخته شده بین‌المللی من است ادامه می‌دهد. دوره او به عنوان رئیس جمهور موقت یمن در سال ۲۰۱۴ به پایان رسیده است و او به طور غیرقانونی این دوره را برای یک سال دیگر تمدید کرد و پس از آن از سوی مردم یمن از قدرت کنار گذاشته شد. مردم یمن به اندازه کافی از از سوی وی فساد دیده بودند. به رهبری حوثی‌ها(انصارالله) مردم یمن منصور هادی را از کار برکنار کردند و او به ریاض در عربستان سعودی فرار کرد. منصور هادی با حمایت عربستان و آمریکا به بیان این ادعای خود که دولت قانونی یمن است ادامه داد.

در ادامه این گزارش آمده است: منصور هادی هنوز یک ابزار برای محمد بن سلمان به شمار می‌رود. دولت واقعی یمن جنبش به رهبری حوثی(انصاراله) است که از سوی مردم و نیرو‌های امنیتی یمن پشتیبانی می‌شود.

 

دیوید ویلیام در یادداشت خود می‌نویسد: آمریکا، ایران را که در طول ۲۰۰ سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده به خاطر جنگ یمن مورد انتقاد خود قرار داده است. آمریکا هیچگونه شاهدی مبنی بر حمایت ایران از حوثی‌ها(انصارالله) در اختیار ندارد و جریان‌های اصلی رسانه دائما آنچه را که آمریکا به خورد آن‌ها می‎دهد پس می‌زنند.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عربستان سعودی یمن جنگ یمن آمریکا حضور آمریکا در جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی