Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@09:45:40 GMT

کره شمالی نشست هسته‌ای نیویورک را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۶۴۰۷

نمایندگان کره شمالی که برای شروع مذاکرات هسته‌ای با آمریکا، اصرار به پیش‌گام شدن آمریکایی‌ها و تخفیف شدت تحریم‌ها دارند، نشست امروز نیویورک با وزیر خارجه آمریکا را لغو کردند.

به گزارش فارس، کره شمالی از طرف آمریکایی خواسته که فعلاً نشست مقامات رده بالای دو طرف با محوریت برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ را که قرار بود این هفته در نیویورک برگزار شود، لغو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درخواست کره‌ای‌ها پس از آن مطرح شد که آمریکایی‌ها به ناگاه از تعویق دیدار «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور و «کیم یونگ چول» مقام ارشد کره‌ای خبر دادند؛ بنا بود این نشست، امروز پنجشنبه 17 آبان در نیویورک برگزار شود.

هیچ یک از طرفین توضیحی در خصوص این ماجرا ارائه نداده‌اند ولی بنظر می‌رسد اختلاف بر سر تحریم‌های کره شمالی است؛ کره‌ای‌ها به اصرار خواستار حداقل تخفیف تحریم‌ها در ازای شروع روند خلع سلاح اتمی هستند ولی آمریکایی‌ها اصرار دارند که تحریم‌ها باید تا پایان روند امحاء کامل و برگشت‌ناپذیر تسلیحات اتمی کره شمالی، سر جایشان باقی بمانند.

«کانک کیون وا» وزیر خارجه کره جنوبی گفته که داستان تعویق مذاکرات، ابتدا با درخواست همسایگان شمالی کلید خورده؛ کانگ گفته: «ایالات متحده به ما گفت که پیامی از پیونگ یانگ مبنی بر تعویق مذاکرات دریافت کرده است.»

کل ماجرای مذاکرات آمریکا و کره شمالی برای خلع سلاح اتمی، پس از دیدار اوایل تابستان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور آغاز شد؛ در آن دیدار، تصمیم بر آن شد که کره شمالی در ازای دریافت تضامین امنیتی از جانب آمریکا، برنامه هسته‌ای نظامی خود را کاملاً کنار بگذارد.

کره شمالی که تحت یکی از سخت‌ترین رژیم‌های تحریمی بین‌المللی قرار دارد، هفته گذشته تهدید کرده بود که در صورت عدم کاهش فشار تحریم‌ها، روند خلع سلاح اتمی را به کلی کنار می‌گذارد.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند.

دیگر خبرها

  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش توسط آمریکا