Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتن - ایرنا - مراسم رحلت جانگداز رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) با حضور عاشقان رسالت، امامت و ولایت در شهر آتن برگزار شد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، این مراسم با حضور جمعی از دانشجویان،مجید مطلبی شبستری سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونان، ایرانیان مقیم و کارکنان نمایندگی های کشورمان به همراه خانواده هایشان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رایزن فرهنگی سفارت ایران در این مراسم گفت: پیام آور رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) از طرف خداوند متعال به عنوان پیامبر خاتم برگزیده گردیده و در این راه تمام تلاش های خود را برای هدایت بشریت به سوی سعادت و کمال بکار گرفت.
علی محمد حلمی در ادامه تصریح کرد: پیام اکرم(ص) در این راه تمام مشکلات را به جان خرید و متحمل سختی های فراوانی گردید تا به یاری خداوند متعال دوران جهالت را به دوران معنوی مبدل و جهل از جاهلان بزداید و انسان را به راهی که خداوند از وی خواسته بود، هدایت کند.
حلمی سپس با تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت غریبانه امام رضا(ع) نیز گفت: امامان معصوم ( ع) به عنوان امامت بعد از ولایت در ادامه راه جدشان رسول خدا زحمات فراوانی را متحمل و با مصائب فراوانی روبرو شدند زیرا ریشه های باقی مانده از جهل و جهالت همچنان در راه اجرای عدالت الهی مشکلات ایجاد می کردند.
رایزن کشورمان در ادامه با اشاره به شهادت مظلومانه امام رضا(ع) گفت: مامون عباسی به رغم ظاهر سازی های خود و انتخاب امام رضا(ع) به عنوان ولیعهد، با بی رحیمی کامل و برای جلوگیری از روشنگری ها امام رضا(ع) را مسموم کرد تا بدین روش مانع رسیدن ندای حق و جوهریه دین اسلام به مردم شود.
همچنین در این مراسم حاضران به عزاداری و مرثیه سرایی پرداخته و در سوگ رحلت جانگداز رسول خدا (ص)اشک ماتم ریختند.
شبد**اروپام**462*1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی مراسم رحلت پیامبر اکرم ص و امام رضا ع یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۶۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام، سردار هاشم غیاثی در پیام تسلیت آورده است: رزمندگان دلاور لشکر ویژه شهدا در طول صحنه‌های دفاع از این مرز و بوم به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس جان فشانی‌ها و دلاور مردی‌های سید مجید ایافت را به یاد دارند، او که در عملیات مرصاد به اتفاق همرزمانش، داغ پیشروی منافقین را از تنگه چهار زبر در کرمانشاه بر دل دشمنان این انقلاب گذاشت.

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در پیام خود به مناسبت رحلت سردار ایافت آورده است: رضوان پروردگار بر این سردار پر افتخار و مجاهد فی سبیل الله که بعد از دفاع مقدس برای ترویج پیام انقلاب اسلامی و رفیقان شهیدش لحظه‌ای از پای ننشست و با حضور در میدان‌های فرهنگی همیشه به دنبال زنده کردن راه شهیدان بود که این تلاش‌ها در یاد و خاطره اهل فرهنگ و هنر انقلاب خواهد ماند.

وی در پایان این پیام آورده است: از درگاه خداوند رحمان برای همه بازماندگان صبر و شکیبایی و علو درجات و همنشینی با رفقای شهیدمان را برای این مجاهد نستوه مسالت می‌کنم.

کد خبر 6096720

دیگر خبرها

  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله
  • (عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)
  • مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در رودسر
  • برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق(ع) در اردستان