Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:31:31 GMT

«آدم» ۱۰ ساله؛ اولین قربانی محاصره الحدیده یمن

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۷۰۹۰

«آدم» ۱۰ ساله؛ اولین قربانی محاصره الحدیده یمن

سازمان یونیسف سازمان ملل متحد اعلام کرد که بر اثر حملات ائتلاف سعودی به الحدیده اولین کودک یمنی بر اثر قحطی جان باخت و جان ده‌ها کودک دیگر در خطر است.

به گزارش فارس، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) پنجشنبه از شرایط انسانی در شهر الحدیده واقع در غرب یمن انتقاد کرد.

این سازمان اعلام کرد که «آدم» کودک ده ساله یمنی که ده کیلوگرم بیشتر وزن نداشت، بر اثر سوء تغذیه شدید فوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونیسف گزارش داد که ۴۰۰ کودک یمنی در یمن وضعیت مشابه آدم را دارند و از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و «هرلحظه امکان دارد، بمیرند».

یونیسف در حساب توییتری خود نوشت «ای آدم، به سوی بهشت برین برو» خود تأیید کرد که آدم در بیمارستان الثوره شهر الحدیده فوت کرده است؛ بیمارستانی که هم‌اکنون در تیررس آتش ائتلاف سعودی است.

پیش از آدم، «أمل حسین»، دختر یمنی و ده‌ها کودک دیگر نیز بر اثر سوء تغذیه حاد فوت کرده‌اند.

سازمان یونیسف در گزارش قبل از ظهر پنجشنبه خود از وضعیت بد انسانی به ویژه اوضاع کودکان شهر الحدیده به شدت ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف حملات به این شهر شد.

شهر بندری الحدیده که تنها راه ارتباطی دولت نجات ملی یمن با جهان بیرون است، از خرداد ماه گذشته شاهد شدیدترین حملات ائتلاف سعودی برای اشغال این شهر مهم و راهبردی بوده است.

این حملات طی چند روز گذشته به شدیدترین حملات طی چند ماه گذشته رسیده و جنگنده‌های ائتلاف سعودی امروز (پنجشنبه) بیمارستان ۲۲ می واقع در شرق شهر الحدیده را بهدف قرار دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یونیسف صندوق کودکان یمن محاصره الحدیده قحطی قربانی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سقوط کمد در شهرستان قائمشهر موجب مرگ کودک ۷ ساله شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار داشت: حادثه غم انگیز در منزل مسکونی در  شهرستان قائمشهر رخ داد و پسر 7 ساله  خانواده که برای برداشتن اسباب بازی در کمد تلاش می‌کرد سقوط کمد باعث مرگ وی شد.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد که اگر فرزندان خردسال در خانه دارند تلویزیون و مبلمان، قفسه کتاب و کمد را محکم به دیوار بچسبانند و وسایلی مانند اسباب‌ بازی‌ها و خوراکی ‌ها و کنترل دستگاه‌ها را در جایی که بچه ‌ها وسوسه می‌شوند بالا بروند تا به آنها برسند، نگهداری نکنند.

عباسی ادامه داد: اقلام سنگین ‌تر را بهتر است در قفسه‌ها و کشوهای پایین ‌تر نگهداری کنید تا احتمال واژگونی کمدها کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدعی جدید آقای گلی در اولین سال لیگ (عکس)
  • آبشاره «لوه» گالیکش برای بار دوم در این هفته قربانی گرفت
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • اولین واکنش دادستان پس از پیدا شدن یسنای ۴ ساله
  • اولین صحبت‌های کایت‌سواری که «یسنا» را زنده پیدا کرد + آخرین وضعیت سلامتی یسنا
  • تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود