Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@03:23:14 GMT

ملت ایران، تنها تاوان این تحریم‌ها را خواهد داد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۷۱۶۹

ملت ایران، تنها تاوان این تحریم‌ها را خواهد داد

رکنا: جمعی از چهره های سرشناس هنری علیه تحریم های دونالد ترامپ نامه ای را در فضای مجازی منتشر کردند.

در نامه ای با امضای جمعی از چهره های سرشناس هنری علیه تحریم های دونالد ترامپ Trump آمده است: دولت‌ها به زبان سیاست با هم سخن می‌گویند؛ ملت‌ها اما، با زبان صداقت. زبانی از جنس فرهنگ، صلح‌ و دوستی. به همین خاطر تاریخ فرهنگ‌ و هنرِ جهان، صادق‌ترین راویِ رنج‌ها و شادی‌های ملت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اهالی فرهنگ و کنشگران مدنی ایران برآنیم با کلامی ورای زبان ناکارآمدِ سیاست با شما مردم جهان سخن بگوییم:

بار دیگر تحریم‌های دولت امریکا علیه ایران آغاز شد؛ اما خام‌اندیشانه است بپنداریم که نتیجه‌ اعمال این تحریم‌ها دستیابی به حقوق شهروندی و حقوق بشر، بهره‌مندی از مواهب آزادی Freedom و بهبود شرایط زندگی برای ملت ایران است. ملت ایران، تنها تاوان این تحریم‌ها را خواهد داد.

سیاست‌گزاران دیر یا زود می‌روند، اما فجایع حاصل از عملکرد غلط آن‌ها جهانی را می‌سازد که ما و شما و فرزندان‌مان در طول تاریخِ پیشِ رو، دست به گریبانِ کابوسِ آن خواهیم بود.

هم‌صدایی ما و شما در هر گوشه از جهان و توجه‌دادن به نتایج فاجعه‌بارِ شرایط تحمیل‌شده بر ملت ایران، می‌تواند سیاست‌گزاران و سیاست‌های غیرانسانی‌شان را متوقف کند.

با ما هم‌صدا شوید.

رخشان بنی‌اعتماد (فیلمساز)، اصغر فرهادی Asghar Farhadi (فیلمساز)، بهمن فرمان‌آرا (فیلمساز)، کیانوش عیاری (فیلمساز)، حسین علیزاده (موسیقیدان)، کیهان کلهر (موسیقیدان)، مجتبا میرتهماسب (فیلمساز)، لیلی گلستان (نویسنده و مترجم)، پری صابری (نویسنده و کارگردان تئاتر)، فریده غیرت (وکیل)، بهمن کشاورز (وکیل)، سیف‌الله صمدیان (عکاس، فیلمساز)، خسرو سینایی (فیلمساز)، فرح اصولی (نقاش)، داوود موسایی (ناشر)، لیلی ارشد (فعال مدنی)، شمس لنگرودی (شاعر)، فرهاد توحیدی (فیلمنامه‌نویس)، نغمه ثمینی (فیلمنامه‌نویس)، فیروزه صابر (فعال مدنی)، سهراب مهدوی (مترجم)، مژگان جمشیدی (روزنامه‌نگار)، مینا اکبری (روزنامه‌نگار)، علی بوستان (موسیقیدان)، صبا علیزاده (موسیقیدان)، پوریا عالمی (نویسنده و روزنامه‌نگار)، مریم زندی (عکاس)، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک)، امیر اثباتی (طراح)، سمیرا علیخان‌زاده (نقاش)، مرضیه وفامهر (بازیگر)خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

*صبا

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مهران غفوریان با همسرش بعد از عمل جراحی+ عکس این 10 پسر و دختر جوان شاهرودی با رفتار غیر اخلاقی یک روستا را بهم ریختند همخوابی اجباری پسر 17 ساله با زن دوست صمیمی پدرش + عکس اطلاعیه مهم سپاه ایرانشهر / چگونه 2 گروگان آزاد شدند عکس / این 9 زن هنوز هم اسیر داعشی ها بودند تصویری از محله تجریش، شهریور ۱۳۳۷ +عکس دستگیری مرد عصبانی قبل از کار زشت با همسرش توسط پلیس کنگاور طرفداری که جانِ بازیگر زن معروف ایرانی را نجات داد+عکس تجاوز معلم جوان به دو دختر دانش آموز / آنها به همسر معلم همه ماجرا را لو دادند+عکس این زن با چکش کتک خورد / او مجبور شد سرپا بخوابد و چیزهای عجیبی بخورد!+ عکس وقتی فریبا و معصومه در خانه تنها بودند دوربین پنهانی شوهر همه چیز را لو داد! تجاوز دختر مجرد به پسرهمسایه با دستهای خون آلود ! +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا موشکهای ایرانی که اسراییلی ها از آن وحشت دارند+ تصاویر کلک ثروتمندان روس برای معطل نشدن در ترافیک !+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه ترامپ Trump آزادی Freedom اصغر فرهادی Asghar Farhadi ایران تحریم نامه تاوان دونالد ترامپ عکس فیلم دختر قتل تجاوز نجات زندگی شهرستان تهران جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید

به گزارش خبرآنلاین محمود گبرلو منتقد باسابقه و مجری اسبق برنامه سینمایی هفت نوشت : در دوره ای احساس می‌شد نیروهای معتقدتر به اهداف انقلاب اسلامی، می‌توانند با طی دوره‌های آموزشی وارد عرصه فیلمسازی شوند و بر این اساس مورد حمایت جدی قرار گرفتند اما به مرور زمان، تولیداتشان نشان داد اینها، فیلمساز یا سریال‌ ساز نیستند که بتوان به تولیدات شان “اثر هنری” و یا “فیلم ماندگار” نامید بلکه تولیداتی تصویری هستند که فقط، مورد خوشایند عده ای قرار می‌گیرد که نیاز ایدئولوژیک شان برآورده می شود.

نمونه‌اش آقای ابوالقاسم طالبی با “اژده‌های هفت سر “و آقای مسعود ده نمکی با “رستگاری ” است که سریال شان در ماه مبارک رمضان پخش شد.

نمی‌توان از مضمون دینی، انقلابی و متناسب با نیاز جامعه در این سریال ها و مشابهه ان ناراضی بود اما اگر شناختی از فرم و ساختار جذاب فیلم سازی و سریال سازی وجود نداشته باشد، یک شکست و نابودی و به هدر دادن وقت و سرمایه و امکانات و بخصوص تماشاگر ایرانی است که این دو سریال مصداقشان است.

آقای طالبی چند فیلم و سریال ساختند که بجز یک یا دو تای آن، اصلا ساختار درست سینمایی نداشتند. نه در جذب تماشاگر موثر بودند و نه حتی در انتقال مفاهیم ارزشمند و مهم تر اینکه، برهمگان آشکار شده حمایت های پشت پرده جریانات جناحی و یا برخوردهای غیر حرفه ای او، برخی مواقع مدیران را مجبور به حمایت کرده است.

آقای ده نمکی که روزنامه نگار با سابقه ای است و در این عرصه و همچنین آثار مستند موفق بوده با سه گانه اخراجی ها وارد عرصه فیلمسازی شد، هرچند همان ایام انتقاد جدی به فیلم‌هایش بود اما چون احساس می شد میتواند همچون آثار مستندش موفق باشد، مورد حمایت قرار گرفت.

اما بعد از آن، تولیداتش نشان داد در حال افول است تا اینکه در “رستگاری” به اوج ضعف تکنیک و ساختار رسید ، کاملا معلوم شد او نمی‌تواند فیلمساز یا سریال ساز باشد مگر آنکه تحولی در آموزه ها و آموخته های خود ایجاد کند.

سالهای دور فکر میکردند میتوان با نیروهای متعهد و انقلابی، فیلمساز متناسب با این اهداف، تربیت کرد و تجربه هم نشان داد اینکار شدنی است. اما نکته مهم این است که تنها آموزش و تربیت کفایت نمیکند بلکه بضاعت، توانایی فردی و شناخت درست از تاثیرگذاری درام و خلاقیت و نوآوری، نقش کلیدی دارد، چنانکه در این مسیر فیلم های خوبی از برخی فیلمسازان تربیت شده می‌بینیم.

اما آنانکه موفق نبودند نباید عمر خود را به بطالت بگذرانند و تکلیف خودشان را، خودشان باید معلوم کنند، نباید منتظر بمانند تا تماشاگر کنارشان بگذارد.

کسی، فقط با عقیده و ایدئولوژی و یا زور ، تهمت و تهدید نمی‌تواند تحمیل کند که هنرمند و یا فیلمساز است بلکه اثرش باید معرفش باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پوستر سریال «هفت سرِ اژدها» رونمایی شد   رپ خواندن حمید صفت در سریال ماه رمضانی صدا و سیما (فیلم) مجری جدید برنامه سینمایی «هفت» کیست؟ آقای افخمی راحت باش! چیزی که زیاد است پول بیت المال برای دُن‌ کیشوت بازی شماها ...

دیگر خبرها

  • مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند
  • دیپلماسی فعال انرژی ایران، زمینه‌ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی شد
  • دیپلماسی فعال انرژی کشور زمینه ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی شد
  • دستیابی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • درس‌­های اقتصادی عملیات وعده صادق