Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@03:31:44 GMT

مخالف رئیس جمهوری فیلیپین ترور شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۷۴۰۱

مخالف رئیس جمهوری فیلیپین ترور شد

منابع خبری گزارش دادند که یکی از اعضای بنیانگذار گروه وکلای فیلیپین و از مخالفان اصلی رودریگو دوترته رئیس جمهوری این کشور هنگام خروج از دفتر کارش به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آسیایی، بنجامین راموس 56 ساله، 34 امین وکیلی است که پس از روی کار آمدن رودریگو دوترته رئیس جمهوری این کشور از سال 2016 تاکنون ترور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تمام وکلای ترور شده با برنامه مقابله با مواد مخدر دوترته مخالفت کرده بودند.

طبق گزارش رسانه های فیلیپین دوترته که به مردم این کشور تعهد داده مواد مخدر و قاچاق این مواد افیونی را در این کشور ریشه کن کند، برنامه ملی مقابله باقاچاقچیان مواد مخدر را در دو سال گذشته به اجرا گذاشته که تاکنون بیش از 5 هزار نفر در آن کشته شدند.

گزارش های غیر رسمی رسانه ای حاکی از آن است که در این کشور بین 10 تا 12 هزار نفر در این برنامه قربانی شده اند.

وکلای مخالف این برنامه اکثرا وکالت خانواده های قربانیان را برعهده داشته و یا اعدام و کشتن مظنونان مواد مخدر را توسط نیروهای پلیس فراقانونی و بدون برگزاری هر نوع محاکمه و جلسه دادگاه دانسته و با آن مخالفت کرده بودند.

'ادر اولالیا' رئیس گروه وکلای اتحادیه ملی که تاکنون بدون گرفتن هزینه از خانواده های قربانیان پرونده های آنها پیگیری می کند، در پی ترور وکیل راموس در مورد امنیت وکلای این گروه ابراز نگرانی کرده است.

وی افزود: اکثر موکلان راموس را مردم فقیر، فعالان زیست محیطی و زندانیان سیاسی تشکیل می دادند.

رئیس گروه وکلای اتحادیه ملی گفت که در حال تلاش برای دفاع از مردم بی دفاع هستیم، چاره دیگری نیست و قتل راموس کار وکلای این اتحادیه را متوقف نخواهد کرد.

گروه دیده بان حقوق بشر نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این کشتارها اعلام کرد: قتل وکیل راموس اثبات کرد که مصونیت قضایی در جنگ مواد مخدر دوترته وجود ندارد.

این گروه خواستار تحقیقات بی طرفانه در مورد قتل های رخ داده در فیلیپین و قتل وکیل راموس و مجازات عاملان آن ها شده است.

دوترته وعده داده است که جنگ بی امان و بی قید و شرط وی علیه عاملان مواد مخدر ادامه خواهد یافت.

این درحالی است که مخالفان وی می گویند اکثر قربانیان مواد مخدر را افراد خانواده های فقیر تشکیل می دهند و کشتار راه حل رفع مشکل مواد مخدر دراین کشور نیست.

اواسط هفته گذشته نیز منابع خبری گزارش دادند: به دنبال ترورهای زنجیره ای اخیر در فیلیپین، یک فرمانده ارشد نظامی که در فهرست قاچاقچیان و عوامل قاچاق مواد مخدر رودریگو دوترته رئیس جمهوری این کشور قرار داشت به ضرب گلوله کشته شد.

رودریگو دوترته گفته است که فهرست 6 هزار نفری از عوامل تولید، توزیع و معامله و قاچاق مواد مخدر تهیه کرده است که به فهرست سیاه عاملان مواد مخدر معروف است. تاکنون تعداد زیادی از این افراد که رئیس جمهوری آنها را از مظنونان قاچاق مواد مخدر اعلام کرده در نقاط مختلف این کشور ترور شده اند.

براساس گزارش شبکه آسیا وان، دراین فهرست فرماندهان نظامی، وکلا، افسران پلس، نمایندگان مجلس، فرماندان و شهرداران، برخی رهبران و فعالان احزاب، تاجران و بسیاری از شخصیت های سیاسی و اجتماعی این کشور قرار دارند.

براساس گزارش های رسانه ای از دو سال گذشته تاکنون 16 نفر از شهرداران و معاونان شهرداری ها و مسئولان نهادهای شهری در سراسر فیلیپین ترور شده اند و تعدادی از نمایندگان مجلس و سناتورهای مجلس سنای این کشور نیز به دلیل مخالفت با دوترته بازداشت و زندانی شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فیلیپین دوترته رئیس جمهور مخالف ترور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین باباپور گفت: درپی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در جنوب شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را دردستور کار خود قرار دادند.


این مقام انتظامی افزود: پس از چندین روز تحقیقات فنی مشخص شد، این زوج جوان سابقه دار به تازگی با مراجعه به مرز‌های شرقی کشور مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را تهیه و قصد دارند از طریق محور‌های مواصلاتی آن را به پایتخت منتقل و توزیع کنند.


رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب گفت: به دنبال این موضوع با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهمان و شناسایی مسیر حرکتشان در یکی از شهر‌های استان کرمان، بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری آنان آغاز شد.


سرهنگ باباپور افزود: ماموران پس از چند شبانه روز رصد و پایش دقیق، موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را قبل از ورود به پایتخت دستگیر و در بازرسی از آنان ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم شیشه و سه کیلوگرم هروئین کشف کنند.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: متهمان پس از دستگیری به پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای ادامه سیر مراحل قانونی به مقام قضایی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • نشست اعضای کدکس مواد غذایی در چین برگزار می‌شود
  • قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است