Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر،مجتبی صدیقی درباره آخرین وضعیت انتقال دانشجویان ایرانی به دانشگاه های داخل به دلیل مشکلات ارزی گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر از دانشجویان ایرانی از دانشگاه های خارجی به داخل کشور منتقل شده اند، عموم این دانشجویان در مقطع کارشناسی هستند و فرایند پذیرش این دانشجویان در دانشگاه ها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشجویانی که زودتر برای انتقال به داخل کشور اقدام کرده اند، فرایند پذیرش آنها در مهر ماه سال جاری آغاز شده و دانشجویانی که کمی دیرتر اقدام به این کار کرده اند از بهمن ماه در دانشگاه ها پذیرش می شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان درپاسخ به این سئوال که بیشتر این دانشجویان متمایل هستند در کدام دانشگاه ها پذیرش شوند، افزود: این دانشجویان هر کدام می توانند ۵ دانشگاه را انتخاب کنند بنابراین دانشگاه خاصی نیست که بیشتر تقاضا ها مختص آن دانشگاه باشد و براساس اولویت و شرایط دانشگاه، این دانشجویان در دانشگاه ها پذیرش می شوند.

صدیقی تاکید کرد: دانشجویان خارج از کشور تا پایان امسال می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بعد از ایجاد نوسانات در حوزه ارز و اعلام سیاست های جدید ارزی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور و دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج را داشتند برای تامین ارز دانشجویی با مشکل مواجه شدند. از این رو وزارت علوم برای حل این مشکل موضوع انتقال دانشجویان غیرپزشکی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی به داخل را مطرح و این آیین نامه را اصلاح کرد که به شرح زیر است:

با توجه به شرایط ارزی کشور و بنا به دستور وزیر علوم با متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارج کشور برای انتقال به داخل کشور مساعدت بیشتری صورت خواهد گرفت.

بنا بر اصلاحیه آئین‌نامه جدید، متقاضیان انتقال به دانشگاه‌های داخل در تمام مقاطع تحصیلی تنها با گذراندن یک ترم تحصیلی در دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خارج از کشور می‌توانند درخواست انتقال به دانشگاه‌های داخل را در سامانه سازمان امور دانشجویان ثبت کنند.

متقاضیان انتقال به دانشگاه‌های داخل کشور می‌توانند از طریق پورتال سازمان به نشانی portal.saorg.ir درخواست و مدارک خود را ارسال کنند. تسهیلات فوق صرفا در سال ۹۷ قابل اجرا بوده و برای دانشجویانی است که قبل از سال ۹۷ در دانشگاه‌های خارج از کشور ثبت نام کرده باشند.

انتهای پیام/

31 / 31 سازمان امور دانشجویان مجتبی صدیقی پذیرش دانشجویان خارجی مشکلات ارزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان مجتبی صدیقی پذیرش دانشجویان خارجی مشکلات ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در این دانشگاه خبر داد.

شهنام عسکرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است و این موضوع در نامه‌ دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

وی افزود: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم