Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- "جنگ در سوريه پايان يافته است اما گروههاي تروريستي همانند داعش و ديگر گروههاي افراطي در اين کشور هنوز باقي مانده اند که دسترسي به مناطق تحت تسلط اين گروهها تا حدودي دشوار است."
به گزارش خبرگزاري آريا، کميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد با وجودي که جنگ در سوريه پايان يافته است اما گروههاي تروريستي همچنان در اين کشور فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امين عواد، مدير دفتر کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد در امور خاورميانه و شمال آفريقا روز پنجشنبه گفت جنگ در سوريه پايان يافته است اما گروههاي تروريستي همانند داعش و ديگر گروههاي افراطي در اين کشور هنوز باقي مانده اند که دسترسي به مناطق تحت تسلط اين گروهها تا حدودي دشوار است.
امين عواد گفت :« هنوز درگيري هاي پراکنده اي در داخل سوريه وجود دارد و برخي گروههاي تندرو در اين کشور فعال هستند و ما بايد در اين زمينه با دقت عمل کنيم. »
وي افزود :« بسياري از عناصر گروه تروريستي داعش در سوريه فعال هستند و به لحاظ امنيتي دسترسي به مناطق تحت تسلط آنان دشوار است.»
وي خاطرنشان کرد مناطقي در شمال غرب در نزديکي ادلب، در شمال شرق و مناطق اطراف ديرالزور در کنترل تروريست ها قرار دارد.
آندريج ماهچيچ، سخنگوي اين کميساريا نيز اوايل روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاري اسپوتنيک گفت اين آژانس آماده است در صورتي که شرايط براي دسترسي به مناطق تحت کنترل تروريست ها فراهم شود، از مناطقي که آوارگان سوري در آنجا ساکن هستند، بازديد کند.
ايليا مورگانوف، سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه نيز روز چهارشنبه اعلام کرد کشورش تصميم دارد با کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل در مورد ارزيابي اوضاع جهت بازگشت آوارگان سوري به کشورشان همکاري کند.
مسکو اعلام کرد تصميم دارد مقدمات برگزاري نشست سه جانبه ميان روسيه، اتحاديه اروپا و کميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل را در تاريخ 15 نوامبر امسال فراهم کند.
در حال حاضر آژانس آوارگان سازمان ملل 500 کارمند محلي وخارجي در سوريه دارد و دفتر مرکزي اين آژانس نيز در دمشق، پايتخت سوريه است. اين کميساريا همچنين دفاتر ديگري در استان هاي حلب، حمص، قاميشلي و دو دفتر ديگر در طرطوس و سويداء دارد.
سازمان ملل برآورد کرده است که شش ميليون و 200 هزار نفر در داخل سوريه آواره هستند و تعداد آوارگان سوري خارج از کشور نيز پنج ميليون و 500 هزار نفر است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گروه سوريه فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه

معاون رئیس مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه از منهدم کردن دو پایگاه متعلق به گروه‌های تروریستی در سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیروی هوایی روسیه دو پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده بودند، منهدم کرد. این افراد مسلح در مناطق صعب‌العبور در رشته کوه‌های «العمور» واقع در استان «حمص» پناه گرفته بودند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوپوف همچنین تصریح کرد در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های از نوع «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» ثبت شده است.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که صبح روز جمعه اعضای گروه تروریستی داعش حملات گسترده‌ای به تعدادی از مناطق وابسته به نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در صحرای «السخنة» در حومه شرقی حمص در شرق سوریه انجام دادند و درگیری‌های خشونت‌باری میان دو طرف رخ داد.

تروریست‌های مسلح هرازگاهی دست به حملاتی به شمال غرب سوریه می‌زنند و روستاها و مناطق در حومه حماه و حلب را هدف قرار می‌دهند و ارتش سوریه به مقابله با این حملات می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «رفح» زیر آتش؛ وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی+ عکس
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه