Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@04:53:40 GMT

افتتاح نمایشگاه کتاب کودک شانگهای با حضور ایران 

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۸۷۴۵

افتتاح نمایشگاه کتاب کودک شانگهای با حضور ایران 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای (CCBF) از ۱۸ تا ۲۰ آبان در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شانگهای برگزار میشود.

نزدیک به ۳۰۰ نفر از ناشران و سایر دست اندرکاران نشر کودک و نوجوان از جمله تصویرگران، طراحان، نویسندگان، آژانس های ادبی، مترجمان، توزیع کنندگان، متخصصان آموزش و پرورش، فرهنگیان، کتابخانه داران، آموزگاران و دوستداران کتاب کودک در این نمایشگاه شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می‌شود که بالغ بر ۳۰۰۰۰ نفر از این رویداد سه روزه  بازدید کنند.  

علاوه بر نمایش کتاب، فعالیت‌های متنوع دیگری در نمایشگاه انجام می شود. برخی از این فعالیت ها عبارتند از: مسابقه تصویرگران جوان فرفره‌ی طلایی، جایزه ادبی کتاب کودک چن بوچوئی، جشنواره‌ی نویسندگان کتاب کودک، برنامه‌ی بازدید ناشران بین‌المللی از شانگهای و برگزاری تعداد زیادی سمینار و رویدادهای مرتبط با ترویج کتابخوانی.  

به این دوره از  نمایشگاه چند سالن جنبی اضافه شده است که از آن جمله می‌توان به سالن‌های جنبی ناشران آسیا-اقیانوسیه، جایزه‌ی بولونیا، و جایزه‌ی استرگا اشاره کرد. برای موضوعات نشر دیجیتال، کتاب‌های صوتی و صدور مجوز مرکزی جداگانه در نظر گرفته شده است. برای آژانس‌های ادبی نیز  مرکز جدیدی اختصاص داده شده و محلی  برای تصویرگران مهیا شده تا در آن به برگزاری کارگاه‌های تصویرگری بپردارند و آثار خود را به نمایش بگذارند.  

نخستین دور نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک شانگهای  در سال ۲۰۱۳ تحت نظارت اداره‌ی کل مطبوعات و انتشارات چین و با همکاری اداره‌ی مطبوعات و انتشارات شانگهای و شماری از شرکت‌های بزرگ انتشاراتی چین برگزار شد.

در این دوره حسن عامه کن که اثر ایشان به همراه رضا دالوند به نمایشگاه تصویرگری شانگهای راه پیدا کرده در نمایشگاه حضور دارد.  

در این نمایشگاه کتاب "پرنده آتشین" که تصویرگری آن توسط حسن عامه کن انجام شده ودر کشور چین منتشر شده رونمایی و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. همچنین کتاب بلبل که یک داستان کلاسیک چینی است و با تصویرگری ایشان توسط گروه انتشارات جی لین منتشر شده رونمایی می‌شود.

لازم به ذکر است تاکنون ۲۷ عنوان کتاب با تصویرگری عامه کن در کشورهایی نظیر فرانسه، انگلستان، اسپانیا، ترکیه، پرتغال، ژاپن، کره و... توسط ناشران این کشورها چاپ شده‌است.

کتاب دیگری با تصویرگری حسن عامه کن  به نام "مداد" که توسط یکی از  معروفترین نویسندگان چینی به نام رونگ رانگ رانگ نوشته شده به زودی منتشر می‌شود.

در این دوره  ۸۸ نویسنده، تصویرگر، محقق و مدیر نشر از سراسر جهان مهمان این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه کتاب کودک شانگهای با مشارکت همه جانبه نمایشگاه کتاب بولو نیا اجرا می‌شود که در تمام امور برنامه ریزی و اجرایی این نمایشگاه حضور دارد.

در اولین روز نمایشگاه، شونگ لینگ برجسته‌ترین تصویرگر چینی و نامزد جایزه هانس کریستین آندرسن ۲۰۱۸ از آثار حسن عامه‌کن در غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بازدید کرد.

وی خلاقیت‌های هنری این هنرمند ایرانی را ستود و اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک یک اثر مشترک با ایشان در کشور چین منتشر نمایند.

کد خبر 4453245

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان شهر شانگهای کتاب و کتابخوانی کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادبیات جهان گردشگری میراث فرهنگی بازار نشر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هفته کتاب ادبیات داستانی جایزه ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران

ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از چهارشنبه (بیست و نهم فروردین ۱۴۰۳ ) آغاز می شود و این ناشران می‌توانند تا پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به سامانه مورد نظر کتاب ثبت‌نام کنند.

شیوه حضور ناشران دیجیتال در نمایشگاه صرفا به صورت فیزیکی خواهد بود و ناشرانی که دارای مجوز از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی را دارا باشند امکان ثبت نام در این نمایشگاه را دارند.

کتاب‌های منتشرشده ناشران دیجیتال از سال ۱۳۹۹ به بعد در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل عرضه است و لازم است قبل از ثبت نام نسبت به ثبت آثار در سامانه اقدام شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه مورد نظر کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران