Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:20:42 GMT

نیما یوشیج شاعر نمادها است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۳۹۰۷۲

نیما یوشیج شاعر نمادها است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محسنی پیش ازظهر جمعه در مراسم نکوداشت مردمی نیمایوشیج در خانه نیما در یوش، با عنوان اینکه نیما نمود باورهای دینی، اعتقادات، افکار و اندیشیه های منطقه به شمار می رود افزود: شرایط اقلیمی، طبیعی و سیاسی بر تصاویر شاعران نیز تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به تاثیرات مادی و معنوی اقلیمی بر اندیشه های شاعران افزود: عوامل معنوی مانند باورها، عقاید و زبان نیز در اندیشه های نیما موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه در اشعار نیما، طبیعت و مظاهر آن نمود پیدا کرده است گفت: در منظومه افسانه نیما، طبیعت پاک روستایی مخصوصا روستاهای شمال در اشعال نیما نمود یافته است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: نیما قصد داشت کلمات مغفول مانده زبان غیررسمی و محلی را در اشعارش پررنگ کند و نیما در قالب کلمات مازندرانی به توصیف فضای شمال پرداخته است.

محسنی یادآور شد: نیما با بکارگرفتن از واژگان مازندرانی به بازسازی اسطوره ها و اسطوره سازی می پردازد و در شعر آی آدما، دریا عشق آباد نیست و جایی است که غریق و انقلابی، سر و دست بالا می آورد و این نشان می دهد که نمادهای سرزمین شمال در اشعار نیما بازسازی شده است.

دانشیار دانشگاه مازندران، دگرگون کردن و هویت نوبخشیدن به کلمات مازندران را از ویژگی های شعر نیمایی برشمرد و گفت: نیما شاعر نماد است.

یکصد و بیست و یکمین سالروز تولد نیما یوشیج در زادگاهش یوش برگزار شد.

کد خبر 4453262

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی مازندران دانشگاه مازندران نیما یوشیج اربعین 97 اربعین حسینی یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد مرز مهران راهپيمايي 13 آبان گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل خرم آباد شیراز سنندج شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر شهریار شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی

دریافت 19 MB کد خبر 6094494

دیگر خبرها

  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • بازدید محسنی اژه‌ای از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان
  • امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید! (+فایل صوتی)
  • امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید!
  • تصویر شهریار شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟