Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان دانشگاه هاروارد به تازگی اعلام کرده اند تخته سنگ فضایی به شکل سیگار که وارد منظومه شمسی شده است، امکان دارد به وسیله حیات فرازمینی هوشمند و با استفاده از یک بادبان غول پیکر خورشیدی دراین مسیر قرار گرفته باشد.

این شی اسرار آمیز فضایی مشهور به (Oumuamua) اکتبر سال ۲۰۱۷ وارد سیستم خورشیدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو محقق پیش‌ از این درمقاله‌ای اعلام کرده بودند که امکان دارد تخته سنگ فضایی Oumuamua نوعی کاوشگر فضایی کاملاً هوشمند عملیاتی باشد که به طور عمد به سوی زمین حرکت می‌کند و هدایت آن دراختیار حیات هوشمند فرازمینی است.


این دنباله دار، اولین ستاره‌ای است که وارد منظومه شمسی شده است و با سرعتی بالا به سوی خورشید درحرکت است. برخی کارشناسان این فرضیه را مطرح کرده اند که Oumuamua نوعی بادبان مصنوعی خورشیدی دارد که انرژی و نور خورشید را جذب کرده و به حرکت آن در فضا کمک می‌کند.

با وجود این فرضیه، گروهی دیگر از دانشمندان اعتقاد دارند حرکت این دنباله دار فضایی حالتی مشابه سایر دنباله دار‌ها داشته و رفتاری غیرعادی از خود نشان نداده است.

اولین بار تلکسوپ مستقر درجزیره هاوایی درسال ۲۰۱۷ این دنباله دار فضایی منحصربه فرد را شناسایی کرده است.

سنگ فضایی حدود ۴۰۰ متر طول و حالتی کشیده و نوک تیز دارد که در اصطلاح عموم مشابه سیگار است.

یکی از مواردی که سبب مشکوک شدن دانشمندان به غیرعادی بودن این دنباله دار می‌شود، نبود ذره‌های گرد وخاک یا ذره‌های یخ روی سیارک است، همچنین طول آن که به نسبت سیارک‌های مشابه بسیار بلند‌تر است، رنگ قرمز بدنه آن نیز متفاوت از سایر جرم‌های فضایی درمنظومه شمسی است.

عده زیادی از دانشمندان اعتقاد دارند این سیارک حاصل انفجار سیارک‌های گذشته است و نکته‌ای عجیب یا مشکوک درآن وجود ندارد. اما گروهی دیگر از دانشمندان براین عقیده هستند که این سیارک نوعی سفینه فضایی پیشرفته برای بررسی زندگی انسان هاست و با هدفی ویژه به سوی خورشید حرکت می‌کند.


دانشمندان اکنون درحال بررسی شیوه حرکت این جرم آسمانی با استفاده از تلسکوپ شکارچی بیگانه SETI هستند تا درآینده بتوانند نظر قطعی درباره ماهیت آن را اعلام کنند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

شناسایی اولین ستاره‌ای که وارد منظومه شمسی شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیرت تحلیل‌گران BBC از قدرت ایران

دریافت 8 MB کد خبر 6084114

دیگر خبرها

  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • کشف سیارکی که بچه ماه است!
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • «تغییر چهره ۲» ساخته می‌شود/ بازگشت نیکلاس کیج و جان تراولتا
  • خاطره گویی در جمع دوستان اسرار جنایت یک ساله را فاش کرد | وقتی قاتل خودش را لو داد
  • کشف ۱۰۳۱ سیارک جدید با ۳۷۰۰۰ تصویر تلسکوپ هابل
  • حیرت تحلیل‌گران BBC از قدرت ایران
  • دنباله‌دار 12P/Pons-Brooks در اوج روشنایی