Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی، پرداخت کمک‌ جبرانی دولت به هیچ وجه تورم‌زا نیست.

 

داوود امیری مصوبه هیات وزیران در پرداخت کمک‌ جبرانی به کارکنان و بازنشستگان را اقدامی ارزشمند از سوی دولت توصیف کرد و گفت: این که دولت به شکل نقدی با پرداخت کمک جبرانی و به شکل غیرنقدی با اختصاص سبدکالا، کارمندان و کارگران و بازنشستگان را حمایت کند، تصمیم بسیار خوب و موثری است و امیدواریم چنین حرکت‌هایی تداوم داشته باشد که اقشار کم درآمد برای جبران هزینه‌های زندگی که ناخواسته بر آن‌ها تحمیل شده، بتوانند از این کمک جبرانی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این‌که چنین طرح‌هایی قبلا هم دنبال شده است، ابراز امیدواری کرد: این مصوبه به دور از هرگونه رانت‌خواری و سواستفاده، به حساب‌های سرپرستان خانوار واریز شود.

 

به اعتقاد امیری، اختصاص سبد کالا امکان فساد را به‌دلیل مشکلاتی که برای تامین کالا وجود دارد، افزایش می‌دهد، در حالی کمک نقدی و واریز آن به حساب سرپرست خانوار یا حساب حقوق بهتر است و افراد می‌توانند برحسب نیاز مصرفی خود این وجه را صرف خرید کالا کنند.

 

رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی درعین حال پیشنهاد کرد که مثل بن کارت‌های رفاه که اعتبار آن شارژ  و در اختیار افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار داده شد، دولت به‌جای کمک‌های جبرانی، بن‌کارت‌های خرید کالا از فروشگاه‌ها را که صرفا قابل خرید باشد، تعریف کند و در اختیار کارگران و کارمندان قرار بدهد.

 

وی درباره انتقاداتی که نسبت به تورم‌زا بودن این مصوبه مطرح می‌شود، گفت: پولی در جامعه تورم‌زاست که به شکل پرقدرت وارد بازار شود. این که قدرت معیشت کارمندان و کارگران در شرایط حاضر از خط فقر پایین افتاده و از حداقل معیشت برخوردار شده‌اند و دولت درصدد حمایت نقدی برآمده به هیچ‌وجه تورم‌زا نیست؛ ضمن آن‌که پرداخت مبالغ پایینی مثل ۱۰۰ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان کمک خرجی، مبلغی نیست که بخواهد تورم وحشتناکی به جامعه تحمیل کند. 

 

هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور «پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دولت و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری» را به تصویب رسانده است. سازمان برنامه و بودجه برابر این مصوبه مجاز است برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و هم‌چنین بازنشستگان شرکت فولاد که مجموع پرداختی آن‌ها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، کمک جبرانی از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آن‌ها واریز کند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۳۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۴ میلیون و ۷۳۴ هزار تن کالا در محورهای مختلف فارس جابه‌جا شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محسن عمادی با بیان اینکه حجم بار جابه‌جا شده در سال 1402 و در مقایسه با سال 1401 بالغ بر 10 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: علی‌رغم این افزایش شاهد رشد 7 درصدی بارنامه در این مدت هستیم.

وی افزود: سیمان، اوره، انواع بنزین، آهن اسفنجی، گوجه فرنگی، خاک نسوز، سیمان فله تیپ 2، گازوییل، شمش فولاد و سنگ لاشه کالاهای عمده جابه‌جا شده در این بازه در استان فارس هستند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در ادامه با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل، گفت: 303 شرکت حمل و نقل کالا در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که تقاضا داریم رانندگان حتما توجه داشته باشند، قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.

عمادی بیان کرد: رانندگان بخش حمل و نقل کالا و یا سایر کاربران جاده‌ای در صورت داشتن هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد می‌توانند با تلفن 141 تماس حاصل کنند و یا با مراجعه به سایت www.141.ir نسبت به ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید