Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: انسان باید همواره به یاد مرگ باشد و در دنیا زهد و پارسایی پیشه کند، در این دنیا پیشینیان سودی نبردند و هرگز برای کسی این دنیا جاودانه نبوده است.

وی افزود: عدالت اجتماعی دارای گستره وسیعی است که مقوله مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را در بر می‌گیرد، عدالت اجتماعی دارای ابعاد و شاخصه‌هایی است که نخستین بعد آن رعایت حقوق جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه قم با اشاره به اهمیت عدالت در جامعه اسلامی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های عدالت اجتماعی این است که مدیران جامعه در هر مقامی که هستند تلاش کنند علاوه بر اینکه ظلم و ستمی انجام ندهند شرایط را به گونه ای فراهم کنند که از مظلوم دفاع شود که در چنین جامعه ای عدالت اجتماعی محقق می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) ادامه داد: به‌وسیله اجرای عدالت با ستم مقابله کنید و همان‌گونه که ظلم و ستم سبب از بین رفتن عدالت می‌شود به وسیله عدالت در برابر ظلم قدعلم کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور پرشور زائرین ایرانی در مراسم اربعین حسینی عنوان کرد: مسئولان باید از هم‌اکنون که یک سال تا اربعین فرصت زمان است آسیب‌شناسی کرده و در راستای رفع مشکلات حضور زائرین اقدامات اساسی انجام دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علی‌رغم همه تحریم و فشارها ملت ایران روز 13 آبان حضور پرشوری در صحنه داشت، استکبار جهانی به‌دنبال جهان تک‌بعدی است و ملت‌ها باید یا در برابر آمریکا تسلیم شوند و یا به مقابله بپردازند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری افزود: ملت ایران 40 سال است که با همه وجود در صحنه ایستاده و در برابر تحریم‌ها و زروگویی‌های آمریکا کوتاه نیامده است، آمریکا جنگ روانی علیه کشورمان راه انداخته است، تلاش می‌کند در جامعه بدبینی ایجاد کند که اصحاب رسانه و هنرمندان باید به صحنه بیایند و جنگ روانی دشمن را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران هیچ گاه در برابر آمریکا کوتاه نمی‌آید، افزود: امروز کوچک‌ترین تصمیم در کشورمان توسط مسئولان انجام می‌شود و آمریکا هیچ نقشی ندارد و این موضوع بزرگ‌ترین پیروزی برای ملت ایران است، علی‌رغم تحریم‌های دشمن به پیشرفت‌های بسیار مناسبی دست پیدا کردیم.

امام جمعه قم تصریح با اشاره به مشکلات اقتصادی کشورمان کرد: مسئولان باید به ظرفیت‌های داخلی کشورمان توجه کنند و از اتکا به نفت پرهیز شود، باید به مشکلات جامعه توجه و خسارت‌هایی که به واسطه ارز برای مردم ایجاد شد رفع شود، نیازمند فعالیت‌های جهادی و شبانه روزی هستیم و اداره کشور اسلامی نیازمند اهتمام ویژه است.

‌انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری طرح‌های اقتصادی و زیست محیطی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت شامگاه پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه حفظ باغ‌های قصردشت ابتدا به آب نیاز دارد، اظهار داشت: آبیاری باغ‌های قصردشت غرقابی است.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان منابع آب ویژه باغ‌های قصردشت را تامین کرد، افزود: ساختمان‌های بلندمرتبه در جوار باغ‌ها موجب وسوسه باغداران شده است. عمر طرح باغ‌های قصردشت 10 سال بوده و باید پس از آن بازنگری می‌شده، اما در 24 سال گذشته این مهم انجام نشده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه می‌توان باغ‌ها را علمی‌تر اداره کرد، گفت: با توجه به تحولات اجتماعی و تغییرات جمعیتی در کلانشهر شیراز و حتی تغییرات اقلیمی، باید باغ‌های قصردشت بازنگری اقتصادی و زیست محیطی شوند.

پاک‌فطرت از رسانه‌ها خواست که در دور دوم انتخابات مجلس، مردم را تشویق به حضور کنند تا نماینده با قدرت بالاتری به مجلس راه یابد.

وی معتقد است که اخذ بودجه بیشتر با چانه‌زنی بیشتر همراست و بیش از 50 درصد لابی یک نماینده هم به میزان رأی وی بستگی دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی، گفت: بیشترین ضرر با افزایش تورم، ابتدا متوجه خود دولت است، چرا که ه رچه اجناس گرانتر شود، تورم هم بالاتر می‌رود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه دولت باید روی یک سری نیاز‌های جامعه یارانه اختصاص دهد، عنوان کرد: امروز آموزش، درمان و مسکن حداقل 50 درصد زندگی را پوشش می‌دهد. وقتی دخل و خرج با هم همخوانی نداشته باشد بهره‌وری کاهش می‌یابد و رشد اقتصادی مدنظر حاصل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که امروز بخشی از مسائل جامعه، جامعه‌شناسی است، لذا باید اقتصاددانان بیایند و نظر بدهند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است
  • عملیات اصفهان نوعی فرافکنی آمریکا بود
  • ادعای آسیب‌دیدن نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی کذب و عملیات روانی است
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی