Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» بامداد جمعه (به وقت تهران) اعلام کرد افرادی که به صورت غیرقانونی از مرز مکزیک وارد آمریکا شوند نمی‌توانند در این کشور درخواست پناهندگی بدهند.

  این تغییر در روال‌های مربوط به درخواست پناهندگی توسط وزارت دادگستری آمریکا اعلام شده و بخشی از سیاست‌های سخت‌گیرانه ترامپ برای متوقف کردن مهاجرت از کشورهای آمریکایی لاتین به آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وزیر امنیت داخلی و سرپرست وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «نظام پناهندگی ما از درخواست‌های بی‌شمار و بی‌دلیل برای اعطای پناهندگی از طرف بیگانه‌هایی آکنده شده که بار فراوانی را به منابع ما تحمیل کرده و مانع از آن می‌شوند که ما پناهندگانی را به کسانی اعطا کنیم که واقعاً مستحق آن هستند.»   محدودیت‌های جدید تا زمانی که ترامپ بیانیه‌ای برای تعلیق ورود مهاجران و پناهندگان به آمریکا از مرز مکزیک صادر نکند، اجرایی نخواهد شد. ترامپ قصد دارد این بیانیه را روز جمعه صادر کند.    منبع: تسنیم       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت

یک رسانه برجسته عربی با اشاره به بیداری جهان بعد از مشاهده جنایات اسرائیل تحت حمایت کامل آمریکا و غرب در نوار غزه تاکید کرد که دورویی آمریکا برای جهانیان فاش شده و امروز اسرائیل یک بارِ استراتژیک و پرهزینه بر دوش ایالات متحده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه تحلیل‌های نویسندگان و رسانه‌های عربی درباره خیزش دانشجویی کنونی که در آمریکا شاهد آن هستیم و دانشجویان برای دفاع از دموکراسی و حقوق مردم مظلوم فلسطین اقدام به برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز کرده و با وجود اینکه هیچ روش خشن و آسیب‌زایی برای بیان این اعتراض خود استفاده نمی‌کنند به وحشیانه‌ترین شکل ممکن مورد سرکوب دولت و سرویس امنیتی ایالات متحده قرار گرفته‌اند، روزنامه القدس العربی در تحلیلی به قلم «عبدالله خلیفه الشایجی» به بررسی همین مسئله پرداخته و نوشت، از زمانی که دولت وقت آمریکا در سال 1948 رژیم اسرائیل را به رسمیت شناخت، ایالات متحده تبدیل به اولین و اصلی‌ترین حامی این رژیم به عنوان پایگاه پیشرفته آمریکا در منطقه شد.

آمریکا؛ حامی مطلق جنایات صهیونیست‌ها

از آن زمان تاکنون ایالات متحده در گفتار و عمل ثابت کرده که اولین شریک و حامی رژیم اشغالگر در تمام جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های آن علیه اعراب و به ویژه مردم فلسطین است. همچنین با وجود اینکه تعداد یهودیان آمریکا بسیار کم بوده و آنها بیشتر از 6 میلیون نفر نمی‌شوند و تنها 2 درصد جامعه آمریکا را تشکیل می‌دهند اما ستون فقرات نظام سیاسی و تصمیم گیری آمریکا در دست یهودیان و لابی صهیونیسم قرار دارد و به نوعی یهودیان سایر شهروندان آمریکایی را در این کشور محاصره کرده‌اند.

ایالات متحده تاکنون از 84 بار حق وتوی خود 44 بار آن را برای حمایت از دروغ‌های رژیم صهیونیستی و تجاوزات وحشیانه آن علیه مردم فلسطین استفاده کرده و با سوء استفاده مکرر از حق وتوی خود جهت محافظت از اسرائیل، نقش سازمان ملل را کاملاً به حاشیه رانده است. آمریکا از 7 اکتبر 2023 یعنی از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون 4 بار از وتو حق وتوی خود برای جلوگیری از توقف جنگ در نوار غزه استفاده کرده است. این کشور همچنین اخیراً قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را نیز وتو کرد.

همچنین ایالات متحده که متعهد به تامین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی مختلف برای رژیم صهیونیستی جهت استفاده از آنها در کشتار مردم غزه است اخیرا در جریان عملیات تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل، در کنار انگلیس و فرانسه و چند کشور دیگر علناً برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به کمک اسرائیل آمد. اسرائیل اولین طرفی است که میزان کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به آن از 150 میلیارد دلار فراتر رفته است و جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور هفته گذشته همراه با اعضای کنگره قانونی را برای اختصاص 26 میلیارد دلار کمک به اسرائیل جهت حمایت از آن در جنگ غزه تصویب کرد.

همه این‌ها کافیست تا مردم جهان بدانند که کل نظام آمریکا از رئیس جمهور آن گرفته تا کنگره و رسانه‌های این کشور با وجود کشتار بیش از 34 هزار فلسطینی و مجروح شدن 80 هزار نفر با سلاح‌های آمریکایی همچنان در حمایت از جنایت‌های اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی مصمم هستند و فرقی نمی‌کند که چه دولتی در آمریکا روی کار باشد و همه دولت‌های این کشور سیاست ثابتی در حمایت از رژیم اشغالگر و سرپوش گذاشتن بر جنایات آن دارند.نکته قابل توجه اینجاست که اگر اسرائیل حتی علیه شهروندان آمریکایی هم مرتکب جنایت شود دولت آمریکا باز هم از اسرائیل حمایت می‌کند.

خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کردبیداری نسل جدید آمریکا و تأثیر آن بر آینده روابط با اسرائیلآگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد

ایران و مقاومت فلسطین بازدارندگی پوشالی اسرائیل را درهم شکستند

اما در جنگ هفت ماهه نسل کشی صهیونیست‌ها علیه غزه، مقاومت فلسطین و ایران هیبت پوشالی و بازدارندگی اسرائیل را شکستند و نابود کردند و این تحولات همچنین بیداری عمیقی در میان نسل جدید اعراب و نیز غربی‌ها و اروپایی‌ها به وجود آورد؛ جایی که امروز شاهد تحسن‌ها و اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه معتبر آمریکایی از شرق تا مرکز و غرب این کشور هستیم و دانشجویان نخبه‌ای که رهبران آینده آمریکا هستند در محکومیت و رد جنایات اسرائیل علیه نوار غزه اقدام به برگزاری تظاهرات کرده‌اند.

شکی نیست که همه این‌ها موجب سرافکندگی و شرمساری شدید بایدن و دولت او به خاطر حمایت‌های نامحدود از جنایات رژیم صهیونیستی می‌شود؛ حمایت‌هایی که با ارزش‌ها و حقوق بشر ادعایی آمریکا و گفتمان این کشور در تضاد بوده و ثابت می‌کند که آمریکا در همه این موارد از استانداردهای دوگانه تبعیت می‌کند و اهداف سیاست خارجی آن با عدالت و حقوق بشر مغایرت کامل دارد.

افشای چهره زشت و ریاکار آمریکا برای جهان

در زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین همه جهان دیدند که بایدن و دولت‌های اروپایی چگونه بلافاصله شروع به محکوم کردن این عملیات کردند و تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه از جانب آنها اعمال شد. این در حالی است که امروز بایدن و کشورهای اروپایی چشمان خود را به روی همه جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های اسرائیل که جدیدترین مورد آن کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های غزه و جنایات فجیع نظامیان صهیونیست علیه غیرنظامیان فلسطینی است بسته‌اند و جرات حتی محکوم کردن آن را هم ندارند.

دولت‌های متوالی آمریکا بارها بر اهمیت روابط ویژه و عمیق با اسرائیل تاکید کرده‌اند و اسرائیل در واقع عامل استعماری آمریکا و غرب در منطقه محسوب می‌شود و برخی در واشنگتن اسرائیل را به عنوان ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه توصیف می‌کنند.

اما امروز جهان بیدار شده و به ویژه ملت‌های عربی بعد از مشاهده دورویی آمریکا که در جریان جنگ ویرانگر علیه غزه به اوج خود رسید چهره واقعی این کشور را شناختند و هرگز به آن اعتماد نمی‌کنند و امروز اسرائیل تبدیل به یک بارِ استراتژیک و پرهزینه برای آمریکا شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش