Web Analytics Made Easy - Statcounter

عین الله شریف پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تمرکز زدایی در ساختار اقتصادی مالی و واگذاری برنامه ریزی به استان ها و شهرستان ها قطار توسعه در استان های کمتر توسعه یافته و عقب مانده به راه می افتد.
وی با بیان اینکه ایران از ظرفیت های گسترده ای برخوردار است، بیان کرد: با تمرکز زدایی در ساختار اقتصادی مالی و‌ واگذاری تصمیم گیری به استان ها می توان برای توسعه هر استان نسخه بومی نوشت و بر اساس ظرفیت ها برنامه ریزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم ماکو در خانه ملت حرکت به سمت توسعه متعادل و متوازن، وارد کردن استان ها به عرصه رقابت و ایجاد فضای رقابتی بین استان ها را از جمله دیگر نتایج مثبت تمرکززدایی در ساختار اقتصادی مالی برشمرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح ردیف اعتباری بیشتری به استان های کمتر توسعه یافته و‌ عقب مانده تخصیص می یابد و این وضعیت موجب ایجاد بسترهای اشتغال و سرمایه گذاری می شود.
به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب مهرماه سال جاری دستگاه ها، مراکز علمی، نخبگان و صاحب نظران را به بررسی عمیق ابعاد مختلف سند پایه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و ‌ارایه نظرهای مشورتی جهت تکمیل و‌ ارتقای این سند بالا دستی فراخواندند.
سند پایه الگوی ایرانی اسلامی معرف سیر کلی تحولات مطلوب ایران در عرصه فکر، علم، معنویت و زندگی به سوی تمدن نوین اسلامی ایرانی در نیم قرن آینده است.
این الگو ‌با مشارکت گسترده متفکران و صاحب نظران ایرانی و بر اساس جهان بینی و اصول اسلامی و ‌ارزش های انقلاب اسلامی و باتوجه به مقتضیات اجتماعی و اقلیمی و میراث فرهنگی ایران بر طبق روش های علمی و با استفاده از دستاوردهای بشری و‌ مطالعه آینده پژوهانه تحولات جهانی طراحی شده و شامل مبانی، آرمان ها، رسالت، افق و تدابیر است.
8135/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی تمدن رهبر معظم انقلاب سرمایه گذاری کمیسیون اقتصادی نخبگان راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد