Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-29@10:07:50 GMT

آشنایی محققین با مدل‌های حیوانی ایسکمیک

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۰۸۴۸

آشنایی محققین با مدل‌های حیوانی ایسکمیک

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، شهرام ربانی مسوول کارگاه «طراحی مطالعات پیش بالینی و آشنایی با مدل‌های حیوانی ایسکمیک قلبی در مهندسی بافت قلب» که به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود، در راستای این کارگاه توضیح داد: محققانی در زمینه مهندسی بافت قلب و علوم پایه فعال هستند، حاصل نتایج این مطالعات پیش از این که در انسان مورد استفاده قرار گیرد باید بر روی حیوانات تست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: انجام مطالعات در این حوزه مستلزم کار بر روی حیوانات آزمایشگاهی است. بااین‌وجود بسیاری از محققان با مدل‌های حیوانی‌ای که در بیماری‌های قلبی و عروقی به خصوص بیماری‌های ایسکمیک قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا نیستند.
مسوول کارگاه «طراحی مطالعات پیش بالینی و آشنایی با مدل‌های حیوانی ایسکمیک قلبی در مهندسی بافت قلب» گفت: این کارگاه به نحوری طراحی شده تا محققین بتوانند مدل‌های حیوانی ایسکمیک قلب را خود ایجاد کرده، روی آن آزمایش انجام دهند و نتایج آن را به نشر برسانند.
مدیر مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین قلب و عروق مرکز قلب تهران محورهای این کارگاه را به این صورت توضیح داد: یک مطالعه پیش‌بالینی چطور باید طراحی شود؟ حجم مطالعه‌ای که در مطالعات حیوانی مورد نیاز است چه تعدادی است و چطور باید آن را ارزیابی کرد؟ بیماری‌هایی که در حوزه بیماری‌های ایسکمیک قلبی قرار می‌گیرد، کدام اند؟ اصول مهندسی بافت قلب چیست؟ نحوه ایجاد بیماری‌ها در مدل‌های حیوانی در بیماری‌های ایسکمیک قلبی چگونه است؟
ربانی تاکید کرد: پس از این که این محورها به صورت تئوری به علاقه‌مندان توضیح داده شد به صورت عملی نیز با شرکت‌کنندگان کار خواهد شد که به صورت نزدیک‌تر با روند کار آشنا شوند. از کلیه محققین فعال در حوزه سلول‌های بنیادی، قلب و عروق، فیزیولوژی، فارماکولوژی و غیره برای شرکت در این کارگاه دعوت می‌کنم.
کارگاه «طراحی مطالعات پیش بالینی و آشنایی با مدل‌های حیوانی ایسکمیک قلبی در مهندسی بافت قلب» به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی 6 آذرماه 97 از ساعت 10 صبح در مرکز قلب تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

169 / 279 علم وفناری سلول بنیادی مدل حیوانی بالینی بیماری قلبی آزمایشگاه ایسکمیک

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سلول بنیادی مدل حیوانی بالینی بیماری قلبی آزمایشگاه ایسکمیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای جالب آشنایی و ازدواج امیرعلی نبویان و همسرش

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مواضع حکام عرب نسبت به جنگ غزه، متناقض است/خوی حیوانی رژيم کودک کش اسراييل براي تمام ملل جهان آشكار شده است
  • اجرای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در استان
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بافق
  • بازدید نوروزی بیش از ۲۸ هزار نفر از سد‌های گردشگرپذیر آذربایجان غربی
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • رژیم غذایی فستینگ ریسک این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد
  • (ویدئو) ماجرای جالب آشنایی و ازدواج امیرعلی نبویان و همسرش
  • تست شخصیت ریش: مدل ریش شما در مورد شما چه می‌گوید
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی