Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: ترامپ چندین ماه غرید که در ۱۳ آبان برای ایران تحریم های تاریخی درست می کنم اما این تحریم هشت سوراخ بزرگ داشت، ضمن اینکه آمریکا اخیرا به افغانستان هم اجازه داد هم نفت و هم گاز از ایران بخرد.

وی تصریح کرد: علت این استثناء هم این بود که دید مستثنی ها به حرف او گوش نخواهند داد و او خراب خواهد شد و لذا خواست برای خود حیثیت درست کند اما از طرف دیگر با این همه استثنا، دنیا فهمید که آمریکا از مرتبه رهبر جهانی افول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به پنیر سوئیسی و سوراخ های زیادی که در آن وجود دارد، افزود: یک تحلیل گر بین المللی گفته است که تحریم های ترامپ مثل پنیر سویسی از آب در آمد و سوراخ های زیادی در آن وجود دارد.

ایران ظرفیت بزرگی دارد و با هیاهوی ترامپ زمین نمی خورد

وی با بیان اینکه خنثی و بی اثر بودن تحریم ها امروز اثبات شده است، ادامه داد: یکی از ایرانی های خارج نشین خائن که به خوبی فهمیده تحریم نمی تواند حرکت نظام را متوقف کند به آمریکا پیشنهاد داد که چاره فقط یک حمله نظامی فراگیر است.

عاملی متذکر شد: آمریکا یک ظاهری دارد و یک باطنی. در ظاهر هیاهو می کند؛ باطنش همان است که رئیس جمهور گفت که در سفر نیویورک رهبران چهار کشور بزرگ برای مذاکره با رئیس جمهور آمریکا واسطه شدند.

وی بیان داشت: کاری هم که آنها می کنند کار جدیدی نیست، جنگ روانی است در حالی که ایران قابلیت عظیم ایستادگی دارد. ایران ظرفیت بزرگی دارد و با هیاهوی ترامپ زمین نمی خورد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در عین حال با تاکید بر اینکه بالا رفتن قیمت محصولات پتروشیمی بویژه مواد بطری های پلاستیکی باعث تعدیل نیروی چندین کارخانه در این استان شده است، یادآور شد: این عامل در صورت تداوم موجب تعطیلی این کارخانه ها خواهد شد.

نمایندگان در بحث رشد قیمت محصولات پتروشیمی ورود کنند

وی از دولت خواست برای ملت توضیح دهد پتروشیمی ها که خوراکشان از خود کشور است و صادرت آنها نیز تحت نظارت دولت می باشد با چه دلیلی قیمت آن را چندین برابر کرده اند.

عاملی با بیان اینکه نمایندگان باید در این خصوص دخالت کنند، متذکر شد: متاسفانه پتروشیمی ها نه دلار محصولات صادراتی را به طور کامل به کشور می آورند و نه قیمت رسمی را رعایت می کنند. دولت و مجلس نیز ساکت هستند.

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اردبیل تاکید کرد که ما از رئیس جمهور می خواهیم قبل از سفر به استان، حتما این مشکل کارخانجات ما را حل کرده و سپس به استان بیایند.

خطیب جمعه اردبیل همچنین با اشاره به افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده های ایرانی، این مهم را یک حرکت علمی فوق العاده برشمرد و اضافه کرد: این حرکت نباید ساده انگاشته شود. ایران ۱۰ سال بود که روی قطعات حساس هواپیمای جنگی کار می کرد و در نهایت این تلاش امسال به نتیجه رسید و یک هواپیمای جنگی تمام ایرانی به تولید انبوه رسید.

تولید انبوه جنگنده‌های ایرانی یک حرکت علمی فوق‌العاده است

وی با بیان اینکه در منطقه فقط ایران است که توانسته به این تکنولوژی بسیار حساس دست پیدا کند، افزود: سایه این پیشرفت علمی و توسعه تکنولوژی ثل کابوس بر سر دشمنان ما سنگینی می کند.

عاملی عنوان کرد: خدمت علمی جمهوری اسلامی به کشور در مدت ۴۰ سال از هزاران سال قبل بالاتر است و حرکت علمی فوق بخشی از موفقیت های علمی جمهوری اسلامی در طول چهار دهه گذشته است.

وی با اشاره به حضور در پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر و صحبت با جمعی از فرماندهان نیروی هوایی در خصوص این جنگنده بیان داشت: این اقدام شاهکار و معجزه علمی متخصصین ایرانی بوده و از علل اصلی موفقیت ایران در تکنولوژی نظامی، نظارت و پیگیری و فرماندهی مقام معظم رهبری است ایشان به طور ویژه بر پروژه های علمی وزارت دفاع و نیروهای مسلح نظارت و پیگیری دارند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه قدرت ایران فقط تجهیزات نیست؛ بلکه ایمان، اعتقاد و روحیه شهادت طلبی سلاح اصلی ماست، ادامه داد: چند سال پیش یک خلبان ایرانی در آسمان سوریه و در درگیری با هواپیماهای آمریکایی وقتی مهماتش تمام می شود تصمیم می گیرد هواپیمای خود را به هواپیمای آمریکایی بزند و لذا دوباره به میدان بر می گردد و خلبانان آمریکایی که یقین داشتند مهمات این خلبان تمام شده با بازگشت او به وحشت می افتند و تمام هواپیماهای جنگی آنها در برابر این خلبان شجاع فرار می کنند.

وی یادآور شد: قایق های جنگی کوچک ما در خلیج فارس نیز بارها بی مهابا به طرف ناوهای عظیم الجثه آمریکایی حرکت کرده اند و آنها مفتضحانه فرار را بر قرار ترجیح داده اند و بارها پنتاگون بعد از این حوادث گفته ایران کار غیرحرفه ای انجام داده است.

کد خبر 4453395

منبع: مهر

کلیدواژه: پتروشیمی تحریم اقتصادی ایران خطبه های نماز جمعه اربعین 97 اربعین حسینی یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد مرز مهران راهپيمايي 13 آبان گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل خرم آباد شیراز سنندج شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از این رژیم، چند لایحه را علیه ایران به تصویب رساند.

به گزارش ایسنا، مجلس نمایندگان آمریکا بدون در نظر گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ دادن به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، در پی عملیات "وعده صادق" ایران علیه اراضی اشغالی، چند لایحه ضدایرانی را تصویب کرد، اما هنوز مشخص نیست که سنا اقدامی در ارتباط با آن انجام دهد.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در این باره گزارش داد که این لوایح شامل قطعنامه‌ای است که شعار " از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌گردد" را "آشکارا یهودی‌ستیزانه" اعلام کرده و خواستار محکومیت آن است.

قانون "پاسخگو کردن مقامات ارشد ایران" نیز از جمله لوایح تصویب‌شده است که خواستار ارائه گزارشی درباره دارایی‌های مقامات ارشد ایرانی است.

لایحه دیگر "قانون پاسخگویی درباره تحریم‌های ایران" است که هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کند.

"قانون تقویت ابزار‌ها برای مقابله با استفاده از سپر انسانی" که امکان اعمال تحریم علیه نهاد‌هایی را فراهم می‌سازد که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

"قانون منع قاچاق کاپتاگون" نیز از دیگر موارد تصویب‌شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا است که به موجب آن، علیه نهاد‌های تولیدکننده یا تسهیل‌کننده توضیع محرکی ترکیبی به نام کاپتاگون تحریم اعمال می‌شود.

افزون بر این، صادرات فناوری‌های ساخت آمریکا به ایران، به طور دائمی با تصویب "قانون عرضه نکردن تکنولوژی برای اقدامات تروریستی" ممنوع می‌شود.

"قانون پاداش ندادن به گروگان‌گیرها" نیز آمریکا را از پذیرفتن مقامات تحریم‌شده در نشست‌های سازمان ملل متحد منع می‌سازد.

"قانون تحکیم تحریم‌های ایران" نیز تصویب شد که برخی تحریم‌ها علیه ایران را دائمی می‌کند.

قطعنامه‌ای نیز تصویب شده است که از اتحادیه اروپا می‌خواهد "سریعا" سپاه پاسداران ایران را سازمانی تروریستی اعلام کند.

هنوز نشانه‌ای مبنی بر قصد سنا برای اقدامی در راستای عملی کردن هر یک از این تدابیر وجود ندارد.

اقدام ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی این انجام شده است که ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • ادعای مربی ایرانی افغانستان: در آسیا قدرتنمایی می‌کنیم
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • ایران با وجود تحریم‌ها چگونه توانسته تا این حد پیشرفت نظامی کند؟
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها