Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به برگزاری اردوی گردشگری در ایام رحلت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، شهادت امام رضا و امام حسن علیها السلام گفت: متاسفانه در این اقدام که به بهانه گردشکری صورت گرفت، شئونات اسلامی رعایت نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز (۱۸ آبان) در خطبه های نماز جمعه بیرجند با اشاره حضور 20 دستگاه اتوبوس از گردشگران در ایام شهادت امام حسن علیه السلام و رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله در چند روستای گردشگری طبس و عدم رعایت حجاب و زیرپاگذاشتن حرمت این ایام، اظهار داشت: این موضوع عین جهالت است که در ایام آخر ماه صفر که مردم عزادار هستند، عده ای به بهانه گردشگری بخواهند شئونات اسلامی را زیر پا بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه چه چیزی باعث شده که هر سال باید در مناطق گردشگری طبس شاهد این فجایع باشیم، افزود: این موضوع برای مردم و روستائیان آن منطقه هم قابل تحمل نبود و مورد اعتراض آنها واقع شده است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه هواهای نفسانی، بی حجابی و ترویج فحشا آن هم برای عده ای از جوانان، عین جهالت است، گفت: تمام کسانی که زمینه این کار را فراهم می کنند جاهل هستند، استانی باشند و یا کشوری فرقی نمی کند.

 

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه این اقدامات اگر با هدف اغراض نفسانی باشد، در واقع پیاده نظام دشمن خواهند بود و جای تاسف دارد، افزود: مردم با ایمان طبس طی امضای طومار و برپایی تظاهرات انزجار خود را نسبت به عاملان این چنین اقداماتی اعلام کردند.

 

وی با اشاره به اینکه عاملان این اعمال جاهلانه، کار خود را به بهانه فراهم کردن زمینه اشتغال توجیه می کنند، افزود: اشتغالی خوب است که در آن تقوا باشد و روح دینی داشته باشد، بنا نیست به بهانه ایجاد اشتغال زمینه فساد و آلودگی را فراهم کنیم این عین نفاق و دورویی است.

 

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته، گفت: اولین روز از ماه ربیع، سالروز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و آغاز تاریخ اسلام است، مسلمانان با این اقدام طعم حاکمیت الهی با رهبری پیامبر صلی الله علیه وآله را چشیدند.

 

حجت الاسلام نوفرستی در خطبه اول نماز به واژه آزادی اشاره کرد و افزود: هر موجود زنده برای رشد و تکامل خود به تربیت، آزادی و امنیت نیاز دارد، نور، آب و خاک مناسبت زمینه تربیت و رشد گیاه هستند، انسان هم اینطوری است و تمام نیازهای گیاهان و حیوانات را دارد.

 

وی گفت: امنیت یکی از مولفه های مهم بشریت است که استکبار جهانی به خاطر خوی استکباری می خواهد بقیه را تحت استثمار خود قرار دهد، همان چیزی که امروز در دنیا مشاهده می کنیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه استکبار جهانی برای انسان جایگاهی قائل نیست، ادامه داد: در اندیشه و مرام سازمان ملل اینگونه است که برای دیگران ارزشی قائل نیستند، صهیونیسم  هم همین طور است و به اندازه یک گوسفند برای انسان‌ها ارزش قائل نیست.

 

حجت الاسلام نوفرستی افزود: انسانها برای رشد نیازمند امنیت اجتماعی، فکری و جسمی هستند، کودکان و نوجوانان فلسطین، یمن و کشورهای درگیر جنگ با استکبار جهانی نمی توانند به راحتی رشد کنند.

 

وی با بیان اینکه آزادی اجتماعی و معنوی یعنی اینکه مانعی بر سر راه رشد انسان از نظر اجتماعی نباشد، افزود: آنچه امروز از نظر آزادی در جهان مطرح است، آزادی اومانیسمی یا خودپرستی است، درحالی که در فرهنگ دینی یعنی همه چیز در راه رشد، کمال و خدایی شدن انسان باشد و چیزی جلوی راه و مانع این هدف نشود.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه حضرت علی علیه السلام تقوا را کلید سعادت می داند، گفت: آنچه در قیامت به کمک انسان می آید تقوی است که بهترین توشه آخرت است.

 

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه انسانهای با تقوی خود را از تمام طاغوت های دنیا نجات می دهند، ادامه داد: تزکیه نفس همان تقوی است که انسان را از هلاکت و آسیب های فردی و اجتماعی نجات می دهد، بیشتر آسیب های اجتماعی ناشی از بی تقوایی است.

 

وی از همه خادمان اربعین حسینی و رضوی که در روزهای پایانی ماه صفر از زائران پیاده امام حسین و امام رضا علیها سلام پذیرایی کردند، قدردانی کرد.

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان آمریکا 13 آبان تحریم امام رضا ع 28 صفر اردبیل دونالد ترامپ ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی ایران امام جمعه موقت بیرجند طبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: این طرح در استان بین شهرداری بیرجند و شرکت ارتباطات شاتل به عنوان شرکت مجری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید و تا شهریور به بهره برداری می‌رسد.
روحانی نژاد با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است افزود: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.
استاندار نیز گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.
وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا خواهد شد و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.
شهردار بیرجند هم گفت: تمام توان خود را در راستای خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.
رئیس هیات مدیره شاتل هم با اشاره به هزینه هزار میلیارد ریال در زمینه اجرای این طرح گفت: خراسان جنوبی سی امین استان در زمینه اجرای این طرح در سطح کشور است.

همچنین عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها در بیرجند با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی در بلوار پاسداران این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • قاچاق دختران به بهانه مسابقه / دستگیری ۸ زن و ۲ مرد از سرشبکه‌های اصلی پرونده سایه
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود