Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:47:40 GMT

کومیته تیمی مردان ایران با اقتدار فینالیست شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۱۷۸۲

کومیته تیمی مردان ایران با اقتدار فینالیست شد

تهران - ایرنا - کومیته تیمی مردان ایران با از پیش رو برداشتن حریفان خود با اقتدار و برای سومین دوره متوالی به فینال مسابقات کاراته قهرمانی جهان راه یافت.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا؛ بیست و چهارمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی جهان از سه شنبه به میزبانی اسپانیا و در شهر مادرید آغاز شد و تا یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این پیکارها، هزار و 117 کاراته کا از 140 کشور حضور دارند. این مسابقات دارای بالاترین امتیاز رنکینگ جهانی کاراته برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو است.
تیم ایران در 2 بخش کاتا و کومیته مردان و زنان در رقابت های فوق حضور یافته است که امروز کومیته تیمی مردان و زنان ایران به مصاف حریفان رفته ند.
در بخش مردان، کومیته تیمی ایران که قهرمان 2 دوره گذشته این رقابت ها محسوب می شود، پس از استراحت در دور نخست به مصاف ارمنستان رفت و سه بر صفر پیروز شد. «صالح اباذری»، «مهدای خدابخشی» و «علی اصغر آسیابری» پیروزی های تیم ایران را به دست آوردند.
شاگردان «شهرام هروی» در ادامه برابر سنگال نیز به پیروزی 3 بر یک رسیدند که در این دیدار پورشیب، خدابخشی و گنج زاده به پیروزی رسیدند و اباذری نتیجه را واگذار کرد.
ایران که قهرمانی جهان را یدک می کشد سپس برابر اردن صف آرایی کرد و 3 بر یک برنده شد تا راهی نیمه نهایی شود.
خدابخشی، عسکری و پورشیب برنده از تاتامی خارج شدند و اباذری در این دیدار مغلوب شد.
تیم ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم قدرتمند ایتالیا که ستاره ای چون «لویجی بوسا» را در ترکیب دارد، قرار گرفت و مقتدرانه به پیروزی سه بر صفر رسید.
عسکری، آسیابری و پورشیب در این دیدار پیروز شدند و مسیر رسیدن تیم ایران به فینال را هموار کردند.
با این اوصاف کومیته تیمی مردان ایران روز یکشنبه در دیدار نهایی و برای کسب مدال طلا با ترکیه روبرو می شود.
ترکیه تیم های مطرحی چون ژاپن و جمهوری آذربایجان را در مراحل قبلی شکست داده است.
از ساعتی دیگر، کومیته تیمی زنان ایران به مصاف هلند می رود. ایران روز گذشته و در دور نخست برابر سنگال به برتری دست یافت.
رقابت های رده بندی و فینال بخش های مختلف کاتا و تمامی اوزان کومیته، فردا (شنبه) و رقابت های رده بندی و فینال کومیته تیمی مردان و زنان روز یکشنبه برگزار می شود و کاتای تیمی مردان ایران هم برای رسیدن به مدال برنز برابر تیم قدرتمند ترکیه به اجرای کاتا می پردازد.
در بخش انفرادی، «سجاد گنج زاده» و «بهمن عسکری» در فینال برای کسب مدال طلا و «هامون درفشی پور»، «ذبیح الله پورشیب» و «سارا بهمنیار» در رقابت رده بندی برای رسیدن به مدال برنز تلاش می کنند.
ورزشی**3783**2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش رزمي كاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان فینالیست شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پایان دور مقدماتی پوریا نوروزیان با ثبت امتیاز ۶۳۰/۳ به عنوان نفر ششم راهی فینال شد. دو نماینده از کرواسی، فرانسه، نروژ، اوکراین و ایتالیا نیز راهب فینال شدند. همچنین امیرمحمد نکونام با ۶۲۸/۶ امتیاز  در رده هجدهم ایستاد و  مهیار صداقت با ۶۲۴/۶ امتیاز پنجاه و پنجم شد.

فردا (سه شنبه)، ۲۸ فروردین ماه و در روز پنجم این مسابقات، پوریا نوروزیان در فینال رقابت خود را برگزار می‌کند. همچنین مسابقات تپانچه ۲۵ متر زنان در بخش دقت برگزار می‌شود.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور برزیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش درخشان شاگردان رنگرز در بیشکک/ ۴ فینالیست ایران در ۵ وزن دوم
  • ۴ فینالیست ایران در روز دوم کشتی فرنگی آسیا
  • ساروی مقتدرانه فینالیست شد
  • خدمتی و چهل امیرانی فینالیست شدند
  • درخشش بانوان تیرانداز/ خدمتی و چهل امیرانی فینالیست شدند
  • نوروزیان فینالیست شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان فینالیست شد
  • شکست سنگین اولین فینالیست کشتی فرنگی ایران
  • جام جهانی سنگنوردی| دارابیان با شکستن رکورد ماده سرعت ایران هم فینالیست نشد/ علیپور به مدال نرسید
  • جام جهانی سنگنوردی| دارابیان با شکستن رکورد ماده سرعت ایران هم فینالیست نشد