Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «علی برکه» نماینده حماس در لبنان هشدار داد آمریکا در راستای خدمت به اجرایی شدن «معامله قرن» اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان را متشنج می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، برکه گفت: حوادث امنیتی اخیر در اردوگاه «المیه و میه» در صیدای لبنان به آرمان فسلطین صدمه می‌زند و به طرح موسوم به «معامله قرن» خدمت می‌کند، طرحی که به دنبال کنار زدن مسأله فلسطین و حق بازگشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده حماس تصریح کرد دولت آمریکا پس از اینکه تصمیم‌هایی درباره یهودی‌سازی قدس گرفت به مرحله دوم از معامله قرن منتقل شد که همان از بین رفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

وی افزود همچنین واشنگتن پس از قطع کمک‌ها به «آنروا» (آژانس کاریابی و امداد به آوارگان فلسطینی) شروع به تحریک برخی طرف‌های فلسطینی علیه طرف‌های دیگر کرد و درگیری‌هایی میان آن‌ها به راه انداخت. حوادث امنیتی و درگیری‌ها در اردوگاه المیه و میه در راستای تخریب اردوگاه‌ها، آواره کردن اهالی آن و خط زدن حق بازگشت آوارگان با هدف جلب رضایت رژیم صهیونیستی و اجرایی شدن معامله قرن صورت می‌گیرد.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

اردوگاه فلسطینی «المیه و میه» در صیدای لبنان طی چند هفته اخیر شاهد درگیری‌های شدید میان دو گروه فلسطینی «فتح و انصارالله» بود که طی آن چندین نفر کشته و زخمی شدند؛ در نهایت «جمال سلیمان» دبیرکل جنبش انصارالله چهارشنبه هفته جاری طی توافق صورت‌گرفته، این اردوگاه را ترک کرد و بار دیگر آرامش در المیه و میه برقرار شد (+).

منبع: فردا

کلیدواژه: حماس تحرکات آمریکا اردوگاه های فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است

به گزارش قدس آنلاین، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در این باره اظهار داشت: ما تمایل به ایجاد یک کشور فلسطینی و از بین بردن این خشونت ۷۰ ساله علیه فلسطینی‌ها داریم.

وی با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله زمینی به رفح نیز تاکید کرد: جامعه بین‌المللی راه حل نظامی در رفح را نمی‌پذیرد و چنین اقدامی منجر به ایجاد یک بحران انسانی در آنجا خواهد شد.

شکری افزود: پیشنهادی برای آتش بس در غزه روی میز است و منتظر تصمیم نهایی اسرائیل و حماس هستیم.

وی همچنین تاکید کرد:ما باید شروطی را وضع کنیم که منجر به مشارکت حماس در ایجاد کشور فلسطینی شود.

وزیر خارجه مصر همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، طبق قوانین بین‌المللی دلیلی برای مقاومت وجود خواهد داشت.

مقامات رژیم صهیونیستی مدتی است که تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

گفتنی است؛ پس از گذشت ۲۰۶ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۶ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • موج گرمای غیرعادی در غزه جان کودکان فلسطینی را می‌گیرد
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد