Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از محاسبه ۵۰ درصد از طول مدت خدمت کارکنان دولتی در مناطق امنیتی جنگ تحمیلی به عنوان سابقه رزمندگی خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: طبق مقررات سند راهبردی رزمندگان، مدت فعالیت کارکنان دولت که در زمان جنگ تحمیلی برای انجام وظایف سازمانی خود در مناطق و شهرهای جنگی خدمت کرده اند به عنوان سابقه جبهه محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این تسهیلات شامل کارکنان دولت در مناطق امنیتی درگیر در دوران دفاع مقدس نمی شد، گفت: با توجه به تقاضاهای کارکنان دولت در مناطق امنیتی درگیر و به منظور ارج گذاری به خدمت کارکنان دولت مستقر در مناطق امنیتی درگیر در زمان جنگ با تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح، در اجرای مصوبه ۵۱۷۰۰ هیت وزیران، ۵۰ درصد خدمت کارکنان دولت در مناطق امنیتی درگیر در زمان جنگ به عنوان سابقه جبهه محاسبه شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این مناطق فقط بعضی از شهرهای شمالغرب کشور یعنی تعدادی از شهرهای آذربایجان و کردستان و کرمانشاه را شامل می‌شود، گفت: متقاضیان باید به وزارتخانه و سازمان مربوط مراجعه و پرونده خود را تکمیل و از طریق وزارت یا سازمان به سازمان بسیج مستضعفین ارسال کنند.

کمالی با بیان اینکه این افراد نباید مستقیما به بسیج یا نیروهای مسلح مراجعه کنند، اظهارکرد: این مقررات جدید اجرایی شده و بر اساس آن تمامی تسهیلات و خدماتی که به رزمندگان مناطق عملیاتی داده می شود به این دسته از کارکنان دولت در مناطق امنیتی نیز اعطا خواهد شد به عنوان مثال اگر فردی سی ماه در مناطق امنیتی در دوران جنگ خدمت کرده باشد می تواند معادل ۵۰ درصد این مدت یعنی ۱۵ ماه برای فرزند خود کسر خدمت رزمندگی دریافت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ تحميلي رزمندگی ستادكل نيروهاي مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام رسمی مشمولین خدمت سرباز در سامانه مشوق‌ها از ۱۵ اردیبشهت

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار محمد جواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: فرهنگ‌سازی ترویج و تبلیغ فرهنگ مهارتی از برنامه‌های مهم ما در ۱۴۰۲ بود که توانستیم موفقیت نسبی کسب کنیم البته که با شرایط مطلوب فاصله داریم و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ فرهنگ مهارت آموزی را در نیروهای مسلح و جامعه ارتقا دهیم.

سردار زاده کمند گفت: در سال ۱۴۰۲ سازمان‌های نیروهای مسلح تمام ظرفیت‌های خودشان را برای مهارت آموزی پای کار آوردند.

وی گفت: ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه تحت پوشش مهارت‌های آموزشی قرار گرفتند، در حوزه هنر ۲۱ هزار و ۲۵ نفر، ورزش ۱۲ هزار ۳۵۰ نفر، فناوری اطلاعات ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر مهارت تخصصی کسب کردند.

وی از استانداردهای سازی محیط کار واقعی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۲ هزار ۵۰۰ مرکز مهارت در درون نیروهای مسلح ایجاد کردیم که به مهارت آموزی نیروهای وظیفه کمک می‌کند.

سردار زاده کمند بیان داشت: ۲ هزار میلیاردتومان در قانون بودجه برای پرداخت وام اشتعال پیش بینی شده بود و از سال گذشته ۴۳ هزار واجد شرایط ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار نفر در سیر پرداخت در بانک‌های عامل قرار گرفتند و پرداخت آنها از دی ماه آغاز شد و ۳۵ درصد موفق به دریافت پرداخت تسهیلات شدند.

وی در خصوص استفاده از مشوق‌های مشمولین خدمت سربازی گفت: مشمولین باید پیش از ورود به خدمت یک مهارت کسب کنند که شیوه اجرای مشوق‌ها در اسفند ماه اعمال شد و ۹ مشوق پیش بینی کردیم که شامل؛ استفاده از یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، انتخاب استان محل خدمت، انتخاب سازمان محل خدمت، تعویق اعزام تا ۶ ماه، اعطای درجه تشویقی بالاتر و به کار گیری سرباز ماهر برابر نیاز و اولویت استخدام در نیروهای مسلح است.

وی گفت: مشمولینی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که در دوره مهارت گذرانده گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیلات پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

سردار زاده کمند گفت: سامانه مشوق‌ها تولید و در حال تست است و ثبت نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز می‌شود و باید ۲ ماه پیش از شروع خدمت ثبت نام انجام دهند.

کد خبر 6077381

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای سربازان و کسانی که کارت پایان خدمت ندارند !
  • چه تسهیلاتی برای مشمولان ماهر قبل از سربازی وجود دارد؟
  • طرح‌های تشویقی برای سربازان ماهر
  • مشمولان ماهر در سامانه مشوق های سربازی ثبت نام کنند
  • تکمیل سامانه مشوق‌های سربازان ماهر/ تسهیلات مشمولان ماهر قبل از سربازی چیست؟
  • آغاز ثبت نام برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
  • مهارت آموزی بیش از ۲۳۷ هزار نفر از کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح
  • اعلام رمان ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی
  • ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
  • ثبت نام رسمی مشمولین خدمت سرباز در سامانه مشوق‌ها از ۱۵ اردیبشهت