Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: خودروهایی که شماره تهران نیستند باید برای تردد در تهران محدودیت داشته باشند.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران ؛ با استناد به آمار وزارت راه از تعداد خودروهایی که روزانه وارد تهران می‌شوند و در پایان روز خارج می‌شوند، گفت: بر این اساس روزانه 550 هزار خودرو از شهرهای اقماری وارد تهران می‌شوند و سپس به شهر خود بر می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: خودروهایی که پلاک تهران نیستند عوارض سالیانه خود را باید به شکلی متفاوت پرداخت کنند، زیرا خودرویی که پلاک تهران نیست باید برای تردد در تهران محدودیت داشته باشد و یک خودرو نمی‌تواند تمام سال در تهران حضور داشته باشد ولی شماره شهرستان داشته باشد.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه در حال حاضر عوارض خودرو در هر شهری که پرداخت شود به حساب شهرداری همان شهر واریز می شود، تأکید کرد: این وضعیت یک نقص قانونی است و باید عوارض خودرو در حساب شهرداری محل تردد خودرو واریز شود.

وی افزود: برای اینکه این موضوع را اجرایی کنیم، به وزارت کشور نامه‌ای داده‌ایم که وزارت کشور متعهد شود یک سامانه ملی عوارض خودرو را راه‌اندازی کند تا هر کس عوارض خودرویش را در هر شهری که پرداخت کرد، مبلغ واریز شده به حساب شهرداری شهری برود که خودرو شماره‌گذاری شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه برای این کار با وزارت کشور مکاتبه‌ای شده و  جلسه‌ای برگزار کردیم، گفت: آن‌ها موافقت اولیه کرده‌اند که این کار به شهرداری تهران واگذار شود تا شهرداری تهران به نمایندگی از وزارت کشور این سامانه را راه‌اندازی کند و ما هم پذیرفتیم که شهرداری تهران برای کل کشور این کار را انجام دهد.

وی افزود: این کار به نفع همه است زیرا هر کس عوارضش را در هر جا پرداخت کند به حساب شهر خودش می‌رود و از سویی دیگر تفاوت شماره خودرو هم دارای معنا می‌شود؛ در غیر این صورت تفاوت شماره خودرو بی معنی خواهد بود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

سرهنگ پیمان کرمی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران از ساعاتی بعد با اعلام ماموران پلیس راه در محل به صورت یک طرفه خواهد شد.

کرمی افزود: همکاری رانندگان با مأموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • مهمترین اخبار چهار اردیبهشت/خودروهای برقی در صف دریافت پلاک
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت