Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز جمعه در آیین افتتاح طرح آبیاری زیرسطحی شهرستان نهبندان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، از اجرایی شدن دستورات مقام معظم رهبری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نهبندان خبر داد و افزود: پیگیری های نماینده مردم نهبندان و سربیشه و استاندار خراسان جنوبی منجر به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز امیدواری کرد: راه اندازی این منطقه ویژه باعث فعال شدن مرزهای شهرستان نهبندان شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: محدودیتی برای ورود دام به استان وجود ندارد و تقاضاها باید از طریق سازمان همیاری انجام شود.
وی گفت: اولین مجوز ورود دام به دلیل نبود متقاضی توسط سازمان همیاری اخذ شده است و اگر تقاضایی باشد مشکل و محدودیتی وجود ندارد.

**سکونت هر فرد در نهبندان از لحاظ امنیت اهمیت دارد
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: سکونت هر فرد در نهبندان از لحاظ امنیت اهمیت دارد لذا این شهرستان به عنوان گلوگاه مرزی در کویر باید مورد توجه قرار گیرد.
نظر افضلی افزود: سفر 6 ماه قبل اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به نهبندان مصوباتی خوبی داشت که امید است با بررسی هایی انجام گرفته عملیاتی شود.
وی بیان کرد: علیرغم وضعیت خشکسالی های 18 ساله خراسان جنوبی اما باز هم کشاورزی در خط مقدم استان قرار دارد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر بررسی مشکلات قنوات در استان گفت: امید است با توجه به حوزه سرزمینی و فرآوری محصولات در زندگی مردم تحول ایجاد شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی و پیگیری های کمیسیون کشاورزی مجلس طرح های اجرایی در اشتغالزایی مردم موثر باشد.
طرح آبیاری زیرسطحی در سطح 72 هکتار با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 857 میلیون ریال در اسماعیل آباد نهبندان به بهره برداری رسید.
وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز (جمعه) وارد خراسان جنوبی شد و از مجتمع گلخانه گل رز بیرجند و مجتمع کشت و صنعت سربیشه نیز بازدید کرد.
محمود حجتی تا روز یکشنبه برای بازدید و افتتاح طرح های بخش کشاورزی خراسان جنوبی در این استان حضور دارد.
9893*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جهاد کشاورزی صنعت مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری وزارت جهاد کشاورزی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه

حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان، گفت : باتوجه به کم شدن آب‌های سطحی و مصرف بی رویه آب‌های زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و کشت‌های آب بر باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای باید تلاش‌های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامد‌های منفی حفرچاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است. 

وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد. 

به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است. 

کریمی اشاره‌ای هم به اجرای طرح کاداستر (حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان‌ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد