Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - منچسترسیتی و منچستریونایتد دو غول فوتبال انگلیس و البته اروپا یکشنبه به مصاف هم می روند.

به گزارش وبسایت نود، داستان رقابت میان منچسترسیتی و منچستریونایتد به زمان سلطنت ملکه ویکتوریا بازمی گردد، اما شکی نیست که هیچ زمانی مثل حالا، این رقابت، سخت تر و شدیدتر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیتی فصل قبل تحت هدایت گواردیولا با شکستن انواع و اقسام رکوردها و رسیدن به 100 امتیاز در لیگ برتر، قهرمانی را جشن گرفت. حال آن که کمی پیش تر، یونایتد فرگوسن بود که طی دو دهه، با 13 قهرمانی یکه تاز جزیره بود.

حالا در آستانه جدال دوباره دو تیم در لیگ برتر، نگاهی داریم به داستان رقابت دو تیم، تقابل نیمه آبی و نیمه قرمز شهر منچستر:

فراز و نشیب ها

تاکنون 26 دوره از لیگ برتر برگزار شده و منچستریونایتد با رکورد قهرمانی در نیمی از این تعداد فصول، (13 قهرمانی) رکورددار است. در فصلی که آن ها پنجمین قهرمانی شان را در لیگ برتر جشن گرفتند و به سه گانه تاریخی رسیدند. سیتی در سطح سوم فوتبال انگلیس با تیم هایی همچون لینکلن و رکسهام رقابت می کرد. اما این ترازو، در سال های اخیر و از همان زمانی که آگوئرو گل برتری سیتی را در مقابل کیوپی آر زد و این تیم به قهرمانی در لیگ جزیره رسید، به سمت نیمه آبی سنگین تر شده و حالا سیتی است که در سال های اخیر نسبت به یونایتد در لیگ برتر موفق تر ظاهر شده است.

یونایتد در شرایطی فصل قبل تحت نظر مورینیو بیشترین امتیاز و بهترین رتبه اش را در لیگ در دوران پسافرگوسن بدست آورد که تیم مورینیو در نهایت فصل را با 19 امتیاز اختلاف نسبت به سیتی قهرمان به پایان رساند.

جدال مالی

گروه مالی ابوظبی سال 2008 مالکیت منچسترسیتی را به دست گرفت. آن ها خیلی سریع خودنمایی کردند و همان تابستان با رکوردشکنی، روبینیو را با 32.5 میلیون پوند به منچسترسیتی آوردند. در تاریخ لیگ برتر سیتی 300 میلیون پوند بیشتر از یونایتد خرج کرده و در طی ده فصل اخیر، هفت بار آن ها یونایتد را در هزینه نقل و انتقالات پشت سر گذاشته اند.

در عین حال زمانی که منابع منچسترسیتی هم محدودتر بود. یعنی در ده فصل ابتدایی لیگ برتر، آن جا هم سیتی سه بار در زمینه خرج برای بازیکن جدید، یونایتد را پشت سر گذاشت. بیشترین هزینه های سیتی در طی دو فصل اول حضور پپ گواردیولا در این تیم رقم خورد که در هر دو مرتبه تیم او بیشتر از تیم مورینیو خرج کرد. هر چند که گرانترین خرید مورینیو پل پوگبا بیش از 90 میلیون پوند خرج برداشت، حال آن که گرانترین خرید سیتی همین تابستان گذشته رقم خورد که محرز با چیزی در حدود 60 میلیون پوند راهی سیتی شد.

بازیکنان بزرگ

برخی از بزرگترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر در ترکیب این دو تیم سابقه بازی دارند. در فصل 1992-1993 که اولین فصل از لیگ برتر برگزار شد و یونایتد استارت قهرمانی های خود را زد، اشمایکل، بروث و پالیستر در تمام مسابقات فصل به میدان رفتند. تنها بازیکنی که در ترکیب سیتی چنین ویژگی ای داشت، دیوید وایتی است که شهرت آن سه نفر را ندارد.

آن زمانی که یونایتد رونالدو را خرید به یاد دارید؟ در آن سال بزرگترین خرید سیتی، بن تاچر بود! وقتی یونایتد برای خرید فردیناند، رکوردشکنی کرد، سیتی در تلاش برای جذب کلودیو رینا بود.

مربیان

تفاوت در این مورد بسیار مشهود است. فرگوسن بیش از 26 سال سرمربی یونایتد بود. او 21 فصل در لیگ برتر روی نیمکت یونایتد بود و 13 قهرمانی در این 21 سال در لیگ برتر به دست آورد. یونایتد بعد از فرگوسن، در طی 5 سال اخیر، سه مربی روی نیمکت خود دیده است. اما جالب است بدانید در زمانی که فرگوسن روی نیمکت شیاطین سرخ بود، با احتساب مربیان موقت، سیتی 17 مربی مختلف را روی کار آورد. میانگین حضور مربیان روی نیمکت سیتی کمتر از دو سال بود. کوین کیگان، مانچینی و رویل از جمله کسانی بودند که بیش از سایرین دوام آوردند. که البته دوام هیچ یک از این سه نفر نیز بیش از چهار سال نبود!

روزهای دربی

از منظر لیگ برتر، یونایتد با 21 برد در 42 دربی منچستر، همچنان آمار بهتری نسبت به رقیب دارد. اما یونایتد با وجود کسب هشت برد بیشتر نسبت به سیتی، تنها هشت گل بیشتر نسبت به آنها در دربی به ثمر رسانده است. سیتی 55 گل در دربی زده است. ضمن این که بعد از کسب 4 برد پیاپی در دربی بین سال های 2008 تا 2010، شیاطین سرخ هیچوقت دو دربی پیاپی را پشت هم پیروز نشده اند.

اخیراً نیز سیتی تحت هدایت پیگرینی و مانچینی بود که در 4 دربی پیاپی به پیروزی رسید تا اینکه فن خال ترمز ان ها را کشید و موفق شد در دربی 4-2 پیروز شود. دو بار در بازی های دو تیم هفت گل در لیگ برتر به ثمر رسیده است. پیروزی دراماتیک 4-3 سال 2009 با گل اوون و برد عجیب 6-1 سیتی در الدترافورد در سال 2011 که همچنان مقتدرانه ترین برد در دربی در لیگ برتر است.

 

1878

 

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: خارجی اختصاصی منچستریونایتد منچسترسیتی ویژه لیگ برتر انگلیس الکس فرگوسن پپ گواردیولا لیگ جزیره سر آلکس فرگوسن آمار گزارش ویژه ژوزه مورینیو آمار و ارقام جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته مسابقات و حواشی لیگ از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ ج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به بلینگام گفتم خوشحالم جلوی سه‌گانه سیتی را گرفتی!

به گزارش "ورزش سه"، مراسم لوریوس که معروف به «اسکار ورزشی» است، امشب برگزار می‌شود و ورزشکاران زیادی از حوزه‌های مختلف خود را به این مراسم رسانده‌اند.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فرش قرمز، حضور همزمان یوسین بولت و جود بلینگام و گفت‌وگوی این دو نفر بود. آنها ابتدا خوشحالی معروف ستاره انگلیسی رئال مادرید را مقابل خبرنگاران انجام دادند و سپس چند دقیقه‌ای با همدیگر خوش‌وبش کردند.

پس از لحظاتی بولت به نزد خبرنگاران رفت و اولین سوال آنها درباره صحبت‌هایش با جود بلینگام بود. بولت که یکی از هواداران پر و پا قرص منچستر یونایتد است در این مورد گفت:«او واقعا یک بازیکن شگفت‌انگیز است. من چندین بازی از او دیده‌ام و می‌دانم که چه توانایی‌هایی دارد. با او گفت‌وگوی خوبی داشتم. به‌عنوان یک هوادار منچستر یونایتد، من به جود گفتم، در چمپیونزلیگ بسیار خوب بودی، ما نمی‌خواستیم یک بار دیگر ببینیم که منچستر سیتی سه‌گانه می‌برد.»

جود بلینگام با اینکه در دو دیدار رفت و برگشت مقابل منچستر سیتی هیچ گلی به ثمر نرساند، اما در نمایش خوب تیمش تأثیرگذار ظاهر شد و از بهترین بازیکنان تیمش بود.

دیگر خبرها

  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • ببینید | خلاصه بازی منچستریونایتد ۴ - شفیلد یونایتد ۲
  • خلاصه‌بازی منچستریونایتد و شفیلد یونایتد + فیلم
  • حمله به ستاره بارسا: ادا و اصول‌ها چیه، تو مدافعی!‏
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • ستاره سیتی دیوانه انتقال به بارسلونا
  • پس از دکلان رایس؛ جنگ منچسترسیتی و آرسنال برای برونو گیمارش
  • ابراز تمایل ستاره سیتی برای حضور در عربستان
  • به بلینگام گفتم خوشحالم جلوی سه‌گانه سیتی را گرفتی!