Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره استعلام وزارت صنعت و معدن درخصوص اجبار نبودن اخذ مجوزهای بهداشتی از سوی شرکت‌های پخش سراسری گفت:  این مسئله در بند پ ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که به تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است، به طور شفاف ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بیشتر بخوانید:‌ واردات موادغذایی مشروط به تایید مراجع بهداشتی کشور مبدا + شرایط واردات      وی ادامه داد: واردات تجاری، ذخیره‌سازی، توزیع، عرضه و فروش کالاهای دارویی، واکسن، مواد زیستی(بیولوژیک)، طبیعی و سنتی، مکمل های تغذیه ای، آرایشی و بهداشتی، غذایی، ملزومات و تجهیزات پزشکی که در سامانه رهگیری و کنترل اصالت سازمان غذا و دارو طبق ضوابطی که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌کند، ثبت نشده باشد، جرم محسوب می‌شود. لزوم اخذ مجوز بهداشتی برای شرکت های پخش کالاهای سلامت محور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: از تیر ماه سال گذشته به شرکت‌های پخش سراسری اعلام شده است که نسبت به اخذ مجوز بهداشتی پخش و انبارهای نگهداری فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی طبق ضوابط باید اقدام کنند.   بیشتر بخوانید:‌ شایع‌ترین نشانه‌های بالینی مسمومیت با «قرص برنج»/ این سم مرگبار در عرض ۱۰ دقیقه شما را می‌کُشد   جهانپور افزود: در ابلاغیه به شرکت‌های پخش سراسری تأکید شده است در صورت بروز مشکل ناشی از نداشتن مجوز بهداشتی، سازمان غذا و دارو هیچ گونه تأییدیه‌ای صادر نمی‌کند و در این راستا برخی از ادارات نظارت بر بازدید‌های دوره‌ای نسبت به کنترل مجوزهای بهداشتی اقدام و شرکت‌های فاقد مجوز را به مرجع ذی‌الصلاح معرفی می‌کند.     سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: در صورت مشاهده شرکت‌های فعال در زمینه پخش فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی بدون مجوز مراتب از طریق مراجع ذی‌الصلاح قانونی و قضایی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف محل انبار دستگاه‌های ویپ و سیگار الکترونیکی قاچاق در محدوده غرب تهران شدند.

به گزارش برنا، این مقام انتظامی عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد شرکتی در بستر فضای مجازی اقدام به فروش اینترنتی محصولات دخانی غیر مجاز در غرب تهران می‌کند.

سرهنگ افشاری افزود: پس از تحقیقات و شناسایی متهم پرونده با هماهنگی از سوی مراجع قضایی تیم‌های عملیاتی پلیس وارد عمل شده و در بازرسی از محل بیش از ۲۴۱۴ عدد انواع دستگاه‌های ویپ و سیگار الکترونیکی با مارک‌های غیر مجاز و نامعتبر را کشف کردند که به همراه متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از میلیارد تومان اعلام کرده‌اند اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف ندهید و در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است