Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@23:55:20 GMT

درخواست روسیه از مشتریان نفتی خود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۵۷۸۸

درخواست روسیه از مشتریان نفتی خود

خبرگزاری تسنیم: شرکت‌های بزرگ انرژی روسیه برای دفع اثر تحریم‌های احتمالی آمریکا از مشتریان غربی خود خواسته اند تا پول نفت و گاز روسیه را به جای دلار به یورو بپردازند.

به گزارش رویترز، شرکت‌های بزرگ انرژی روسیه بر خریداران غربی خود فشار آورده اند تا به جای دلار از یورو برای پرداخت هایشان استفاده کنند، زیرا سعی دارد در برابر تحریم‌های احتمالی آمریکا از خود محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفت منبع نفت دولتی گفتند که شرکت‌های مهم غربی و تاجران با گازپروم نفت و سورگوت نفتگاز چ، دومین و سومین تولیدکننده بزرگ روسیه در مورد مفاد قرارداد‌های فروش نفت در سال ۲۰۱۹، طی مذاکرات سالانه هفته‌های اخیر توافق ندارند.


در اوایل هفته جاری منابع تجاری اعلام کردند که رزنفت از خریداران غربی نفت می‌خواهد در شرایطی که تحریم‌های آمریکا خرید و فروش را مختل کرده، در صورت عدم پرداخت در سال ۲۰۱۹ جریمه بپردازند.


طبق گفته این منابع اکنون شرکت سورگوتنفتگاز و گازپروم نفت هم با خریدارانشان بر سر مسئله جریمه‌ها و استفاده از یورو به جای دلار مشکل دارند.


یکی از این منابع گفت: «این بخشی از همان روند است. صنعت نفت روسیه در حال کم کردن خطرات تحریم‌های جدید است. در عوض خریداران ادعا می‌کنند که قادر به تحمل این ریسک‌ها نیستند. ما داریم سعی می‌کنیم راه حلی پیدا کنیم».
روسیه از سال ۲۰۱۴ پس از حمله به شبه جزیره کریمه تحت تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفت. این تحریم‌ها مدام گسترش یافتند تا شامل شرکت‌ها و بخش‌های جدیدی شدند که باعث شد شرکت‌های نفت روسیه برای گرفتن وام‌های خارجی مشکل پیدا کنند.
دولت ولادیمیر پوتین امیدوار بود از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ روابط با آمریکا بهتر شود، ولی واشنگتن تحریم‌های جدیدی وضع کرد که شامل برخی ثروتمندان روسی هم می‌شد.


اقتصاد روسیه آماده موج جدیدی از تحریم‌ها در هفته‌های آتی می‌شود. شرکت‌ها سعی دارند دیگر با دلار معامله نکنند و برای نیاز‌های مالی و تکنولوژی خود به آسیا روی آورده اند.


طبق گفته چهار منبع صنعتی، شرکت سورگوتنفتگاز از خریداران خود خواسته آماده باشند که در قرارداد‌ها به جای دلار از یورو استفاده کنند و تاکید کرده که خریدار آن مسئول هرگونه خسارت ناشی از تحریم‌ها هستند.


«تحریم‌ها مهم نیستند خریداران باید راهی برای پرداخت پیدا کنند یا در عوض کالا بخرند یا جریمه بپردازند».
گازپروم نفت همچنین از خریداران خود خواست از یورو استفاده کنند و مسئولیت مالی نقض قرارداد‌ها را در صورت اعمال تحریم‌های جدید بر عهده بگیرند.

منبع: فردا

کلیدواژه: روسیه مشتریان نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، شورای شهر ریچموند ایالت کالیفرنیای آمریکا پایان دادن به سرمایه گذاری در شرکت‌های فعال در اراضی اشغالی را تصویب کرد تا دومین شهر آمریکا پس از هایوارد در این زمینه باشد.

سهیله بانا عضو شورای شهر ریچموند که در روند این تصمیم‌گیری قرار داشته گفت: تنها یک کار است که می‌توانیم انجام دهیم و آن پایان دادن به سرمایه‌گذاری‌ها است. به لطف جنبش دانشجویی یکبار دیگر توجهات به این مساله جلب شده است، این زمان مناسبی است.

وی افزود ریچموند مجموعاً ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری دارد اما حدود ۷ درصد از آن در سبدهایی قرار دارد که شامل شرکت‌های اسرائیلی می‌شوند که به آنها پایان داده خواهد شد.

بانا تاکید کرد از جمله نمونه‌های روشن آن پیمانکاران عرصه دفاعی و سازندگان تسلیحات مانند شرکت‌ لاکهید مارتین است اما شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و Airbnb نیز در این لیست وجود دارند.

شیفا میشک از کارمندان ارشد دفتر شهرداری ریچموند گفت: شهرک‌های اراضی فلسطینی غیر قانونی است و حداقل بر اساس قوانین بین المللی مجوزی ندارند. اما با این حال شرکت Airbnb بسیاری از املاک موجود در اراضی اشغالی را به طور غیر قانونی اجاره می‌دهد.

دکتر دوف باوم فعال صلح اسرائیلی در جلسه شورای شهر ریچموند طی سخنانی این اقدام را تاریخی توصیف کرده و بحث‌های موجود در خصوص اینکه مالیات‌های آمریکایی در کجا و چگونه هزینه می‌شوند را توسعه می‌دهد.

باوم که خود یک یهودی است گفت: نسل کشی در نوار غزه افراد آگاه در آمریکا را به این فکر انداخته است که باید منابع مالی را از نژاد پرستی اسرائیلی، اشغالگری و نسل کشی دور کرد.

کد خبر 6095504 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد